Κατσιφάρας: Δεν περιμένουμε θαύματα, περιμένουμε απαντήσεις

Σε έξι άξονες θα κινηθεί η στρατηγική για την Ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα, σύμφωνα με το πλάνο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, το οποίο θα παρουσιαστεί στο 9ο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Κυβέρνησης, που θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα, στις 5 και 6 Φεβρουαρίου 2018. Πρόκειται για το 1ο Συνέδριο που πραγματοποιείται το 2018 στη χώρα μας και που θέλει να δώσει ένα θετικό μήνυμα για την εξέλιξη της οικονομίας μας, αλλά κυρίως για τη ζωή και την καθημερινότητα των πολιτών της Δυτικής Ελλάδας.

Η συγκυρία βρίσκει την Δυτική Ελλάδα αντιμέτωπη με χρόνια προβλήματα για κάποια από τα οποία έχουν δρομολογηθεί λύσεις, ενώ για κάποια άλλα δρομολογούνται. Στο Περιφερειακό Συμβούλιο, άλλωστε, έχουν ήδη συζητηθεί προβλήματα που αναμένουν απαντήσεις και για τα οποία οι παρεμβάσεις πρέπει να δρομολογηθούν άμεσα.

Η στρατηγική της ΠΔΕ καλύπτει έξι άξονες, στους οποίους ωστόσο περιλαμβάνονται κρίσιμα ζητήματα για την καθημερινότητα των πολιτών της Δυτικής Ελλάδας:

  1. Τομέας Υποδομών
  2. Ενεργειακά Δίκτυα
  3. Σιδηροδρομικό Δίκτυο
  4. Εγγειοβελτιωτικά δίκτυα
  5. Πανεπιστημιακά ιδρύματα και Ερευνητικά Κέντρα
  6. Ανεργία

Αναλυτικότερα, όπως καταγράφει η ΠΔΕ σε ανακοίνωσή της, οι έξι άξονες αφορούν:

Τομέας Υποδομών:

  • η Ολυμπία οδός, μετά την υλοποίησή της μέχρι την Πάτρα, παραμένει χωρίς διασφαλίσεις μέχρι την Τσακώνα. Έργο πρωταρχικής σημασίας, όχι για τη Δυτική Ελλάδα μόνο, αλλά για τη χώρα. Οι πολίτες κατά κύριο λόγο της Ηλείας, αλλά και της Αχαΐας περιμένουν με ανυπομονησία να ακούσουν από τους αρμόδιους Υπουργούς πότε αρχίζουν εργασίες, πότε υπογράφονται συμβάσεις, πότε υλοποιείται το έργο. Ολυμπία οδός, χωρίς την Αρχαία Ολυμπία δεν είναι Ολυμπία οδός.
  • Αμβρακία οδός, στην άλλη πλευρά της Περιφέρειάς μας, στην ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας. Πρόκειται για ένα έργο που αραχνιάζει. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις με ανησυχία και επιθυμούμε να ακούσουμε το σχεδιασμό για το έργο.
  • Σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια οδό. Οι ανάγκες από τη λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου δείχνουν ότι το Αγρίνιο πρέπει να βρεθεί πιο κοντά στην Ιόνια οδό. Οι πολίτες της Δυτικής Ελλάδας θέλουν να ενημερωθούν για αυτόν το σχεδιασμό σε συνδυασμό και με τη σύνδεση με Πλατυγιάλι.

Για αυτές τις προτεραιότητες είμαστε όλοι δεσμευμένοι, το Περιφερειακό Συμβούλιο, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι και εγώ προσωπικά. Η βούλησή μας είναι ισχυρή.

Ενεργειακά δίκτυα, η άλλη άνιση πλευρά

Το φυσικό αέριο πρέπει να φτάσει στη Δυτική Ελλάδα. Η επιχειρηματικότητα και η κατοικία, στο πλαίσιο μιας ανταγωνιστικής οικονομίας πρέπει να αντιμετωπίζονται με ίσους όρους στη χώρα. Δυστυχώς, δεν σχεδιάστηκε ενεργειακό δίκτυο για τη Δυτική Ελλάδα.

Ωστόσο, οι φορείς της περιοχής μας, τα Τεχνικά μας Επιμελητήρια και η Περιφέρεια συνεργάστηκαν, προετοιμάστηκαν και τώρα μπορούν να διεκδικούν την έλευση του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα.

Όμως, για λόγους δικαιοσύνης πρέπει να χρηματοδοτηθεί από το κράτος, όπως έγινε και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Θεωρούμε ότι υπάρχει σχεδιασμός που περιμένουμε να ακουστεί. Από την πλευρά μας, για να διευκολυνθεί η έλευση αλλά και για να είναι ανταγωνιστική και συμφέρουσα για τους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας, έχουμε ήδη προβλέψει σχετικό κονδύλι στο Περιφερειακό Πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2014 – 2020.

Σιδηροδρομικό δίκτυο, το σύγχρονο και φιλικό στο περιβάλλον μέσο

Δεν υπάρχει ευρωπαϊκός προορισμός, χωρίς τρένο. Δεν υπάρχει εμπορικό λιμάνι χωρίς τρένο.

Δυστυχώς, το τρένο στη Δυτική Ελλάδα δεν σφυρίζει.

Περιμένουμε να ακούσουμε το σχέδιο για το τρένο, ένα σχέδιο που πρέπει να περνά από την Πάτρα, να διασχίζει Αχαΐα και να συνεχίζει Πύργο και Αρχαία Ολυμπία. Στο σχέδιο αυτό θεωρούμε ότι πρέπει να συμπεριλαμβάνεται και το λιμάνι της Πάτρας για να μπορεί να αναπτυχθεί.

Εγγειοβελτιωτικά δίκτυα, σύγχρονα με σεβασμό στο νερό και τη διαχείριση του

Η ανάκαμψη της οικονομίας περνά από τον αγροτικό τομέα. Ηλεία, Αιτωλοακαρνανία και Αχαΐα, κυρίως η δυτική πλευρά, είναι περιοχές καθαρά αγροτικές. Όμως τα εγγειοβελτιωτικά δίκτυα, ανύπαρκτα ή παλιά δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες των περιοχών.

Υπάρχει προετοιμασία για σημαντικά από αυτά.

Επίσης, άμεσης προτεραιότητας για την παραγωγική ανασυγκρότησης της Δυτικής Ελλάδας είναι η επέκταση του φράγματος Πηνειού και η ολοκλήρωση των φραγμάτων Πείρου- Παραπείρου και Αχυρών.

Πανεπιστημιακά ιδρύματα, Ερευνητικά Κέντρα, η ελπίδα για το μέλλον των παιδιών μας

Η παιδεία είναι δημόσιο αγαθό. Όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα απέναντι σε αυτό. Η οικονομική συγκυρία δεν αφήνει τα ίδια περιθώρια σε όλους. Γι’ αυτό πρέπει να αναλάβουμε πρωτοβουλίες.

Σύγχρονες φοιτητικές εστίες Πάτρα, Πύργο, Αμαλιάδα, Αγρίνιο, ώστε στις δύσκολες οικονομικά εποχές που ζούμε να υπάρχει πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για όλους.

Στο Αγρίνιο, η λειτουργία 3 τμημάτων και Κοσμητείας, η δημιουργία σχολής ΑΤΕΙ στην Ηλεία με σαφή επιστημονικό προσανατολισμό και κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα και η λειτουργία Νομικής Σχολής στην Πάτρα αποτελούν μία ολοκληρωμένη αναπτυξιακή στρατηγική για τη Δυτική Ελλάδα.

Ανεργία, η μάστιγα της εποχής

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι μία από τις περιφέρειες με τη μεγαλύτερη ανεργία. Το πρόβλημα έρχεται πριν από την κρίση, κυρίως, με τη μεγάλη αποβιομηχανοποίηση που έγινε στην περιοχή.

Σήμερα, οφείλουμε να απαντήσουμε με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για εργασία, που θα απαντά στους νέους, στους ανθρώπους που βρίσκονται κοντά στη σύνταξη, στις άνεργες γυναίκες και ευρύτερα στους άνεργους της περιοχής μας.

Η εργασία είναι δικαίωμα για κάθε πολίτη κατοχυρωμένο από το Σύνταγμα της Ελλάδας και το Κράτος οφείλει να την διασφαλίζει, με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που θα απαντά στις ανάγκες της περιοχής..

Δύο ζητήματα για τα οποία περιμένουμε να ακούσουμε το σχεδιασμό είναι το θαλάσσιο μέτωπο της Πάτρας και τα εργοστάσια Απορριμμάτων.

«Δεν περιμένουμε θαύματα. Περιμένουμε συγκεκριμένες απαντήσεις, σε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Άλλωστε εμείς, όπως έχουμε κάνει καθαρή τη θέση μας, λειτουργούμε έχοντας ως πυξίδα το τρίπτυχο “Σχεδιάζουμε – Διεκδικούμε – Υλοποιoύμε”», αναφέρει σχετικά ο κ. Κατσιφάρας.

Ενεργειακό Νόρα Καρατσικάκη - Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος