Τρίτη, 7 Μαΐου, 2024

Οι προτάσεις Παπαναστασίου για τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις (VIDEO)

Κοινοποίηση

Το όραμα της Δημοτικής Αρχής για ένα Αγρίνιο με περισσότερους ελεύθερους χώρους και πεζοδρόμους και λιγότερα αυτοκίνητα στο κέντρο παρουσίασε ο Δήμαρχος Αγρινίου, Γιώργος Παπαναστασίου κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης με φορείς που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη (14/9) στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.

Ο Δήμαρχος Αγρινίου σημείωσε ότι το σχέδιο στοχεύει σε μείωση της ρύπανσης και της ηχορύπανσης μέσω παρεμβάσεων σε όλα τα επίπεδα του οδικού δικτύου, του συστήματος στάθμευσης και των αστικών συγκοινωνιών. Σκοπός επίσης είναι η ανάδειξη του πρασίνου και του υδάτινου στοιχείου.

Ο κ. Παπαναστασίου υπογράμμισε ότι οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αποτελούν προϊόν συνεχών συσκέψεων του μελετητή με υπηρεσιακούς παράγοντες και φορείς, όπως οι ιδιοκτήτες ΤΑΧΙ, το ΚΤΕΛ και η Τροχαία. Υπενθύμισε επίσης ότι η συγκεκριμένη συνεδρίαση διαβούλευσης αποτελεί προϊόν της αποδοχής σχετικού αιτήματος που υποβλήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο και γίνεται στη λογική της κατάθεσης βελτιωτικών προτάσεων.

Χαρακτήρισε δε αναμενόμενες τις όποιες αντιδράσεις υπάρχουν, καθώς «αυτό συμβαίνει σε κάθε παρέμβαση», τονίζοντας ταυτόχρονα ότι οι συναντήσεις με φορείς που προηγήθηκαν, θα συνεχιστούν με στόχο τη βελτίωση των αρχικών προτάσεων.

«Έγιναν συναντήσεις αλλά δεν είναι δυνατόν να υπάρξει ομοφωνία, όταν στο διάλογο μετέχουν επαγγελματικές κατηγορίες με διαφορετικά συμφέροντα, όπως για παράδειγμα τα ΤΑΧΙ και το Αστικό ΚΤΕΛ. Αν η Δημοτική Αρχή έλεγε θα βάλω κι άλλα αυτοκίνητα στο κέντρο, η Αντιπολίτευση θα έλεγε κάντε κι άλλες πεζοδρομήσεις. Οι ίδιοι που στο παρελθόν ήθελαν πεζοδρομήσεις τώρα έρχονται να το αναιρέσουν;», αναρωτήθηκε με νόημα ο Δήμαρχος Αγρινίου.

«Ο τρόπος λειτουργίας των πεζοδρόμων είναι ο ίδιος, και θα κινηθούμε ανάλογα, χρησιμοποιώντας τα ίδια χρηστικά εργαλεία, όπως βυθιζόμενες μπάρες, τεχνολογία για ΑμεΑ, ασθενείς κι επαγγελματίες κ.λπ. Θέλουμε τον κόσμο να περπατάει, τα αυτοκίνητα έξω από το κέντρο, ειδικά σε μια πόλη με στενούς δρόμους όπως το Αγρίνιο. Μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η διάνοιξη οδών κι όχι η πεζοδρόμησή τους» ανέφερε ο κ. Παπαναστασίου και συνέχισε υπογραμμίζοντας: «Θέλω να ανοίξουμε τα Αγρίνιο, να ανασάνει. Οι πεζόδρομοι θα γίνουν με φιλικά υλικά, διακοσμημένοι με φυτά και θα αναδεικνύουν το υδάτινο στοιχείο. Δεν είναι δυνατόν μια πόλη σαν το Αγρίνιο να έχει τον Αχελώο μόνο ως έμβλημα στην πλατεία!».

Ο κ. Παπαναστασίου, απαντώντας σε επιχειρήματα επαγγελματιών και φορέων, σημείωσε ότι «αν κάναμε μια αποτίμηση των παρεμβάσεων και των πεζοδρομήσεων που έγιναν στην πόλη μέχρι σήμερα ο απολογισμός είναι θετικός, και θα συμφωνούσαμε ότι συνέβαλαν στην αλλαγή της εικόνας της πόλης, κάτι που αποδεικνύουν και οι μετρήσεις για τη μείωση του κυκλοφοριακού. Δεν θα ‘ευλογήσω’ τις προηγούμενες δημοτικές αρχές αλλά, αφού αποδεικνύεται ότι οι πεζοδρομήσεις λειτούργησαν θα κινηθούμε στην ίδια κατεύθυνση.
Δεν θέλουμε το κέντρο ένα απέραντο καφενείο, όπως λένε κάποιοι. Όπου έγιναν εκτεταμένες πεζοδρομήσεις, οι μόνοι που δεν έχασαν είναι οι επαγγελματίες, και υπάρχουν πολλά ανάλογα παραδείγματα από πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού. Όσον αφορά στις επαγγελματικές χρήσεις που θα δοθούν στους νέους πεζοδρόμους, είμαστε ανοιχτοί να το δούμε».

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε και στις ενδεχόμενες επιπτώσεις στην κίνηση οχημάτων, υπογραμμίζοντας ότι δεν θα αλλάξει κάτι στις εισόδους κι εξόδους της πόλης για τα λεωφορεία και για τα Ι.Χ. Διευκρίνισε επίσης ότι δεν θα χαθούν θέσεις στάθμευσης καθώς εκεί όπου θα γίνουν πεζοδρομήσεις, σήμερα, δεν υπάρχουν τέτοιες (π.χ. Σούλου), ενώ, στις περιμετρικές παρεμβάσεις, προβλέπεται η δημιουργία περίπου 100 νέων θέσεων στάθμευσης.

Υπενθύμισε δε τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στους περιφερειακούς δρόμους, με τις διανοίξεις και τις αντιδράσεις που εξακολουθούν να υφίστανται από «κάποιους που ακόμα και σήμερα, αντιδρούν» (π.χ. διάνοιξη στο Ρεμπελιά μέχρι την Ελ. Βενιζέλου).

Τέλος, ο κ. Παπαναστασίου διευκρίνισε ότι οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις δεν έχουν άμεση σχέση με το πρόγραμμα της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης. «Κάποιοι δεν έχουν διαβάσει τη μελέτη και τη μπερδεύουν με τη ΒΑΑ. Για παράδειγμα, η αντιδρόμηση της Καρπενησίου, ή η παρέμβαση στα Καραπανέικα, τι σχέση έχει με τη ΒΑΑ; Η Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη είναι μια άλλη κουβέντα από αυτή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, κουβέντα που θα κάνουμε στην ώρα της», κατέληξε ο κ .Παπαναστασίου.

Ακολουθεί video με χαρακτηριστικά αποσπάσματα των δηλώσεων του Δημάρχου Αγρινίου.

Τμήμα Ειδήσεων
Τμήμα Ειδήσεωνhttps://agriniovoice.gr
Ειδησεογραφία με έμφαση στο Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία. Επικαιρότητα, Θέσεις Εργασίας, Παναιτωλικός, Μικρές Αγγελίες. Με την υποστήριξη της Εβδομαδιαίας Εφημερίδας της Αιτωλοακαρνανίας «Αναγγελία».
spot_img

Διαβάστε επίσης: