Σημαντικότατες αλλαγές, μικρές και μεγάλες, περιλαμβάνει το πρόγραμμα της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης που οραματίζεται ο Δήμος Αγρινίου να εφαρμόσει τα επόμενα χρόνια για την πόλη. Στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι να καταρτιστεί μία εντελώς διαφορετική πόλη, που δεν θα έχει… καμία σχέση με το σήμερα. Μία πόλη «πράσινη, βιώσιμη και… έξυπνη», όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε κατά την παρουσίαση του προγράμματος.

Το πρόγραμμα της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης, που παρουσιάστηκε από τον Δήμο Αγρινίου στις 26 Απριλίου, εντάσσεται στο πλαίσιο της νέας Προγραμματικής περιόδου 2014-2020 (νέο ΕΣΠΑ) και περιλαμβάνει πολλών ειδών έργα που θα διαμορφώσουν μια πόλη, με διαφορετικά στάνταρ, περισσότερους πεζόδρομους, λιγότερα αυτοκίνητα στο κέντρο και έντονο το πράσινο και το υδάτινο στοιχείο.

Όπως σχολίασε σχετικά ο Δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, «το όραμα της Δημοτικής Αρχής είναι ένα Αγρίνιο με Ταυτότητα και Αναπτυξιακή προοπτική. Θέλουμε να αναδείξουμε το υδάτινο στοιχείο της πόλης. Το Αγρίνιο είναι η πόλη του νερού, χωρίς νερό! Θέλουμε επίσης λιγότερο κυκλοφοριακό και περισσότερους ελεύθερους χώρους».

Οι στόχοι του Προγράμματος

Το Πρόγραμμα εστιάζει σε δύο Γενικούς Στόχους: την Κοινωνική και Οικονομική Ανάπτυξη – Κοινωνική Συνοχή και εξοπλισμό της πόλης με δημιουργία «πράσινου» δακτυλίου περιμετρικά.

Ο πρώτος στόχος αναμένεται να επιτευχθεί με τη χρηματοδότηση πράξεων που αφορούν:
-την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία, την τοπική οικονομική ανάπτυξη.
-την Ανάπτυξη δομών, υπηρεσιών και δράσεων για την καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού
-την Ανάπτυξη ειδικών δράσεων για άστεγους, θύματα ενδοοικογενειακής βίας
-την ολοκλήρωση υποδομών και βελτίωση του επιπέδου υπηρεσιών πρόνοιας (βρεφικών και παιδικών δομών, δομών και υποδομών για ΑμεΑ, για άτομα τρίτης ηλικίας)
-την Εφαρμογή ειδικού προγράμματος κοινωνικής ένταξης ΡΟΜΑ.

Ο δεύτερος στόχος θα περικλείει το μεγαλύτερο μέρος του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της πόλης και θα λειτουργεί ως ενιαία ενότητα με το αστικό και περιαστικό πράσινο, αλλά και με τα ρέματα που «εισέρχονται» στον πολεοδομικό ιστό, ενώ αναμένεται γενικότερη αστική ανάπλαση και περιβαλλοντική αναβάθμιση κεντρικής περιοχής της πόλης.

Στο πλαίσιο όλων αυτών, μάλιστα, ήδη, η Δημοτική Αρχή προχωρά σε μελέτες των έργων ανάπλασης, όπως: αναθεώρηση κυκλοφοριακής μελέτης, τοπογραφικές αποτυπώσεις, αρχιτεκτονικές μελέτες κ.α.

Πράσινος Δακτύλιος

Οι αλλαγές στο Πάρκο και ο “πράσινος δακτύλιος”

Στο πλαίσιο του προγράμματος θα δημιουργηθεί ένας “πράσινος δακτύλιος”, ο οποίος θα “ενώνει” τους χώρους πρασίνου που υπάρχουν σήμερα στην πόλη, όπως το Παπαστράτειο Δημοτικό Πάρκο, το Δασύλλιο του Αγίου Χριστόφορου, τις περιοχές ανοικτών ρεμάτων (π.χ. του Αγίου Θωμά) και τους κοινόχρηστους χώρους σχεδίου πόλης. Στην Περιοχή των Εργατικών Κατοικιών Εργάνης και στο ίχνος του ρέματος του Αγίου Κωνσταντίνου
προτείνεται η διαμόρφωση των κοινόχρηστων χώρων του σχεδίου πόλης με τη δημιουργία χώρων πρασίνου, τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού φωτισμού και συντήρηση των υφιστάμενων Αθλοπαιδιών.

Στην νότια περιοχή του δακτυλίου, στο μέτωπο της Εθνικής οδού, χαρακτηρισμένη από το Γενικό πολεοδομικό ως επιχειρησιακό κέντρο-ειδικό πολεοδομικό κέντρο, η οποία σήμερα είναι ιδιαίτερα υποβαθμισμένη προτείνονται οι παρακάτω αισθητικές και περιβαλλοντικές παρεμβάσεις:

  • Ολοκλήρωση της Ανάπλαση της περιοχής Αη Βασιλιώτικα με τη δημιουργία πλατειών πεζοδρομίων, αθλοπαιδιών, παιδικών χαρών.
  • Λειτουργική αναβάθμιση εισόδων της πόλης με την δημιουργία δύο κόμβων τον πρώτο στη συμβολή των οδων Χαρ. Τρικούπη και Μάνου Κατράκη και τον δεύτερο στην ΕΟ στη θέση του σταδίου.
  • Ανάπλαση της περιοχής όπισθεν των εγκαταστάσεων του υπεραστικού ΚΤΕΛ με απόδοση στην κυκλοφορία αδιαμόρφωτων ή αδοιάνοικτων οδών και διαμόρφωση των κοινόχρηστων χώρων.

Σε ό,τι αφορά την ανάπλαση του Πάρκου, αποτελεί προτεραιότητα και θα γίνει με ήπιες και αναγκαίες επεμβάσεις μέσω αρχιτεκτονικής διαμόρφωσης του χώρου και εξυγίανσης του φυτικού κεφαλαίου.

Εσωτερικός Δακτύλιος

Οι αλλαγές στο κέντρο και ο ποδηλατόδρομος

Μία από τις βασικότερες αλλαγές που θα γίνουν στην πόλη είναι μία σειρά πεζοδρομήσεων σε κεντρικές οδούς. Όπως περιγράφεται στο Σχέδιο, θα γίνει επέμβαση “στον ‘εσωτερικό δακτύλιο’ της πόλης με σειρά νέων πεζοδρομήσεων των οδών πέριξ της κεντρικής πλατείας και της Πλατεία 28ης Οκτωβρίου (πρώην Καραπανέικα) καθώς και των οδών Παπαστράτου (έως την οδό Δημοτσελίου), Αντωνοπούλου, Αναστασίου Παπαστράτου Παπαθανάση και Γεράκη”. Παράλληλα προβλέπεται η ανάπλαση των Οικοδομικών Τετραγώνων (Ο.Τ.) 63-64, έναντι της Δημοτικής Αγοράς, και του Ο.Τ. 65, στο οποίο βρίσκεται το αρχοντικό Σωχωρίτη.

“Θέλουμε να βάλουμε τον Αγρινιώτη στη λογική ότι δεν πρέπει να μπαίνει στο κέντρο με το αυτοκίνητο, να αγαπήσει περισσότερο το νερό και το πράσινο” ανέφερε σχετικά ο κ. Παπαναστασίου.

Αρνητική εξέλιξη θεωρείται η αδυναμία δημιουργίας ποδηλατοδρόμου, αφού, όπως τόνισε σχετικά ο Δήμαρχος, “η νομοθεσία και οι νέες προδιαγραφές λειτουργούν απαγορευτικά για τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των δρόμων της πόλης, καθιστώντας τη συγκεκριμένη παρέμβαση αδύνατη”.

Οι υπόγειοι κάδοι, ο φωτισμός και οι υποδομές γενικότερα

Αξιοσημείωτο επίσης ότι στο σύνολο της περιοχής παρέμβασης, σχεδιάζονται δράσεις που θα αφορούν:

  • τα Απορρίμματα με την υπογειοποίηση κάδων και την ανανέωση εξοπλισμού,
  • την Ενεργειακή αναβάθμιση του δημοτικού φωτισμού με την καταγραφή του και σταδιακή αντικατάσταση των παλαιών λαμπτήρων με νέους χαμηλής κατανάλωσης,
  • την Στάθμευση, με τη δημιουργία χώρων στάθμευσης, και την εφαρμογή συστήματος διαχείρισης της ελεγχόμενης στάθμευσης,
  • τη Βελτίωση των υποδομών,
  • τις Ολοκληρωμένες ψηφιακές υπηρεσίες, με ελεύθερη πρόσβαση στο διαδίκτυο σε δημόσιους χώρους και δημοτικά κτήρια, αξιοποίηση και αναβάθμιση των συστημάτων γεωπληροφορικής,
  • την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, με τη δρομολόγηση μικρών ηλεκτροκίνητων λεωφορείων που θα κινούνται εντός του δακτυλίου.

Αναβάθμιση και αξιοποίηση Δημοτικών Κτιρίων

Μία από τις βασικές και πιο θετικές αλλαγές που προβλέπει το Σχέδιο είναι η αξιοποίηση και η ενεργειακή αναβάθμιση δημοτικών κτιρίων όπως το κτίριο των πρώην Καπναποθηκών Παπαστράτου, το οποίο θα μπορούσε να στεγάσει όλες τις δομές πολιτισμού του Δήμου, το Δημαρχείο, το κτίριο Δημιουργικής απασχόλησης παιδιού, το ΚΔΑΠ “Φαντασία”, στην οδό Μπότσαρη.

Σημειώνεται ότι κύρια πηγή χρηματοδότησης του προγράμματος θα είναι το ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας, αλλά θα αξιοποιηθούν και πόροι των Τομεακών Προγραμμάτων άλλων Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων της Περιόδου 2014-2020 και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γάμησε μας ρε δήμαρχε
    Άστα όλα τα λεφτά για τα λεφτά και φτιάξε το κωλοπάρκο το χετε παρατησει διαλυμενο
    Αυτο ηταν ζωη…

  2. Ένα καλοπροαίρετο σχόλιο σχετικά με την πρόταση αλλαγών στις εισόδους της πόλεως.
    Ζούμε καθημερινά τον κυκλοφοριακό φόρτο της Χαρ. Τρικούπη, ο οποίος πολλαπλασιάζεται με την άναρχη στάθμευση από την συμβολή της με την οδό Παναγοπούλου και προς τα νοτιο-ανατολικά της, (αερογέφυρα). Δεν μπορεί να έχεις εμπορικά καταστήματα χωρίς χώρους στάθμευσης και η εισερχόμενη κίνηση να δραματικοποιείται λόγω των παράνομα σταθμευμένων οχημάτων. Και οι επιχειρηματίες έχουν δίκιο αλλά και οι πελάτες τους. Δεν είναι ευχάριστη εικόνα στον επισκέπτη να εισέρχεται σε μια «πράσινη πόλη» και να προσπαθεί να κινηθεί για να φτάσει στον προορισμό του αντικρύζοντας μια αυτού του είδους αρνητική εικόνα.
    Μπορείτε να κάνετε μια ηλεκτρονική μέτρηση εξερχομένων οχημάτων και να διαπιστώσετε του λόγου το αληθές. Υπάρχει ήδη μεγάλο πρόβλημα το οποίο με την μετατροπή της σε είσοδο κατά το μήκος της, δεν πρόκειται να λυθεί αλλά και ούτε η αλλαγή αυτή θα συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη της πόλεως.
    Φανταστείτε το, όλη η εισερχόμενη κίνηση, (ιδιωτική και επαγγελματική), να διοχετευθεί στην συγκεκριμένη οδό.
    Όπως είχα προτείνει και στην διαβούλευση, θα πρέπει να υπάρξει πολεοδομικός σχεδιασμός και αλλαγή εισόδου στην πόλη του Αγρινίου ώστε ο επισκέπτης ή ο κάτοικος της πόλεως με την είσοδό του να βρίσκεται στο μέσο της και να επιλέγει βόρεια ή νότια μετάβαση. Αντί για την Χαρ. Τρικούπη, ο κόμβος του Αγ. Δημητρίου μπορεί να γίνει κάλλιστα η είσοδος και από εκεί ο επισκέπτης / κάτοικος να επιλέγει σε κάποιον νέο εσωτερικό κόμβο την μετάβαση βόρεια από το ύψος της Τσαλδάρη και Παπαστράτου και νότια από το ύψος της οδού Μακρή. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να πραγματοποιηθεί πεζοδρόμηση της Χαρ. Τρικούπη από το ύψος της συμβολής της με την οδό Μακρή μέχρι και την οδό Παναγοπούλου. Έτσι θα δημιουργηθεί μια εμπορική ζώνη χωρίς διέλευση αυτοκινήτων και χώρος για περπάτημα και αναψυχή.
    Το Αγρίνιο όσον αφορά την κυκλοφοριακή του υποδομή και σχεδίαση είναι μια ταλαιπωρημένη πόλη και θα είναι κρίμα να δαπανηθεί ακόμη ένα υπέρογκο κονδύλι το οποίο να μην λύσει κάποια υπάρχοντα θέματα.

  3. ΡΙΖΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ είναι η πεζοδρόμηση των δρόμων ,έρχεται μετά ο καταστηματάρχης κάνει επέκταση στο μαγαζί του με διαφόρων ειδών τσαντήρια που τα ανέχεται η ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ με όποιου είδους ΑΝΤΑΛΛΆΓΜΑΤΑ και όλα καλά!!!

  4. σχεδόν όλες οι ελληνικές πόλεις(όπου το αγρίνιο δυστυχώς πρωταγωνσιστεί) εχουν μετατραπει τα τελευταια χρονια σε μια απεραντη χωματερη,το θέμα είναι όμως τι θα δει ο επισκέπτης – τουρίστας ώστε να ξανά θέλει να τις επισκεφτεί ή να παροτρύνει κάποιον άλλο να την επισκεφτεί όταν η Ελλάδα έχει περιέλθει σε μια απίστευτη παρακμή(γεμάτο σκουπίδια όλων των ειδών,απέραντο τσιμέντο, πεζοδρόμια εκτός ότι δεν υπάρχει καμία ομοιομορφία είναι όλα φθαρμένα και στα περισσότερα σημεία σπασμένα,τα πάντα φθαρμένα: τοίχοι,κολόνες, κάδοι απορριμμάτων,πινακίδες, στάσεις λεωφορείων,έπιπλα πόλεως κλπ… όλα τίνγκα στις μουτζούρες,στα γκράφιτι, στις αφισοκολλήσεις, αυτοκόλλητα, αγγελίες κ.τ.λ. … )+εγκληματικότητα,παρεμπόριο,ασφάλεια και υγιεινή κλπ…

  5. Μη γινεις σαν τον Κούλη σου Δήμαρχε,……….Φτιαξε το παρκο και ολα τα αλλα αστα γιατι με τα λαμογια που εχεις διπλα σου…….αλλα……πες μου τους φιλους μου να σου πω ποιος εισαι!!!!!!!! θα βουτηξετε εσεις και η παρεα σου στα λεφτα και δεν θα ξαναβγειτε…….απλα φτιαξε το παρκο και συμφωνω με το φιλο …..ΓΑΜΗΣΕ ΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΛΑ ΦΤΙΑΞΕ ΤΟ ΠΑΡΚΟ ……ΔΙΑΦΝΙΩΤΗ ΑΠΛΑ ΚΑΝΕ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΚΑΙ ΦΤΙΑΞΕ Το ΠΑΡΚΟ…..Εαν διαβασεις την Ιστορια του θα καταλαβεις ….δεν ειναι ολα για τα λεφτα και τους φιλους!!!!!!!! Που θα λυσεις και το προβλημα το κυκλοφοριακο του Αγρινιου …….εδω κοσμος πεθαινει εξω απο τα Κτελ και αντι να κοιταξεις να το λυσεις λες οτι δεν ειναι δικια μου αρμοδιοτητα……ε τοτε κανε την δικια σου………..και εγω θα γινω αστροναυτης…….Α ρε Κουλισταν που ερχεται ….και στα τεσσερα που θα φυγετε!!!!!!!!!!!!!!!!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ