Υπεγράφη η εργολαβία-σκούπα που θα ολοκληρώσει τον αυτοκινητόδρομο

Υπεγράφη στις 30 Νοεμβρίου το μεγάλο έργο για την την εργολαβία-σκούπα που θα ολοκληρώσει τον αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία. Το έργο είχε παρουσιαστεί μέσα στο Νοέμβριο στη Βουλή κι έτσι έπεσαν οι υπογραφές μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Μυτιληναίος, η οποία είναι η ανάδοχος του έργου.

Σύμφωνα με το ypodomes, το έργο αξίας 150 εκ. ευρώ, που αναλαμβάνει με ποσοστό έκπτωσης 39,63%, πρέπει να ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος ΕΣΠΑ, καθώς πρόκειται για έργο-phasing, δηλαδή έχει ήδη χρηματοδοτηθεί και απ’ το προηγούμενο ΕΣΠΑ 2007-2013, ειδάλλως η χώρα θα κινδύνευε με απαίτηση επιστροφής κονδυλίων.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής δήλωσε μεταξύ άλλων:
«Ο οδικός άξονας “Άκτιο – Αμβρακία”, που περιμένουν οι πολίτες τόσα χρόνια, επιτέλους μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης και θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2023. Το έργο επιτέλους παίρνει πάλι μπρος και θα ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος. Έτσι δεν θα κινδυνεύσουν και οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις».

Το έργο

Η χρονική διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 30 μήνες, όμως εντός 15μήνου από την έναρξή του θα πρέπει να ολοκληρωθεί η περίφημη παράκαμψη Αμφιλοχίας, που αφορά ένα υποτμήμα 18 χιλιομέτρων. Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, τότε το έργο θα παραδοθεί πλήρως στην κυκλοφορία το καλοκαίρι του 2023.

O αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, μήκους 48,5 χλμ., έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2+2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους και με τη λειτουργία του αναμένεται να αυξήσει γεωμετρικά τα επίπεδα οδικής ασφάλειας σε ένα δρόμο που κάθε χρόνο θρηνούμε την απώλεια πολλών ανθρώπινων ζωών.

Το κόστος είναι 150 εκ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 120.967.741,94 ευρώ). Επιπλέον υπάρχει ένα ποσό 10,5 εκ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 8.467.741,94 ευρώ) για προαιρετικά έργα και και θα αφορά την εκτέλεση εργασιών για την απευθείας σύνδεσης της απόληξης του οδικού άξονα «Άκτιο– Αμβρακία», με την «Ιόνια Οδό» τμήμα από Χ.Θ 48+497 έως Χ.Θ 48+940 στον ανισόπεδο κόμβο Ριβίου. Το δικαίωμα της προαίρεσης μπορεί να ασκηθεί οποτεδήποτε εντός δύο ετών, από τη σύναψη της Σύμβασης.

Ταυτότητα του έργου

Το αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή των υπολειπομένων εργασιών για την ολοκλήρωση της Πράξης: «Κατασκευή οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου, με τον Δυτικό Άξονα Βορρά – Νότου», που δεν ολοκληρώθηκαν, στο πλαίσιο των αρχικών συμβάσεων και συγκεκριμένα:

— αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία, συνολικού μήκους περί τα 32,2 km,
— τμήμα από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ 1+300 το σύνολο των εργασιών,
— τμήμα από Χ.Θ 17+600 έως Χ.Θ 48+497 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— παράπλευροι και κάθετοι δρόμοι στα ανωτέρω τμήματα,
— γέφυρες Τ13, Τ17 και Τ19α στο σύνολό τους,
— κάτω διαβάσεις Τ23,Τ23ΑN στο σύνολό τους και ολοκλήρωση Τ25,Τ27 και Τ29,
— άνω διαβάσεις Τ11 και Τ21 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— γεφύρωση ρεμάτων Τ22, Τ24 και Τ26 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— πασσαλότοιχος Τ13Α ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— ισόπεδος κόμβος Κ1 και ανισόπεδοι κόμβοι Κ6, Κ6Α, Κ8 και Κ11,
— λοιπά συνοδά έργα, δηλαδή έργα αποχέτευσης ομβρίων – αποστράγγισης, έργα σήμανσης – ασφάλισης – περίφραξης, τεχνικά έργα (κατασκευή γεφυρών, ολοκλήρωση άνω και κάτω διαβάσεων οχετοί, τοίχοι κ.λπ.), έργα περιβάλλοντος, εγκαταστάσεις οδοφωτισμού, δικτύων άρδευσης – πυρόσβεσης κ.λπ.,
— εργασίες πρασίνου,
— προσωρινές παραλλαγές οδών και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής των έργων,
— στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του συνόλου του οδικού άξονα από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ 48+497, στο τμήμα από Χ.Θ 1+300 έως Χ.Θ 17+600 στην παρούσα εργολαβία, περιλαμβάνεται η διευθέτηση του ρέματος Βουτουμιάς στη Χ.Θ 16+455 και η τοποθέτηση στα ερείσματα της αρτηρίας αναμονών για μελλοντικά δίκτυα.

Περιλαμβάνεται η εκτέλεση των κάθε είδους χωματουργικών εργασιών (με τα σχετικά έργα δανειοθαλάμων και αποθεσιοθαλάμων), τεχνικών έργων (γεφυρών, άνω και κάτω διαβάσεων, οχετών, τοίχων, κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεων, κ.λπ.), έργων ευστάθειας πρανών και βελτίωσης συμπεριφοράς των έργων έναντι υποχωρήσεων (εξυγιάνσεις, αντίβαρα, κ.λπ.), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης – αποστράγγισης, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισμού, άρδευσης, υποδομής τηλεφωνοδότησης, κ.λπ.), εγκατάστασης πρασίνου, άρδευσης πρασίνου, συντήρησης πρασίνου, ηχοπετασμάτων, μετατόπισης – αποκατάστασης δικτύων Ο.Κ.Ω., κ.λπ..

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ