Τετάρτη, 8 Μαΐου, 2024

Η πρώτη γενική συνέλευση των μελών του “Ανοιχτού Θεάτρου”

Κοινοποίηση

Την πρώτη Γενική Συνέλευσή του πραγματοποίησε το νεοσύστατο Σωματείο “Ανοιχτό Θέατρο Αγρινίου”. Το Διοικητικό Συμβούλιο που προέκυψε από τις εκλογές της 3ης Απριλίου κάλεσε τα μέλη του Σωματείου στην πρώτη τους συνάντηση, στο κτήριο της Τράπεζας της Ελλάδος που παραχωρήθηκε για τον σκοπό αυτό από τον Δήμο.

Ο πρόεδρος Λάζαρος Τσόλκας σε δηλώσεις του προς δημοσιογράφους λίγο πριν από την έναρξη της συνεδρίασης χαρακτήρισε «υπόθεση όλων των Αγρινιωτών» το όραμα για Ανοιχτό Θέατρο στον δήμο Αγρινίου:

«Ξεκινήσαμε μια ομάδα Αγρινιωτών, μια προσπάθεια πριν από έξι μήνες περίπου, για να βάλουμε μπροστά ένα όνειρο που ήταν πολλών Αγρινιωτών, να φτιάξουμε το δικό μας ανοιχτό Αμφιθέατρο κοντά στο Αγρίνιο, περίπου 2.500 θέσεων, για τις ανάγκες όλων των κατοίκων της πόλης. Αυτή ήταν η κεντρική ιδέα. Οργανωθήκαμε μέσω του facebook κι έτσι βρήκαμε τους πυρήνες, κάναμε το καταστατικό μας, τις εκλογές και σήμερα κάνουμε την πρώτη μας Γενική Συνέλευση, όπου θα καθορίσουμε τους στόχους, τη δράση μας, τη στρατηγική μας. Το πώς θα φτάσουμε στον στόχο μας. Η προσπάθεια δεν είναι ενός. Είναι υπόθεση όλων των Αγρινιωτών».

Στη Γενική Συνέλευση παρέστη και ο δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου που απηύθυνε χαιρετισμό και δήλωσε ιδιαίτερα χαρούμενος για το γεγονός ότι υπάρχουν άνθρωποι που ενδιαφέρονται πραγματικά και νοιάζονται γι’ αυτόν τον τόπο, τονίζοντας ότι πρόκειται για κατάθεση ψυχής. Από την πλευρά του Δήμου Αγρινίου θα υπάρξει κάθε δυνατή βοήθεια καθώς το Ανοιχτό Θέατρο λείπει από την περιοχή, όπως είπε.

Οι επικεφαλής των Τμημάτων που προβλέπονται από το καταστατικό, παρουσίασαν ο καθένας το σχέδιό του και το όραμα του Σωματείου σε κάθε εξειδικευμένο Τομέα χωριστά.

Τον συντονισμό της εκδήλωσης έκανε ο υπεύθυνος Τύπου του Σωματείου Βασίλης Φωτάκης.

Σύμφωνα με όσα είπε ο πρόεδρος του Σωματείου κ. Τσόλκας, έχουν εντοπιστεί τρία – τέσσερα σημεία κοντά στην πόλη που κρίνονται κατ’ αρχήν ως υποψήφια για την δημιουργία του αμφιθεάτρου. Η τελική επιλογή θα γίνει μετά από προσεκτική και πολύπλευρη μελέτη. Διευκρίνισε δε, ότι: Οποιαδήποτε περιουσία αποκτήσει το Σωματείο, σε περίπτωση διάλυσής του στο μέλλον, δεν θα διανεμηθεί στα μέλη του, αλλά – βάσει του καταστατικού – θα περάσει στην ιδιοκτησία του Δήμου.

Στην διάρκεια της δίωρης συζήτησης ακούστηκαν πολλά κι ενδιαφέροντα πράγματα. Μεταξύ άλλων, έγινε αναφορά στην προ 25ετίας ιδέα που είχε ο αείμνηστος ηθοποιός και δάσκαλος του Λόγο Νίκος Παπακωνσταντίνου, ο οποίος ήθελε να δημιουργήσει ένα πέτρινο ανοιχτό αμφιθέατρο στην πατρίδα του, το Αγρίνιο. Μετά όμως από την ψυχρή έως αδιάφορη αντιμετώπισή του από τους τοπικούς φορείς (οι λεπτομέρειες της υπόθεσης εκείνης δεν μας είναι γνωστές) αποφάσισε θυμωμένος να φύγει και να χτίσει το θέατρό του σε “ξένο” τόπο, στην Σέττα, το πιο ορεινό χωριό της Εύβοιας, με υψόμετρο 800 μ. που ανήκει στον Δήμο Ερέτριας. Το έχτισε με τα ίδια του τα χέρια. Τα εγκαίνια του θεάτρου του έγιναν στις 15 Οκτωβρίου 1989, οπότε ανέβηκε και η τελευταία παράσταση που σκηνοθέτησε ο Νίκος Παπακωνσταντίνου, με τίτλο «ο Ηρακλής και το Λιοντάρι». Έκτοτε ανέβηκαν στο Θέατρο Σέττας πολλές και αξιόλογες θεατρικές παραστάσεις.

Η αναφορά στο “θέμα Παπακωνσταντίνου” είχε στόχο ν’ απαντήσει στις εντυπώσεις περί ουτοπίας που λειτουργούν ακυρωτικά πολλές φορές, έδωσε λοιπόν το μήνυμα ότι αυτές οι ιδέες είναι απολύτως εφικτές. Έγιναν, άρα μπορούν να ξαναγίνουν. Και, επίσης, ότι η πόλη του Αγρινίου, που έχασε εκείνη την ευκαιρία ν’ αποκτήσει ένα ανοιχτό αμφιθέατρο, δεν πρέπει να συμπεριφερθεί αδιάφορα στη νέα ιδέα που ανεβαίνει πάλι στο τραπέζι για συζήτηση και υλοποίηση. Η τοπική κοινωνία καλείται να μάθει από εκείνο το γεγονός και, τώρα, ν’ αγκαλιάσει εμπράκτως την προσπάθεια που ξεκίνησε. Άλλωστε το Αγρίνιο βρίσκεται στο κέντρο μιας περιοχής, στην περίμετρο του οποίου υπάρχουν επτά αρχαία θέατρα, ίσως ένα ακόμη που οι αρχαιολόγοι ξέρουν ότι υπάρχει, αλλά δεν έχουν γίνει ακόμα οι απαιτούμενες ανασκαφές. Είναι η μόνη περιοχή στην Ελλάδα που έχει τόσο μεγάλο αριθμό αρχαίων θεάτρων μαζεμένα σε τόσο μικρή ακτίνα γύρω από μία πόλη. Ένα σύγχρονο λοιπόν ανοιχτό θέατρο θα μπορούσε να είναι ο οργανικός πυρήνας ενός φεστιβάλ που θα συνέδεε με σεβασμό όλους αυτούς τους αρχαίους ιερούς χώρους. Διότι, όπως τονίστηκε από διάφορους ομιλητές, το Αγρίνιο δεν διαθέτει τουριστικό προϊόν. Ιδού λοιπόν η πρόκληση. Όραμα που έχει πολλές διαστάσεις. Κάποτε πρέπει να κατανοήσουμε ότι ο Πολιτισμός (για την Ελλάδα ειδικά) είναι βαριά βιομηχανία! Για την Δυτική Ελλάδα, για τον Δήμο Αγρινίου, επίσης.
Κάποτε πρέπει να γίνει κατανοητό επίσης ότι τέτοιες ιδέες και πρωτοβουλίες, ιδίως όταν παίρνουν σάρκα και οστά και, ακόμα καλύτερα, όταν “βάζουν το νερό στ’ αυλάκι”, εκφράζουν την θετικότητα μιας κοινωνίας. Είναι ίσως το καλύτερο αντίδοτο στην πολιτισμική και την πολιτική μόλυνση, θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι η καλύτερη κοινωνική αντίσταση στον ορυμαγδό των καταστροφικών γεγονότων που, στις μέρες μας, αποκαρδιώνει ακόμα και τους πιο αισιόδοξους.

Κι αξίζει στο σημείο αυτό να καταγραφεί η προσωπική δήλωση ενός από τα μέλη του Δ.Σ. που εξομολογούμενος στον υπογράφοντα στο περιθώριο της συνέλευσης, είπε: “Έχω να βγω από το μαγαζί μου την Τετάρτη βράδυ, εδώ και τριάντα τρία χρόνια! Δεν έλειψα ποτέ από το πόστο μου. Αν κάνεις τον πολλαπλασιασμό, θα βρεις έναν αριθμό 1.700 εβδομάδες και κάτι”…

Δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη καταγραφή μίας σπουδαίας πράξης, δια της οποίας ένας Αγρινιώτης, άνθρωπος του μεροκάματου, βγαίνει από το καβούκι του και ανοίγεται στον κόσμο επιλέγοντας να γίνει χρήσιμος στους συμπολίτες του. Χρήσιμος σε κάτι μικρό. Μικρό γι’ αυτόν, όπως είπε. Για τους άλλους, για μας, αυτό το μικρό είναι πολύ μεγάλο…

Να θυμίσουμε εδώ και το οργανόγραμμα του “Ανοιχτού Θεάτρου”:

Α. ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Τμήμα Γραμματείας κι Επικοινωνίας -Έφορος : Θοδωρής Σιορίκης (Γραμματέας). Μέλος 1: Αναστασία Παπαγιαννοπούλου. Μέλος 2: Βασίλης Αναστασόπουλος (Γραμμ. Υποστήριξη).
Τμήμα υλοποίησης αμφιθεάτρου – Έφορος : Λάζαρος Τσόλκας. Μέλος 1: Χρήστος Καραχρήστος. Μέλος 2: Βασίλης Κωσταρέλλος.
Τμήμα χορηγιών – Έφορος: Τσερπέλης Δημήτριος. Μέλος 1: Φώτης Κυριαζής. Μέλος 2: Μίλτος Σταματιάδης.
Τμήμα παραγωγών κι εκδηλώσεων – Έφορος: Βασίλης Κωσταρέλλος. Μέλος : Ντίνος Τσιρογιάννης
Οικονομικό τμήμα – Έφορος: Βασίλης Φωτάκης. Μέλος : Ειρήνη Σακελλάρη (Νομ. Σύμβουλος-Ταμίας)
Τμήμα ηλεκτρονικών μέσων – Έφορος: Χρήστος Καραχρήστος. Μέλος: Γιάννης Καραθάνος.
Ταμίας και νομικός εκπρόσωπος – Ειρήνη Σακελλάρη (Βοηθός Ταμία) Μίλτος Σταματιάδης
Υπεύθυνος Τύπου – Βασίλης Φωτάκης.
Αναπληρωτής Υπεύθυνος Τύπου – Θοδωρής Σιορίκης (Γραμματέας)

Β. ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Θεατρικό τμήμα – Έφορος: Λάζαρος Τσόλκας. Μέλος 1: Αναστασία Παπαγιαννοπούλου. Μέλος 2: Ειρήνη Σακελλάρη
Χορευτικό τμήμα – Έφορος: Μίλτος Σταματιάδης. Μέλος 1: Θοδωρής Σιορίκης. Μέλος 2: Δημήτρης Τσερπέλης.
Μουσικό τμήμα – Έφορος: Εύη Βέρρη. Μέλος : Χρήστος Καραχρήστος. Σύμβουλος: Βασίλης Κονίδας.
Κινηματογραφικό τμήμα εικόνας και video – Έφορος: Ντίνος Τσιρογιάννης. Μέλος : Κώστας Αλεξάκης.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε στο σάιτ www.opentheater.gr.

Ακολουθήστε τον Παντελή Φλωρόπουλο στο TWITTER.

Παντολέων Φλωρόπουλος
Παντολέων Φλωρόπουλοςhttps://pantoleon.gr
... γεννήθηκε στη Μυρτιά της Αιτωλίας το 1955. Ζει στο Αγρίνιο από το 1984. Εργάστηκε στο τοπικό ραδιόφωνο (1990 – 1992) και ξανά την περίοδο 1994 - 1996. Ιδρυτής και συντάκτης του σατιρικού “αραμπά” του Αγρινίου (1991 – 1997). Εκδότης και δημοσιογράφος της εβδομαδιαίας τοπικής εφημερίδας “Αναγγελία” (2000) μέχρι τον Ιούλιο του 2017, έκτοτε δε, τακτικός συνεργάτης της. Έχει γράψει ποίηση, 168 παραμύθια και 1.111 χρονογραφήματα, κατέγραψε εκατοντάδες λαϊκούς μύθους και θρύλους, ενώ δημοσίευσε πολλές χιλιάδες πολιτικά και πολιτιστικά άρθρα. Το πρώτο του βιβλίο, “η πολιτεία των λουλουδιών” (παραμύθι) κυκλοφόρησε το 1980. Τα βιβλία του κυκλοφορούν σε συλλεκτικές εκδόσεις λίγων αντιτύπων.
spot_img

Διαβάστε επίσης: