Με σκοπό την υποδοχή νέων μελών ο Σύνδεσμος Αιτωλοακαρνάνων Επιχειρηματιών «ΕΝΑ» πραγματοποίησε συνάντηση στο ξενοδοχείο Imperial το βράδυ της Τετάρτης 11 Νοεμβρίου, την πρώτη μετά τις εκλογές για ανάδειξη τακτικού Διοικητικού Συμβουλίου.

Λυπηρό γεγονός για τον Σύνδεσμο ήταν η πριν μία εβδομάδα απώλεια του οδοντίατρου Χρήστου Παππά. Ο πρόεδρος Γιώργος Τσιαβίκος μνημόνευσε με θερμά λόγια το ιδρυτικό μέλος του Συνδέσμου που χάθηκε.

Στην σύντομη εναρκτήρια ομιλία του ο πρόεδρος εξέφρασε και την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι η ιδέα για ένωση των τοπικών επιχειρηματικών δυνάμεων ξεκίνησε από δύο φίλους πριν ένα χρόνο περίπου, σιγά – σιγά προστέθηκαν φίλοι φίλων κι έφτασε σήμερα ν’ αποτελεί μία μεγάλη παρέα που φιλοδοξεί να γίνει ακόμα μεγαλύτερη, αν ήταν δυνατόν ν’ αγκαλιάσει ολόκληρο τον επιχειρηματικό κόσμο της Αιτωλοακαρνανίας.

Στην τρίωρη συνάντηση πήραν το λόγο τα ιδρυτικά, κυρίως όμως τα νέα μέλη, διατύπωσαν απόψεις και προτάσεις εξειδικεύοντας έτσι τον βασικό σκοπό του Συνδέσμου.

Η καταστατική διατύπωση του σκοπού είναι: Η ενίσχυση της δικτύωσης και της συνεργασίας μεταξύ των μελών του Συνδέσμου. Η ανάδειξη της ανάγκης στήριξης των τοπικών επιχειρήσεων από το καταναλωτικό κοινό του Νομού μέσα από στοχευμένες ενέργειες.

Η υποστήριξη με άμεσους και έμμεσους τρόπους επιχειρηματικών προσπαθειών μελών. Η προαγωγή του πνεύματος, του πολιτισμού, των ηθών και των αξιών του τόπου. Η ανάδειξη και ενίσχυση των τοπικών ιδιαιτεροτήτων, δυνατοτήτων και δεξιοτήτων. Η στήριξη μελών, οι οποίοι για λόγους πέρα και πάνω από την θέληση τους, αντιμετωπίζουν οι ίδιοι ή μέλη της οικογένειας τους πρόβλημα και χρήζουν στήριξης.

Με βάση πάντα το καταστατικό, ο Σύνδεσμος επιδιώκει… «κοινή δράση έναντι των προκλήσεων που καλείται ν’ αντιμετωπίσει ο επιχειρηματικός κόσμος». Οι ιδρυτές επιμένουν στην θέση ότι είναι και θα είναι… «απαλλαγμένοι από πολιτικές, θρησκευτικές, κοινωνικές και κάθε άλλου είδους ιδεοληψίες που φυλακίζουν την οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική πρόοδο του τόπου»… Θέση δε στον Σύνδεσμο έχουν «επιχειρηματίες απ’ όλους τους κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας, ανεξαρτήτου μεγέθους και ειδικού βάρους».

Στο ίδιο σκεπτικό εντάσσεται και η αξιοσημείωτη παράγραφος που τονίζει ότι: «Ο Σύνδεσμος Αιτωλοακαρνάνων Επιχειρηματιών αποτελεί μία από τις πρώτες οργανωμένες και δομημένες κινήσεις μονάδων της ιδιωτικής οικονομίας του τόπου, με στόχο την συμβολή του στην οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξή του. Η ουσιαστική δύναμη του Συνδέσμου είναι η θέληση και το μεράκι των ίδιων των μελών του, τα οποία συναθροισμένα δημιουργούν μια δύναμη με πολλαπλάσια διαπραγματευτική ισχύ απέναντι σε κάθε πρόβλημα».

Ήδη ο Σύνδεσμος συγκεντρώνει υπό την σκέπη του εκλεκτά στελέχη του τοπικού επιχειρείν. Τα περισσότερα μέλη του είναι νεαρής ηλικίας, νέοι επιχειρηματίες που άλλοι συνεχίζουν την οικογενειακή τους παράδοση, άλλοι έστησαν την επιχείρησή τους από την αρχή. Στη σύνθεση των μελών εμφανίζονται ήδη πολλές τάσεις και εμπειρίες του εμπορίου και της παραγωγής, αφού είναι εκπρόσωποι μικρών και μεγάλων τοπικών επιχειρήσεων.

Στη συνάντηση της 11ης Νοεμβρίου διατυπώθηκαν βασικά δύο σχολές σκέψεις: Η πρώτη θέλει την ανάληψη πρωτοβουλιών για κοινές δράσεις, ώστε να δημιουργηθούν μοχλοί πίεσης προς την τοπική και την κεντρική πολιτική ηγεσία, ή, να μελετηθούν ως εταιρικές επιχειρηματικές προεκτάσεις του εγχειρήματος. Η δεύτερη σχολή σκέψης δεν αποκρούει την πρώτη, δίνει ωστόσο βάρος «σ’ εκείνα που μπορούμε να κάνουμε εμείς και όχι σ’ εκείνα για τα οποία πρέπει να πείσουμε τους πολιτικούς», θεωρεί δηλαδή ότι… «από καλές ιδέες χορτάσαμε, από ιδέες που προτείνουμε να εφαρμόσουν οι άλλοι επίσης, καιρός να κάνουμε κάτι εμείς οι ίδιοι, ακόμα κι αν είναι μικρό ή λίγο». Αναζητά δηλαδή, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, τις ιδρυτικές και δημιουργικές εκείνες κατευθύνσεις που θα δώσουν στα τοπικά προϊόντα ιδιαίτερα ταυτολογικά χαρακτηριστικά, ώστε ν’ αποκτήσουν brand name, να πάρουν την γενική επωνυμία «Αιτωλικά» ή «Ακαρνανικά» προϊόντα, κατ’ αναλογίαν με τα «Κρητικά προϊόντα». Αυτό δε – καθώς τονίστηκε – σε τίποτα δεν υποκαθιστά το έργο του Επιμελητηρίου ή του Δήμου, αντιθέτως, υποστηρίζει αυτά και τ’ άλλα που κάνουν ή πρέπει να κάνουν οι αυτοδιοικητικοί ή οι άλλοι θεσμοί. Η γενική επωνυμία των τοπικών προϊόντων θα ενίσχυε άλλωστε τις λίγες αυτή την ώρα, είν’ αλήθεια, μεταποιητικές μονάδες του τόπου, αλλά στη συνέχεια θα «λάδωνε» ολικά την τοπική μηχανή παραγωγής. Από κει και πέρα η παραγωγική διαδικασία θα έμπαινε νομοτελειακά σε καθεστώς δημιουργικής και αυτοτροφοδοτούμενης διαχείρισης.

Όπως και νά ’χει, η μεγάλη συζήτηση για την στήριξη της Τοπικής Οικονομίας άνοιξε. Ο Σύνδεσμος Αιτωλοακαρνάνων Επιχειρηματιών με την πρωτοβουλία του πρωτοπορεί. Δε μένει παρά ν’ αποδείξει ότι αυτή η τόσο σημαντική απόπειρα θα έχει και διάρκεια.
Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο: www.en-a.gr.

Προηγούμενο άρθροΕπεισόδιο σε λεωφορείο ΚΤΕΛ της γραμμής Αθήνα-Αγρίνιο
Επόμενο άρθροΕπίσκεψη του Άδωνι Γεωργιάδη στο Αγρίνιο το Σάββατο
Παντολέων Φλωρόπουλος
... γεννήθηκε στη Μυρτιά της Αιτωλίας το 1955. Ζει στο Αγρίνιο από το 1984. Εργάστηκε στο τοπικό ραδιόφωνο (1990 – 1992) και ξανά την περίοδο 1994 - 1996. Ιδρυτής και συντάκτης του σατιρικού “αραμπά” του Αγρινίου (1991 – 1997). Εκδότης και δημοσιογράφος της εβδομαδιαίας τοπικής εφημερίδας “Αναγγελία” (2000) μέχρι τον Ιούλιο του 2017, έκτοτε δε, τακτικός συνεργάτης της. Έχει γράψει ποίηση, 168 παραμύθια και 1.111 χρονογραφήματα, κατέγραψε εκατοντάδες λαϊκούς μύθους και θρύλους, ενώ δημοσίευσε πολλές χιλιάδες πολιτικά και πολιτιστικά άρθρα. Το πρώτο του βιβλίο, “η πολιτεία των λουλουδιών” (παραμύθι) κυκλοφόρησε το 1980. Τα βιβλία του κυκλοφορούν σε συλλεκτικές εκδόσεις λίγων αντιτύπων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ