pagoto

Όταν σκεφτόμαστε καλοκαίρι σίγουρα ο νους μας «τρέχει» στο παγωτό… είναι ο γλυκός πειρασμός της εποχής αυτής! Η γλυκιά γεύση και η δροσερή αίσθηση που παρέχει το κάνει να είναι στις τοπ προτιμήσεις γλυκού των περισσότερων παιδιών και ενηλίκων!

Το γλυκό μπορεί να αποτελέσει μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής αρκεί να καταναλώνετε με μέτρο. Για τους περισσότερους ενήλικες η σύσταση είναι 1 γλυκό την εβδομάδα, ενώ για τα παιδιά διαφοροποιείται… μπορεί να είναι 2-3 φορές την εβδομάδα, αλλά αυτό και πάλι εξαρτάται από τις ενεργειακές ανάγκες ενός ατόμου και από το αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα υγείας. Το παγωτό αποτελεί μία πολύ καλή επιλογή ως το γλυκό της εβδομάδας.

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή του παγωτού είναι γάλα, βούτυρο, κρέμα γάλακτος, αυγά, ζάχαρη ή γλυκαντικές ουσίες, σορόπι, αποξηραμένα φρούτα, ξηροί καρποί και πρόσθετα τροφίμων (από τις εταιρείες, όπως σταθεροποιητές, γαλακτωματοποιητές, χρωστικές και αρωματικές ύλες).

Συγκεκριμένα, τα θρεπτικά συστατικά που μας παρέχει είναι πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λίπος, βιταμίνες και μέταλλα. Οι πρωτεΐνες που μας παρέχει είναι υψηλής βιολογικής αξίας, δηλαδή είναι από αμινοξέα που δεν παράγει ο οργανισμός μας. Επίσης, μας παρέχει μέταλλα όπως ασβέστιο, φώσφορο και μαγνήσιο που είναι απαραίτητα για τη δομή των οστών. Επιπλέον, περιέχει βιταμίνες όπως του συμπλέγματος Β (Β12, κ Β6) και τις λιποδιαλυτές βιταμίνες (Α, D, E και Κ). Το λίπος που μας παρέχει είναι κυρίως κορεσμένο («κακό λίπος») και αυτό είναι ένα από τα αρνητικά του παγωτού. Τέλος, περιέχει και ένα συστατικό το λινολεϊκό οξύ («καλό λίπος»), που βάσει ερευνών αποτελεί προστασία έναντι καρκίνων, όπως του μαστού.

Αυτό όμως που μας απασχολεί σχετικά με την κατανάλωση παγωτού είναι οι θερμίδες που μας παρέχει και ότι η υψηλή του πρόσληψη μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους. Για να μην έχουμε αυξημένη πρόσληψη θερμίδων επιλέγουμε σπιτικό παγωτό, που παρασκευάζουμε μόνοι μας με αγνά υλικά ή επιλέγουμε παγωτό με γεύση βανίλια ή φρούτων (ξυλάκι ή 1-2 μπάλες παγωτό), που δεν περιέχει επιπλέον συστατικά όπως σιρόπι, σοκολάτα ή μπισκότο ή ξηρούς καρπούς και δεν θα μας προσδώσει επιπλέον θερμίδες. Ακόμη καλύτερα, αν κάποιος προσέχει τις θερμίδες που προσλαμβάνει μέσα στην ημέρα μπορεί να επιλέξει παγωτό γρανίτα ή σορμπέ. Να επισημάνουμε ότι στην αγορά κυκλοφορούν και παγωτά light που πρέπει να καταναλώνονται εξίσου με μέτρο γιατί δεν είναι ότι δεν μας παρέχουν θερμίδες απλά μας παρέχουν λιγότερες θερμίδες από ένα αντίστοιχο «κανονικό» παγωτό.

Θα δώσουμε κάποια παραδείγματα με διάφορες γεύσεις παγωτών και τις θερμίδες που μας παρέχουν ανά 100 γρ.

– Παγωτό βανίλια: 180 θερμίδες
– Παγωτό σοκολάτα: 234 θερμίδες
– Παγωτό παρφέ: 220 θερμίδες
– Παγωτό φράουλα: 118 θερμίδες
– Παγωτό μπανάνα: 153 θερμίδες
– Γρανίτα: 105 θερμίδες
– Σορμπέ: 142 θερμίδες
– Διαιτητικό παγωτό ή τύπου 0%: 125 θερμίδες

Συμπερασματικά, να αναφέρουμε ότι το παγωτό αποτελεί μια θρεπτική επιλογή γλυκού και ότι μπορούμε να το καταναλώνουμε με μέτρο (συγκεκριμένη ποσότητα και συχνότητα μέσα στην εβδομάδα) στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής και άσκησης. Επιπλέον, το παγωτό μπορεί να καταναλωθεί ως ένα ενδιάμεσο γεύμα αλλά δεν μπορεί να αντικαταστήσει ένα γεύμα που περιέχει ομάδες τροφίμων όπως φρούτα, λαχανικά, γάλα ή γιαούρτι. Τέλος, μπορεί να περιέχει θρεπτικά συστατικά του γάλακτος αλλά δεν μπορεί να θεωρηθεί ισάξιο του.

kammenos5

Ενεργειακό Νόρα Καρατσικάκη - Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
SHARE
Προηγούμενο άρθροΤριετές συμβόλαιο υπογράφει ο Ντάνι Μπεχαράνο…
Επόμενο άρθροΗ Ε.Ρ.Τ. και τα κουτσαβάκια του νεο-φιλελευθερισμού
Είναι πτυχιούχος του τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, από το 2005 και κατέχει το μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Διαιτολογία και Διατροφή (Κατεύθυνση: Διατροφή και Άσκηση) του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, από το 2008. Από το 2005 εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας και από το 2008 ιδιωτεύει σε διαιτολογικό γραφείο στο Αγρίνιο. Έχει συμμετάσχει εθελοντικά σε έρευνες που διεξήχθησαν υπό την αιγίδα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και ιστοσελίδες της πόλης της. E-mail: [email protected] - Διεύθυνση: Βότση 15, Αγρίνιο.