Την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου η φετινή Black Friday

Δυναμικά μπαίνουν οι επιχειρήσεις στον θεσμό της Black Friday η επιτυχία της οποίας πέρασε πέρυσι κάθε πρόβλεψη και προσδοκία. Η ημέρα, λοιπόν, των μεγάλων προσφορών φέτος είναι η Παρασκευή 24 Νοεμβρίου.

H προετοιμασία ξεκίνησε από νωρίς. Ο περσινός τζίρος οδήγησαν φέτος και τους πιο επιφυλακτικούς να προετοιμαστούν κατάλληλα με επάρκεια αποθεμάτων στα καταστήματά τους. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι φέτος αποφάσισαν να οργανωθούν και οι μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις, διεκδικώντας μερίδιο από τις λιανεμπορικές αλυσίδες, εγχώριες και ξένες, με τη σχετική προτροπή για συμμετοχή σε αυτή την προαιρετική ενέργεια να γίνεται από τον ίδιο τον πρόεδρο της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Βασίλη Κορκίδη.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

Οι σχετικές ανακοινώσεις και διαφημίσεις έχουν ξεκινήσει εδώ και δύο εβδομάδες και θα κορυφωθούν αυτή την εβδομάδα. Αρκετές αλυσίδες καλούν τους καταναλωτές να εγγραφούν στα σχετικά ενημερωτικά έντυπα (newsletters) που αποστέλλονται ηλεκτρονικά, έτσι ώστε να τους πληροφορήσουν από την παραμονή της Black Friday για τα είδη που θα διαθέσουν σε προσφορά. Κάποιες αλυσίδες έχουν ήδη ξεκινήσει τις προσφορές.

Οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να επωφεληθούν από προσφορές και εκπτώσεις σε μία ευρεία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών (π.χ. τεχνολογία, λύσεις για το σπίτι, ένδυση και υπόδηση, υγεία και διατροφή, ομορφιά και περιποίηση, video games κ.ά.).

Και για καλύτερες αγορές

Αν κάποιος καταναλωτής δεν προλάβει να πάει σε κάποιο κατάστημα έχει τη δυνατότητα να κάνει τις αγορές online. Η Μαύρη Παρασκευή ξεκινάει online από το βράδυ της Πέμπτης 23 Νοεμβρίου. Εκεί μπορεί κάποιος να βρει online τις μεγαλύτερες προσφορές και εκπτώσεις. Οι φετινές εκπτώσεις εκτιμάται ότι θα φτάσουν μέχρι και το 80%, ποσοστό τεράστιο για τα ελληνικά δεδομένα.

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Η καθιέρωση πλέον της Black Friday στη συνείδηση εμπόρων και καταναλωτών οδήγησε φέτος και τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή να προβεί στην έκδοση οδηγιών προς επιχειρηματίες και καταναλωτές. Έτσι:

  • Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 24/11/2017.
  • Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).
  • Οι έμποροι θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78). Η διαπίστωση παραβάσεων κυρώνεται βάσει των διατάξεων της παρ.9 άρθρο 78 των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ (για είδη μαζικής κατανάλωσης, όπως είδη διατροφής, ατομικής υγιεινής, οικιακής καθαριότητας) και του άρθρου 21 του ν. 4177.13 (για όλα τα άλλα καταναλωτικά αγαθά).
  • Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν. 4177/2013,δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα, εκτός αν έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις των οικείων Αντιπεριφερειαρχών σύμφωνα με την παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου.5. Υπενθυμίζεται επίσης, ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http://www.1520.gov.gr/) καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.

Η ιστορία της «Μαύρης Παρασκευής»

Ο λόγος που η Μαύρη Παρασκευή λέγεται… μαύρη, είναι γιατί τα έσοδα από τις πωλήσεις της συγκεκριμένης περιόδου, είναι παραδοσιακά τα πιο σημαντικά της χρονιάς. Τα καταστήματα καταγράφουν κέρδη, έχοντας «μαύρο» το τελικό αποτέλεσμα του ισολογισμού τους. Να σημειωθεί ότι στο εξωτερικό είναι τέτοια η «σημασία» της Μαύρης Παρασκευής για τους καταναλωτές, και τέτοιο το όφελός τους από τις προσφορές που συχνά σημειώνονται επεισόδια ανάμεσα σε καταναλωτές που περιμένουν στις ουρές.

Πηγή: in.gr