Εκτίναξαν στα ύψη επιβατική κίνηση, έσοδα και κερδοφορία της γερμανικής Fraport τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια. Από την Ελλάδα προήλθε σχεδόν το σύνολο της αύξησης κερδών από δραστηριότητες εκτός Γερμανίας.

Χρειάστηκε να περάσουν λιγότεροι από έξι μήνες, για να αποδειχθεί πόσο επικερδής θα είναι για τον γερμανικό όμιλο Fraport η σύμβαση με την οποία το ελληνικό Δημόσιο παραχώρησε τη διαχείριση των 14 κύριων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας στη Fraport Greece, η οποία ελέγχεται κατά 73,4% από τον γερμανικό όμιλο και 26,6% από τον όμιλο Κοπελούζου.

Σύμφωνα με το euro2day.gr, τα αποτελέσματα εννεάμηνου 2017 που παρουσίασε χθες ο δ/νων σύμβουλος της Fraport Στέφαν Σούλτε ήταν κάτι περισσότερο από αποκαλυπτικά για το γεγονός πως τα ελληνικά αεροδρόμια «απογείωσαν», κυριολεκτικά, τα έσοδα, την επιβατική κίνηση και την κερδοφορία του γερμανικού ομίλου.

Σε μόλις 173 μέρες που μεσολάβησαν από την 11η Απριλίου, που ανέλαβε επίσημα τη διαχείριση των 14 ελληνικών αεροδρομίων μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, η μητρική Fraport έβαλε στα ταμεία της έσοδα της τάξης των 180 εκατ. Η ίδια η διοίκηση της Fraport, μάλιστα, αποδίδει στα ελληνικά αεροδρόμια τη σημαντική  αύξηση εσόδων που κατέγραψε, φθάνοντας τα 2,23 δισ. ευρώ στο φετινό εννεάμηνο έναντι 1,96 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2016. Αντιπροσωπεύουν, δηλαδή, τα 2/3  (66,9%) της αύξησης εσόδων που κατέγραψε η Fraport στο εννεάμηνο.

Αν, όμως, η συμβολή των ελληνικών αεροδρομίων ήταν σημαντική για την αύξηση εσόδων, αποδεικνύεται καταλυτική στην εκτίναξη της κερδοφορίας του γερμανικού ομίλου.

Όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της μητρικής Fraport αυξήθηκαν από 677 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο 2016 σε 808 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο φετινό διάστημα. Έτσι, τα 106 εκατ. ευρώ κέρδη (EBITDA) της Fraport που προήλθαν από τα 14 ελληνικά αεροδρόμια αντιπροσωπεύουν το 80% της αύξησης που καταγράφουν φέτος τα συνολικά κέρδη της ενώ αντιστοιχούν στο 86% της αύξησης κερδών που εμφάνισε από τις δραστηριότητές της εκτός Γερμανίας.

Η προσθήκη των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας στο χαρτοφυλάκιο της Fraport εκτίναξε και την επιβατική κίνηση, η οποία κατέγραψε άνοδο 10,5%, φθάνοντας τα 23,93 εκατ. ταξιδιώτες.

Πόσο χρυσοφόρα αποδεικνύεται για τη Fraport η σύμβαση με το ελληνικό Δημόσιο προκύπτει από το γεγονός πως ο γερμανικός όμιλος οφείλει στην Ελλάδα το 80% της φετινής αύξησης της κερδοφορίας του, αν  και τα 23,9 εκατ. επιβατών που διακινήθηκαν από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στο εννεάμηνο αντιπροσωπεύουν μόλις το 14,6% των ταξιδιωτών που χρησιμοποίησαν αεροδρόμια τα οποία διαχειρίζεται η Fraport.

Η Ελλάδα αναδείχθηκε, πριν περάσουν έξι μήνες, δεύτερη μεγαλύτερη πηγή επιβατών-πελατών για τη Fraport, μετά το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης (48,86 εκατ. επιβάτες στο εννεάμηνο).

Τη μεγαλύτερη αύξηση κίνησης την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου σε σύγκριση με πέρυσι κατέγραψαν η Μύκονος (19,3%) και η Κως (18,5%). Ακολούθησαν η Ζάκυνθος με άνοδο 16,4%, η Σάμος (14,7%), η Κεφαλονιά  (13,7%), η Θεσ/νίκη (13,3%), η Καβάλα (12,2%) και η Σαντορίνη (12%).

Πηγή: euro2day.gr