Η περίοδος του Πάσχα τελείωσε αλλά σε κάποιους άφησε κάποια επιπλέον κιλά στο σώμα τους! Αφού ακολουθήσαμε τη νηστεία έφτασε η στιγμή που αρτηθήκαμε με τη μαγειρίτσα, τα «κόκκινα αυγά «, το κοκορέτσι, το αρνί ψητό, το τσουρέκι και τα πασχαλινά κουλούρια! Όπως καταλαβαίνουμε η αυξημένη πρόσληψη τροφής και κυρίως λιπαρών στα διάφορα τραπέζια μας οδήγησε στην αύξηση των κιλών μας, του σωματικού μας βάρους! Όμως η άνοιξη έχει έρθει και πλησιάζει το καλοκαίρι… επομένως καλό θα είναι να το υποδεχθούμε χωρίς περιττά κιλά!

Παρακάτω θα αναφέρουμε 10 διατροφικά tips για να επανέλθουμε στο φυσιολογικό μας βάρος!

1.Εισάγουμε στη διατροφή μας τα φρούτα, φρέσκα ή αποξηραμένα! Είναι πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα, μας προσφέρουν ενέργεια χωρίς υψηλή πρόσληψη θερμίδων! Προτιμήστε τα ως σνακ και επιλέξτε σταφίδες, αποξηραμένα δαμάσκηνα, αποξηραμένα σύκα, μούρα (cranberries, blueberries, goji berries) για περισσότερες φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά!

2.Δεν ξεχνάμε τη σαλάτα! Προτιμούμε όλα τα λαχανικά, ωμά ή βραστά, τα οποία πρέπει να συνοδεύουμε πάντα με το γεύμα μας! Μας χαρίζουν μέταλλα, βιταμίνες και φυτικές ίνες, χωρίς πολλές θερμίδες! Η σαλάτα μπορεί να αποτελέσει ένα κυρίως γεύμα μέσα στην ημέρα, συνοδεύοντας την με κοτόπουλο ή τόνο ή τυρί ή αυγό!

3.Παίρνουμε πρωινό καθημερινά! Το σημαντικότερο γεύμα στην ημέρα καθώς μας παρέχει ενέργεια για το υπόλοιπο της ημέρας και μας βοηθά να διατηρήσουμε ένα φυσιολογικό βάρος! Έρευνες δείχνουν ότι καλό είναι στο πρωινό μας να περιέχεται κάτι από υδατάνθρακες (δημητριακά, φρυγανιές, κριτσίνια, ψωμί) διότι φαίνεται πως συμβάλλουν στη διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους!

4.Κάνουμε μικρά και συχνά γεύματα! Δεν επιλέγουμε να φάμε όλο τον όγκο τροφής σε ένα γεύμα, διότι δεν συμβάλλει στη μείωση του βάρους μας και δεν ρυθμίζονται μεταβολικές παράμετροι όπως γλυκόζη, χοληστερόλη, τριγλυκερίδια!

5.Καταναλώνουμε γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, γιαούρτι, τυρί) καθημερινά! Επιλέξετε γάλα ή γιαούρτι με μειωμένα λιπαρά στο πρωινό σας, συνοδέψετε τα γεύματά σας με λίγο τυρί ή γιαούρτι (αντί μαγιονέζας)! Επίσης, μπορείτε να επιλέξετε γιαούρτι με φρούτο ή γάλα με δημητριακά ή smoothies για το βραδινό σας ώστε να περιορίσετε τις θερμίδες μέσα στην ημέρα! Σύμφωνα με έρευνες τα γαλακτοκομικά προϊόντα συμβάλλουν στην απώλεια βάρους και στη διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους λόγω του ασβεστίου που περιέχουν, που φαίνεται ότι δημιουργεί σύμπλοκα με τα λιπαρά της τροφής και δεν τα αφήνει να απορροφηθούν από τον οργανισμό, αλλά να απεκκρίνονται!

6.Πίνουμε άφθονα υγρά! Οι γενικές συστάσεις είναι 8-10 ποτήρια υγρών καθημερινά! Εάν γυμνάζεστε απαιτείται πρόσληψη υγρών και κατά τη διάρκεια της άσκησης για καλύτερη απόδοση και αποφυγή αφυδάτωσης! Στα υγρά περιλαμβάνονται νερό, χυμός, γάλα, τσάι, καφές και υδαρή τρόφιμα (γιαούρτι, φρούτα, σούπες)!

7.Αποφεύγουμε τα γλυκά…. Και προσπαθούμε να καταναλώνουμε μέχρι ένα γλυκό την εβδομάδα! Μπορείτε να επιλέξετε 2-3 μπάλες παγωτό ή 2 λεπτές φέτες κέικ ή 1 μαύρη σοκολάτα μέχρι 100 γρ. ή 1 κομμάτι γλυκό της αρεσκείας σας!

8.Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ! Επιλέγουμε να καταναλώνουμε 2-3 ποτά την εβδομάδα αν θέλουμε να χάσουμε βάρος! Οι γενικές συστάσεις για κάποιον που πίνει και δεν υπάρχει πρόβλημα υγείας είναι: μέχρι 1 ποτό/ ημέρα για τις γυναίκες και 1-2 ποτά/ ημέρα για τους άνδρες.

9.Βάλτε τη φυσική δραστηριότητα στη ζωή σας! Οι γενικές συστάσεις είναι τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας έντασης άσκηση την ημέρα για τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας! Προτιμήστε ένα περίπατο με φίλους, κάντε τις μετακινήσεις σας με τα πόδια, ανεβείτε τις σκάλες, ξεκινήστε κάποιο χόμπι (κολύμπι, χορό, πιλάτες, γιόγκα, ζούμπα, τένις, βόλεϊ, μπάσκετ, ποδόσφαιρο, κ.α)!

10.Αυτοέλεγχος! Καταγράψετε μέσα στην ημέρα τι τρώτε ώστε να έχετε τον έλεγχο της πρόσληψης τροφής και να εντοπίσετε τυχόν παρασπονδίες που κάνετε!

SHARE
Προηγούμενο άρθρο«Περπατώ εις το δάσος – αλλιώς» από την θεατρική ομάδα Καλυβίων «παιΖΟΥΜΕ»
Επόμενο άρθροΙσμήνη και Γιώργος Χαλιμούρδας: Έχουμε μεγαλώσει μέσα στο μέλι (ΦΩΤΟ)

Είναι πτυχιούχος του τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, από το 2005 και κατέχει το μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Διαιτολογία και Διατροφή (Κατεύθυνση: Διατροφή και Άσκηση) του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, από το 2008. Από το 2005 εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας και από το 2008 ιδιωτεύει σε διαιτολογικό γραφείο στο Αγρίνιο.
Έχει συμμετάσχει εθελοντικά σε έρευνες που διεξήχθησαν υπό την αιγίδα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και ιστοσελίδες της πόλης της.
E-mail: [email protected] – Διεύθυνση: Βότση 15, Αγρίνιο.