Δυσοίωνα μηνύματα από έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου

Δυσοίωνα ήταν τα μηνύματα της έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου (Ε.Σ.Α.) για την κατάσταση της αγοράς τόσο γενικά όσο και ειδικά, κατά την εορταστική περίοδο. Σύμφωνα με τον Ε.Σ.Α., το 95% των επιχειρήσεων δήλωσε πτώση (μικρότερη ή μεγαλύτερη) στο σύνολο του χρόνου. Ειδικά για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, τ’ αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν αύξηση της πτώσης και ως προς τα ποσοστά, που κυμαίνονται από -20% ως και -50% αλλά και ως προς το πλήθος των επιχειρήσεων που ρωτήθηκαν, που αγγίζει το ποσοστό του 98%.

Η σχετική ανακοίνωση του Ε.Σ.Α. για τα αποτελέσματα της έρευνας:

“Το 2019 ήταν μια ακόμη δύσκολη χρονιά για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας και την συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών.

Η ευρύτερη περιοχή, ο νομός, η πόλη μας…ουραγοί για ακόμη μια χρονιά στην συνολική κατάταξη της ελληνικής επικράτειας, βίωσαν ακόμη δυσκολότερα την χρονιά που μόλις μας άφησε.

Αυτό όπως είναι λογικό άφησε το αρνητικό αποτύπωμά του και στην εικόνα της αγοράς μας.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αγρινίου όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος με το τέλος του χρόνου αλλά και της εορταστικής περιόδου, διενήργησε μια έρευνα της τοπικής αγοράς για την κίνηση και τους τζίρους σε ετήσια βάση αλλά και για την εορταστική περίοδο, πάντα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (2018).

Το δείγμα της έρευνας ήταν αντιπροσωπευτικό, αφορούσε όλους τους κλάδους εμπορίου που δραστηριοποιούνται στην πόλη, είχε επαρκή χωροταξική διασπορά σε σχέση με το εμπορικό κέντρο αλλά και την περιφέρεια του αστικού ιστού και οι επιχειρήσεις που έλαβαν μέρος διέθεταν το “τεκμήριο” της αξιοπιστίας.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ και για να μην γινόμαστε κουραστικοί παραθέτοντας αναλυτικά τα στοιχεία που συνελέγησαν (αν και είναι διαθέσιμα) τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν τα εξής:

Γενικά και σε ετήσια βάση υπήρξε πτώση του τζίρου που κυμαίνεται από -10% ως -30%. Η μεγαλύτερη πτώση αφορά τους κλάδους ένδυσης και υπόδησης και ως προς το ποσοστό αλλά και ως προς το πλήθος των επιχειρήσεων.

Το 95% των επιχειρήσεων δήλωσε πτώση (μικρότερη ή μεγαλύτερη) στο σύνολο του χρόνου ενώ μόλις ένα 5% δήλωσε ότι ο τζίρος κινήθηκε περίπου στα περσινά επίπεδα.

Για την εορταστική περίοδο (Χριστούγεννα – Πρωτοχρονιά 2019) τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν αύξηση της πτώσης και ως προς τα ποσοστά που κυμαίνονται από -20% ως και -50% αλλά και ως προς το πλήθος των επιχειρήσεων που ρωτήθηκαν που αγγίζει το ποσοστό του 98%.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αγρινίου δημοσιοποιεί σήμερα τα στοιχεία αυτά επειδή θεωρούμε ότι η κατάσταση στην αγορά δεν αφορά μόνο τους εμπόρους της πόλης αλλά επειδή στην πραγματικότητα αποτυπώνει την εικόνα και την κατάσταση του συνόλου των νοικοκυριών και της κοινωνίας, αφορά τελικά και το σύνολο των συμπολιτών μας.

Η τοπική κοινωνία και αγορά (μικρογραφία της ελληνικής στο σύνολό της) μετά από 10 δραματικά και απάνθρωπα χρόνια κρίσης, συνεχίζει να βιώνει συνθήκες υπέρμετρα δύσκολες και δυσανάλογα αντίξοες.

Οφείλουμε όλοι (και πρώτα και κύρια οι έμποροι που συνδικαλιστικά εκπροσωπούμε) όχι μόνο να προβληματιστούμε αλλά ουσιαστικά και πραγματικά να αφυπνιστούμε.

Υ.Γ.: Τέλος και εν όψει των χειμερινών εκπτώσεων που την Δευτέρα 13-1-2020 ξεκινούν και επισήμως, το Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου καλεί τους συμπολίτες καταναλωτές να στηρίξουν με τις αγορές τους την τοπική αγορά και τις τοπικές επιχειρήσεις όπως επίσης καλεί και τους συναδέλφους εμπόρους με πραγματικές και ουσιαστικές εκπτώσεις να στηρίζουν και να υπερασπιστούν την αξιοπιστία και την φερεγγυότητα του θεσμού και του κλάδου μας.”

Τα αποτελέσματα έρευνας της ΕΣΕΕ

Αντίστοιχη έρευνα διεξήγαγε και η ΕΣΕΕ, στην οποία αποτυπώνεται πιο σταθερή εικόνα για μία στις δύο επιχειρήσεις.

Τα αποτελέσματα:

  • Σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι κινήθηκε ο χριστουγεννιάτικος τζίρος για τις μισές επιχειρήσεις (49%), επίδοση παρόμοια με την αντίστοιχη έρευνα του 2018 (51%). Ο κλάδος που επλήγη περισσότερο είναι η ένδυση/υπόδηση και κυρίως το άλλο λιανικό (βιβλία, αθλητικός εξοπλισμός, παιχνίδια, καλλυντικά, άνθη-φυτά κ.ά.), ενώ αυτός των τροφίμων ποτών είχε σχετικά τις μικρότερες απώλειες με τα super markets να καταγράφουν μικρή αύξηση (1,5%).
  • Αύξηση στις πωλήσεις κατέγραψε μόλις το 17% των επιχειρήσεων. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό ενισχύεται στο 21%, για τις μεγαλύτερες, σε όρους τζίρου, επιχειρήσεις.
  • Σε γενικές γραμμές, καλύτερες επιδόσεις σημείωσαν οι επιχειρήσεις σε Βόρεια Ελλάδα και Αττική ενώ αποθαρρυντική ήταν η εικόνα σε Κεντρική Ελλάδα και στα Νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη.
  • Για περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις η περίοδος πριν από τα Χριστούγεννα ήταν καλύτερη από άποψη αγοραστικής κίνησης, ενώ σχεδόν τρεις στις δέκα σημείωσαν υψηλότερο τζίρο το διάστημα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
  • Ανεξαρτήτως πωλήσεων, η κίνηση των πιο φθηνών προϊόντων παρέμεινε σταθερή στην προτίμηση των καταναλωτών (46%) ενώ ενισχύθηκε σημαντικά η πώληση των πιο ακριβών προϊόντων (12% έναντι 4% πέρυσι).
  • Οι περισσότεροι επιχειρηματίες (79%) αναγκάστηκαν να καλύψουν οι ίδιοι το διευρυμένο ωράριο ενώ μόλις το 16% επέλεξαν να διευρύνουν το ωράριο των μισθωτών τους. Το εύρημα αυτό επαναλαμβάνεται με συνέπεια σε όλες τις σχετικές έρευνες (εορταστικές περίοδοι και λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές) με διογκούμενη μάλιστα τάση.
  • Σχεδόν οι 4 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματά τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό ίδιο σε σχέση με πέρυσι.
  • Σημαντική μερίδα επιχειρήσεων (4/5) φαίνεται ότι κατάφεραν να καλύψουν τις φορολογικές υποχρεώσεις τους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ