Τετάρτη, 11 Δεκεμβρίου, 2024

Φαρμάκης: “Η Περιφέρεια ακολουθεί πολιτική ‘μπαλωμάτων’ για το οδικό δίκτυο της Αιτωλοακαρνανίας”

Κοινοποίηση

“Πολιτική ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων” από την Περιφέρεια

Δήλωση για το οδικό δίκτυο της Αιτωλοακαρνανίας με αφορμή την αναβάθμιση της παλιάς Εθνικής Οδού από την Πάτρα μέχρι το Αίγιο έκανε ο Περιφερειακός Σύμβουλος Αιτωλοακαρνανίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Αθ. Φαρμάκης.

Ο κ. Φαρμάκης επισημαίνει ότι “η Περιφέρεια επιλέγει να δώσει οριστική λύση των προβλημάτων στην Αχαΐα, αλλά ακολουθεί πολιτική «μπαλωμάτων» στο οδικό δίκτυο της Αιτωλοακαρνανίας”.

Αναλυτικά η δήλωση του κ. Φαρμάκη:

«Αναβαθμίζεται σημαντικά, πληροφορούμαστε με το από 17-4-2018 Δελτίο Τύπου της Περιφέρειας, ο οδικός άξονας της παλαιάς εθνικής οδού από Πάτρα μέχρι Αίγιο, μετά από Έγκριση από την Εκτελεστική Επιτροπή. Το έργο σύμφωνα με την ανακοίνωση της Περιφερειακής Αρχής, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ανακατασκευή του ασφαλτοτάπητα, οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση σε όλο το μήκος της οδού, εργασίες οδικής ασφάλειας με τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας και αντικατάσταση ή επισκευή υφισταμένων όπου απαιτείται, κατασκευή πεζοδρομίων εντός των οικιστικών ζωνών με τον εξοπλισμό τους (παγκάκια, κάδοι απορριμμάτων, φυτεύσεις κλπ.), ανάπτυξη δικτύου ηλεκτροφωτισμού τόσο της οδού όσο και χαμηλού στα υπό κατασκευή τμήματα των πεζοδρομίων, κατασκευή δικτύου αποχέτευσης όμβριων, διαμόρφωση των κόμβων σε όλες τις διασταυρώσεις. Το έργο αυτό έχει προϋπολογισμό 12,5 εκατομμύρια ευρώ!

Μιλάμε για ένα ολιστικό έργο ανάπλασης του εν λόγω οδικού δικτύου, που αλλάζει εντελώς τη μορφή της περιοχής. Πρόκειται ωστόσο για ένα οδικό δίκτυο που κινείται παράλληλα με την υφιστάμενη Ν.Ε.Ο, γεγονός που καταδεικνύει και το μέτρο του επείγοντος ή μη της υλοποίησής του.

Αν μη τι άλλο, μιλάμε για ξεκάθαρη απόδειξη πολιτικής ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων εκ μέρους της Περιφερειακής Αρχής. Επιλέγουν, μέσα από τέτοια έργα την οριστική λύση προβλημάτων στην Αχαΐα, έναντι πολιτικής «μπαλωμάτων» που ακολουθούν στο οδικό δίκτυο της Αιτωλοακαρνανίας.

Οι προτεραιότητες είναι ενδεικτικό της πολιτικής που ασκείται. Κι εδώ μιλάμε ξεκάθαρα για στοχευμένη χωρικά πολιτική, εκ μέρους της Περιφερειακής Αρχής. Χωρίς καμία διάθεση μικροκομματικών τοπικισμών, δεν μπορώ παρά να αναρωτηθώ τί μπορεί να σημαίνουν τα 12.000.000€ έναντι των 2.100.000€ για τις τμηματικές (!) ανακατασκευές ασφαλτοταπήτων για άρση επικινδυνότητας της Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων ή τα 6.000.000€ για την συντήρηση του οδικού δικτύου στις περιοχές Αντίρριο – Μεσολόγγι – Αγρίνιο – Μενίδι, που πρόσφατα ανακοινώθηκαν. Προφανώς μιλάμε για περισσότερα χρήματα για μικρότερο οδικό δίκτυο και φυσικά λιγότερα χρήματα για χειρότερο οδικό δίκτυο.

Δεν είναι λαϊκισμός η επισήμανση παράδοξων πολιτικών επιλογών. Δεν είναι τοπικισμός η άσκηση κριτικής πάνω σε τέτοιες επιλογές, όταν την ίδια στιγμή το Αγρίνιο είναι σχεδόν αποκλεισμένο, όταν το Μεσολόγγι έχει ανάγκη από πλήρη και λειτουργική πρόσβαση, όταν το οδικό δίκτυο της Αιτωλοακαρνανίας βρίσκεται στην γνωστή σε όλους μας τραγική κατάσταση, όταν φωτισμός ακόμα και στο Εθνικό δίκτυο υπάρχει μόνο όταν έχει πανσέληνο.

Απέναντι σε τέτοιες προκλητικές επιλογές, πρέπει να είμαστε όλοι απέναντι. Σε κάθε περίπτωση, περιμένω με ενδιαφέρον το θέμα να έρθει στο Περιφερειακό Συμβούλιο για έγκριση. Εκεί θα πρέπει να δοθούν εξηγήσεις, πρωτίστως στους Αιτωλοακαρνάνες».

Τμήμα Ειδήσεων
Τμήμα Ειδήσεωνhttps://agriniovoice.gr
Ειδησεογραφία με έμφαση στο Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία. Επικαιρότητα, Θέσεις Εργασίας, Παναιτωλικός, Μικρές Αγγελίες. Με την υποστήριξη της Εβδομαδιαίας Εφημερίδας της Αιτωλοακαρνανίας «Αναγγελία».
spot_img

Διαβάστε επίσης: