Κυριακή, 30 Ιουνίου, 2024

Πανελλήνια διάκριση για το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου στη Ρομποτική (φωτο)

Με την ομάδα robotics2EPAL

Κοινοποίηση

Η ομάδα robotics2EPAL του 2ου ΕΠΑΛ/ΕΚ Αγρινίου βραβεύτηκε στην κατηγορία «ΕΠΑΛ», καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση και στα δύο έργα AI automated parking και Disabled people assistant, στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (https://openedtech.ellak.gr/2024/06/21/6th-openedtech-results/).

Έργο AI-automated-parking

Με το έργο AI-automated-parking η ομάδα ρομποτικής του σχολείου προτείνει ένα σύστημα αναγνώρισης μέσω του οποίου θα γίνεται διαχείριση των αυτοκινήτων ενός πάρκινγκ. Το πρόβλημα της στάθμευσης στις μεγαλουπόλεις είναι πολύ μεγάλο. Στόχος του πρότζεκτ είναι η δημιουργία ενός συστήματος διαχείρισης, το οποίο μειώνει τους χρόνους αναμονής ειδικά για τους πελάτες που έχουν δεσμευμένη θέση στο πάρκινγκ.

Η πρόταση της ομάδας: Με την εμφάνιση ενός αυτοκινήτου, ένα σύστημα αυτόματης αναγνώρισης ελέγχει αν ανήκει σε δεσμευμένη θέση. Αν ναι, αυτόματα ένα ρομποτικό σύστημα το παραλαμβάνει και το οδηγεί στη θέση του. Εάν το όχημα δεν είναι στη λίστα, τότε εμφανίζεται σχετικό μήνυμα που προειδοποιεί τον οδηγό.

Η παρουσίαση του έργου

Έργο Disabled people assistant

Με το έργο Disabled people assistant η ομάδα ρομποτικής προτείνει ένα ρομποτικό βοηθό. Με αναγνώριση φωνής αναλαμβάνει κάποιες εργασίες στο σπίτι βοηθώντας άτομα με κινητικά προβλήματα. Τέτοιες εργασίες είναι το άνοιγμα/κλείσιμο παραθύρων, το άνοιγμα φωτισμού κ.α. Το πρότζεκτ που προτείνει η ομάδα περιλαμβάνει ένα αυτοματισμό ανοίγματος/κλεισίματος παραθύρων κι ένα σύστημα ανοίγματος του φωτισμού, ο οποίος θα ενεργοποιείται με δύο τρόπους. Όταν θα είναι νύχτα αλλά και με τη βούληση του ατόμου με κινητικά προβλήματα. Έτσι το άτομο, ασχέτως αν είναι νύχτα ή μέρα, θα μπορεί να ελέγχει το φωτισμό στο σπίτι του.

Η ομάδα δημιούργησε σε 3d εκτυπωτή το σύστημα των παραθύρων και οτιδήποτε άλλο χρειάστηκε, για να υποστηριχθεί η λειτουργία του φωτισμού.

Βίντεο από την κατασκευή: http://robotics2epal.gr/index.php/projects/2023-24/2023-24-disabled-people-assistant

Τα πολλαπλά οφέλη της ρομποτικής

Τα οφέλη που αποκόμισαν οι μαθητές από την εμπλοκή τους με το project δεν είναι μόνο στο επίπεδο της χρήσης συστημάτων αναγνώρισης τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και στην ευαισθητοποίηση πάνω στις ανάγκες ατόμων με αναπηρίες. Σε ανακοίνωσή του, το σχολείο επισημαίνει τα πολλαπλά οφέλη που έχουν οι συμμετέχοντες από την δημιουργία ρομποτικών συστημάτων και την συμμετοχή σε διαγωνισμούς.

«Η ανάπτυξη βασικών αρχών των φυσικών επιστημών, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών, η ανάπτυξη δεξιοτήτων προγραμματισμού, επικοινωνίας και συνεργατικότητας στην επίλυση προβλημάτων, ενώ οι ίδιοι οι συμμετέχοντες αποτελούν πρότυπα για όλους τους μαθητές των σχολείων. Η Ρομποτική είναι εκτός αναλυτικών προγραμμάτων και οι καθηγητές που στηρίζουν τη δράση εργάζονται με περίσσια παιδαγωγική ευθύνη και επιστημονική κατάρτιση εμπνέοντας, εμψυχώνοντας και δίνοντας ερεθίσματα για τις μελλοντικές διεξόδους στους μαθητές. Η πρωτιά στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό δεν έγινε ούτε τυχαία, ούτε χωρίς κόπο! Μπορούμε να πετύχουμε στόχους, όταν υπάρχει προσήλωση, κατάρτιση, πάθος και μεράκι! Συγχαίρουμε λοιπόν για ακόμα μια φορά εκπαιδευτικούς και μαθητές και μοιραζόμαστε μαζί σας τη χαρά του νικητή!», σημειώνει το σχολείο στην ανακοίνωσή του.

Τμήμα Ειδήσεων
Τμήμα Ειδήσεωνhttps://agriniovoice.gr
Ειδησεογραφία με έμφαση στο Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία. Επικαιρότητα, Θέσεις Εργασίας, Παναιτωλικός, Μικρές Αγγελίες. Με την υποστήριξη της Εβδομαδιαίας Εφημερίδας της Αιτωλοακαρνανίας «Αναγγελία».
spot_img

Διαβάστε επίσης: