logiki-meiosi-varous

Το καλοκαίρι έφτασε και ήδη διανύουμε τον πρώτο του μήνα, τον Ιούνιο! Ο ήλιος και η θάλασσα μας φτιάχνουν τη διάθεση και επιθυμούμε να διασκεδάσουμε κάπου κοντά στην παραλία, κολυμπώντας, παίζοντας παιχνίδια (βόλεϊ, τένις), κάνοντας ηλιοθεραπεία… όλα αυτά όμως μας δημιουργούν την ανάγκη να έχουμε ένα φυσιολογικό βάρος… και επομένως όσοι από εμάς δεν το έχουν, προσπαθούν να χάσουν το επιπλέον βάρος που διαθέτουν!

Η αλήθεια είναι ότι δεν θέλουμε να χάσουμε το επιπλέον βάρος που έχουμε λίγο πριν το καλοκαίρι αλλά να προσπαθούμε καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου να διατηρούμε ένα φυσιολογικό βάρος! Παρά ταύτα, ακόμη και αν ξεκινήσουμε να κάνουμε διατροφή κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού δεν πρέπει να επιθυμούμε να χάσουμε το επιπλέον βάρος δια μαγείας, που σημαίνει γρήγορα. Οι γρήγορες κινήσεις και οι δίαιτες εξπρές δεν συστήνονται για την επίτευξη μίας υγιούς απώλειας βάρους!

Για να χάσουμε βάρος πρέπει να ακολουθήσουμε μία διατροφή όπου να περιορίσουμε τις θερμίδες που προσλαμβάνουμε από την τροφή μας, έτσι ώστε να είναι λιγότερες από αυτές που απαιτούνται συνολικά για τη διατήρηση του οργανισμού μας στη ζωή, για την καθημερινή μας δραστηριότητα και την επιπλέον άσκηση που μπορεί να ακολουθούμε!

Η δίαιτα που θα ακολουθήσουμε πρέπει να είναι ισορροπημένη, να περιέχει τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων ώστε να καλύπτει όλα τα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη ο οργανισμός μας! Μία τέτοια δίαιτα είναι αυτή που στηρίζεται στη Μεσογειακή διατροφή! Η διατροφή που συστήνεται είναι διαφορετική για τον καθένα μας και εξατομικευμένη ανάλογα με τις ανάγκες του (διατροφικές συνήθειες, ιατρικές ανάγκες). Γι’ αυτό καλό είναι να συμβουλεύεστε διαιτολόγο-διατροφολόγο και να μην δανείζεστε τη διατροφή ενός φίλου, αλλά ούτε να την βρίσκεται στο διαδίκτυο!

Η λογική μείωση βάρους που συστήνεται είναι 0,5-1 κιλό την εβδομάδα ή 2-4 κιλά το μήνα ή 1% του βάρους μας την εβδομάδα! Για να καταφέρει να χάσει κάποιος 1 κιλό πρέπει να μειώσει την πρόσληψη ενέργειας ή να καταναλώσει επιπλέον ενέργεια κατά 7700 θερμίδες! Αυτές οι θερμίδες αναλογούν σε 1100 θερμίδες λιγότερες την ημέρα, όπου ένα μέρος τους συστήνεται να χάνονται μέσω της μείωσης πρόσληψης ενέργειας (θερμίδων) από τη διατροφή και το υπόλοιπο μέρος από την κατανάλωση ενέργειας μέσω της άσκησης! Οι θερμίδες που συστήνεται να χάνουμε από την άσκηση για την μείωση βάρους είναι τουλάχιστον 200-300 θερμίδες την ημέρα!

Κατά τη διάρκεια που ακολουθούμε δίαιτα για μείωση βάρους επιθυμούμε να χάσουμε κατά κύριο λόγο λίπος, γι’ αυτό είναι απαραίτητο να ακολουθήσουμε μία ισορροπημένη διατροφή! Με τις δίαιτες εξπρές ή τις μη διατροφικά ισορροπημένες χάνουμε κατά κύριο λόγο μυϊκή μάζα και υγρά, το οποίο δεν θέλουμε, γιατί η μυϊκή μάζα είναι αυτή που είναι αυξημένα μεταβολικά ενεργή, δηλαδή συνεισφέρει σε ένα υψηλό μεταβολισμό! Όταν κάποιος ακολουθεί ισορροπημένη διατροφή αναπόφευκτα θα χάσει και λίγη μυϊκή μάζα και υγρά διότι χάνει βάρος… αυτό όμως που θα τον βοηθήσει να περιορίσει την απώλεια της μυϊκής μάζας είναι η άσκηση και συνάμα απαιτείται αυξημένη πρόσληψη υγρών!

Επομένως, θέτουμε εφικτούς στόχους για μείωση βάρους με πρώτο σκαλί την απώλεια 5-10% του βάρους μας (φαίνεται ότι προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία μας) με ρυθμό μείωσης 0,5-1 κιλό την εβδομάδα! Έτσι, χάνοντας τα κιλά με λογικό ρυθμό και σταθερά αυξάνουμε τις πιθανότητες να διατηρήσουμε την απώλεια βάρους και να έχουμε ένα φυσιολογικό βάρος στο χρόνο! Τέλος, απώτερος στόχος είναι να μην πάρουμε πίσω τα κιλά που χάσαμε αλλά να τα κρατήσουμε μακριά, διατηρώντας ένα φυσιολογικό βάρος!

kammenos5

Ενεργειακό Νόρα Καρατσικάκη - Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
SHARE
Προηγούμενο άρθροΣυγχωνεύονται τα δύο ΚΕΠ στο Αγρίνιο για εξοικονόμηση κόστους
Επόμενο άρθροΝα «χτίσει» δύο ισάξιες ενδεκάδες
Είναι πτυχιούχος του τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, από το 2005 και κατέχει το μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Διαιτολογία και Διατροφή (Κατεύθυνση: Διατροφή και Άσκηση) του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, από το 2008. Από το 2005 εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας και από το 2008 ιδιωτεύει σε διαιτολογικό γραφείο στο Αγρίνιο. Έχει συμμετάσχει εθελοντικά σε έρευνες που διεξήχθησαν υπό την αιγίδα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και ιστοσελίδες της πόλης της. E-mail: [email protected] - Διεύθυνση: Βότση 15, Αγρίνιο.