Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Ψηφιακή υπηρεσία για την ίδρυση ατομικής επιχείρησης μέσω του gov.gr

Κοινοποίηση

Παρουσιάστηκε η Εθνική Πολιτική Διοικητικών Διαδικασιών

Την Εθνική Πολιτική Διοικητικών Διαδικασιών (ΕΠΔΔ) και τη νέα ψηφιακή υπηρεσία ίδρυσης ατομικής επιχείρησης μέσω του gov.gr παρουσίασαν την Παρασκευή (13/1) ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και ο ΓΓ Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος. Στην εκδήλωση, που διοργάνωσε η ΓΓ Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, συμμετείχαν οι Υπουργοί Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης και Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης.

Η ΕΠΔΔ θα κωδικοποιηθεί με το νέο Κώδικα Διοικητικών Διαδικασιών, ο οποίος θα έρθει στη Βουλή το αμέσως προσεχές διάστημα. Έχει ως στόχο να καταγράψει το σύνολο των διοικητικών διαδικασιών του Δημοσίου Τομέα. Με τον τρόπο αυτό, θα είναι εφικτό οι διαδικασίες ν’ αξιολογηθούν, ν’ απλουστευτούν, ν’ ανασχεδιαστούν, να ψηφιοποιηθούν και γενικά να γίνουν πιο φιλικές και εύχρηστες για πολίτες και επιχειρήσεις.

Η ΕΠΔΔ αποτελείται από τρεις πυλώνες:

  1. Το Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών (ΕΜΔΔ) «Μίτος» για την καταγραφή, αποτύπωση και τυποποίηση όλων των διοικητικών διαδικασιών του Κράτους
  2. Το Εθνικό Πρόγραμμα Απλούστευσης Διαδικασιών (ΕΠΑΔ) για τον ανασχεδιασμό και την απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών και
  3. Το Παρατηρητήριο Γραφειοκρατίας για τον υπολογισμό της γραφειοκρατίας, τη μέτρηση των διοικητικών βαρών και τη συνεχή αξιολόγησή και τεκμηρίωση των αποτελεσμάτων της ΕΠΔΔ.

Η φιλοσοφία, οι στόχοι, οι πυλώνες και τα νέα της Εθνικής Πολιτικής Διοικητικών Διαδικασιών είναι δημόσια προσβάσιμα στο diadikasies.gov.gr.

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η νέα ψηφιακή υπηρεσία για την ίδρυση ατομικής επιχείρησης μέσω του gov.gr. Πρόκειται για μία νέα μεγάλης κλίμακας απλούστευση που υλοποιεί η ΓΓ Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, σε συνεργασία με την ΑΑΔΕ, αφορά δε σ’ ένα «γεγονός ζωής» που μέχρι σήμερα χαρακτηριζόταν από έντονη και ανελαστική γραφειοκρατία, καθώς απαιτούσε τη διεκπεραίωση με φυσική παρουσία του ενδιαφερόμενου πολίτη πέντε διαδικασιών σε διαφορετικές υπηρεσίες. Πλέον η διαδικασία ενοποιείται σε μία μόνο πράξη και ψηφιοποιείται πλήρως.

Η νέα υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας, στο atomiki.gov.gr, είτε μέσω του gov.gr, στην ενότητα «Επιχειρηματική δραστηριότητα» και την υποενότητα «Έναρξη και λύση επιχείρησης».

Η λειτουργία της είναι ιδιαίτερα απλή, καθώς τα περισσότερα στοιχεία αντλούνται αυτόματα, κατόπιν έγκρισης του πολίτη, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης. Εγχειρίδιο με αναλυτικές οδηγίες για όλα τα βήματα της διαδικασίας διατίθεται στη σελίδα εισόδου της υπηρεσίας, στο πεδίο «Οδηγίες χρήσης».

Ακολουθήστε το agriniovoice.gr στο Google News.

Τμήμα Ειδήσεων
Τμήμα Ειδήσεωνhttps://agriniovoice.gr
Ειδησεογραφία με έμφαση στο Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία. Επικαιρότητα, Θέσεις Εργασίας, Παναιτωλικός, Μικρές Αγγελίες. Με την υποστήριξη της Εβδομαδιαίας Εφημερίδας της Αιτωλοακαρνανίας «Αναγγελία».
spot_img

Διαβάστε επίσης: