Οι γιορτές ήταν αφορμή για όλους μας να αφήσουμε για λίγο τα προβλήματα της καθημερινότητας και να χαλαρώσουμε, να διασκεδάσουμε με τα αγαπημένα μας πρόσωπα! Αυτή η ξέγνοιαστη και γιορτινή διάθεση μας έκανε να φάμε και να πιούμε λίγο παραπάνω… τώρα όμως με το τέλος των γιορτών καλό είναι να βρούμε τους ρυθμούς μας και να επανέλθουμε στο βάρος μας πριν τις γιορτές!

Ξεκινάμε με το να ζυγιστούμε ώστε να αξιολογήσουμε το βάρος μας, στη συνέχεια δεν πανικοβαλλόμαστε και τέλος λέμε ναι σε μία ισορροπημένη διατροφή και άσκηση!

Εδώ σας παραθέτουμε 10 συμβουλές-tips που θα σας βοηθήσουν να χάσετε τα κιλά των γιορτών!

1.Χαμογελάτε στη ζυγαριά και έχετε θετική διάθεση, χωρίς άγχος… ότι θα καταφέρετε να ανακτήσετε το βάρος σας πριν τις γιορτές!

2.Αξιολογείστε τη διατροφή που ακολουθούσατε στις γιορτές και βρείτε τα λάθη που κάνατε ώστε να τα αποφύγετε από εδώ και εμπρός!

3.Οργανώστε τα γεύματα της ημέρας ώστε να γνωρίζετε την ποσότητα φαγητού που θα καταναλώσετε και επομένως και την ενέργεια-θερμίδες που περίπου θα λάβετε.

4.Ξεκινάτε να παίρνετε πρωινό καθημερινά (π.χ γάλα χαμηλό σε λιπαρά με δημητριακά ή με κουάκερ ή φυσικό χυμό με κουλούρι Θεσσαλονίκης ή τοστ τυρί-γαλοπούλα).

5.Εντάσσετε τα ενδιάμεσα γεύματα (δεκατιανό και απογευματινό) στην καθημερινή σας διατροφή! Επιλέγετε για σνακ φρούτο ή αποξηραμένα φρούτα ή φυσικό χυμό ή ξηρούς καρπούς ή μπάρα δημητριακών ή κριτσίνια ή γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά!

6.Συνοδέψετε τα κυρίως γεύματα με σαλάτα και καλό είναι να ξεκινάτε τρώγοντας σαλάτα διότι έτσι θα καταναλώσετε λιγότερο φαγητό. Επιλέξτε λαχανικά εποχής (ωμά ή βραστά) και προσθέστε σε αυτά 1 κ. σούπας ελαιόλαδο!

7.Πίνετε υγρά (8-10 ποτήρια την ημέρα)! Στη συνολική πρόσληψη υγρών συμβάλλουν εκτός από το νερό, οι χυμοί, το τσάι, ο καφές, τα αναψυκτικά και τα τρόφιμα που περιέχουν νερό (φρούτα, σούπες, γιαούρτι).

8.Καταναλώστε μέχρι 1 γλυκό την εβδομάδα (π.χ σοκολάτα μαύρη, γλυκό του κουταλιού). Δεν τρώμε καθημερινά 1 γλυκό όπως μπορεί να συνέβαινε μέσα στις γιορτές αλλά μπορούμε να μοιράσουμε το γλυκό που δικαιούμαστε (π.χ τη σοκολάτα) και να τρώμε 1 μικρό κομμάτι καθημερινά.

9.Μειώνουμε την πρόσληψη αλκοόλ…. Που μπορεί να ήταν παραπάνω από τη συνήθη! Επιλέγουμε να καταναλώνουμε 2-3 ποτά την εβδομάδα αν θέλουμε να χάσουμε βάρος! Οι γενικές συστάσεις για κάποιον που πίνει και δεν υπάρχει πρόβλημα υγείας είναι: μέχρι 1 ποτό/ ημέρα για τις γυναίκες και 1-2 ποτά/ ημέρα για τους άνδρες.

10.Αυξήστε τη φυσική σας δραστηριότητα… επιλέγοντας να κάνετε τις μετακινήσεις σας με τα πόδια, χρησιμοποιώντας τις σκάλες και αποφεύγοντας το ασανσέρ! Ακόμη μπορείτε να ξεκινήσετε το περπάτημα ή το ποδήλατο ή οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα σας ευχαριστεί (γυμναστήριο, βόλεϊ, μπάσκετ, ποδόσφαιρο, πιλάτες, γιόγκα, trx, κλπ).

Τέλος, μπορείτε να συμβουλευτείτε κάποιον επιστήμονα διαιτολόγο-διατροφολόγο να σας συμβουλέψει και να σας καθοδηγήσει στην προσπάθειά σας να ανακτήσετε το βάρος σας πριν τις γιορτές με ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής, σύμφωνα με τις δικές σας ανάγκες!

Ενεργειακό Νόρα Καρατσικάκη - Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
SHARE
Προηγούμενο άρθροΑνατολή ηλίου στην λίμνη Τριχωνίδα (time-lapse VIDEO)
Επόμενο άρθροΛύθηκε το συμβόλαιο του Ρομέρο
Είναι πτυχιούχος του τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, από το 2005 και κατέχει το μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Διαιτολογία και Διατροφή (Κατεύθυνση: Διατροφή και Άσκηση) του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, από το 2008. Από το 2005 εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας και από το 2008 ιδιωτεύει σε διαιτολογικό γραφείο στο Αγρίνιο. Έχει συμμετάσχει εθελοντικά σε έρευνες που διεξήχθησαν υπό την αιγίδα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και ιστοσελίδες της πόλης της. E-mail: [email protected] - Διεύθυνση: Βότση 15, Αγρίνιο.