Για «ανισότητες στην ένταξη σχολικών μονάδων της Αιτωλοακαρνανίας στο πρόγραμμα “Μαριέττα Γιαννάκου”» κάνει λόγο ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας και αναπληρωτής Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Μίλτος Ζαμπάρας, σε παρέμβασή του προς τους Υπουργούς Παιδείας, Εσωτερικών και Υποδομών.
Το πρόγραμμα, που προβλέπει την ανακαίνιση 426 σχολείων σε 245 Δήμους της χώρας, με συνολική χρηματοδότηση που εκτιμάται πλέον στα 250 εκ. ευρώ, αποτελεί μια σημαντική πρωτοβουλία για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής υποδομής. «Ωστόσο, η εφαρμογή του δημιουργεί εύλογα ερωτήματα για την κατανομή των πόρων και τη διαφάνεια των διαδικασιών επιλογής», σημειώνει αρχικά ο κ. Ζαμπάρας και εξηγεί: «Στην Αιτωλοακαρνανία εντάχθηκαν μόλις 9 σχολεία, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τον Δήμο Θέρμου, ο οποίος παραμένει εκτός προγράμματος, παρά την πρόβλεψη για ένταξη τουλάχιστον μίας σχολικής μονάδας ανά Δήμο. Παράλληλα περιοχές όπως οι Οινιάδες και το Αιτωλικό, αν και είχαν λάβει διαβεβαιώσεις για συμμετοχή, αποκλείστηκαν χωρίς καμία αιτιολόγηση».
Συνεχίζοντας αναφέρει ότι «στον Δήμο Αγρινίου εντάσσονται μόλις δύο σχολεία, τη στιγμή που διαθέτει το μεγαλύτερο κτιριακό απόθεμα και σημαντικές ανάγκες σε υποδομές» και τονίζει ότι: «σύμφωνα με δημοσιεύματα, η επιλογή των σχολείων έγινε κεντρικά, χωρίς συμμετοχή ή εισήγηση των τοπικών αρχών, ούτε καν κοινοποίηση των κριτηρίων αξιολόγησης, γεγονός που έχει προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια σε τοπικές κοινωνίες και εκπαιδευτικές κοινότητες».
Ο κύριος Ζαμπάρας ζητά από τους αρμόδιους Υπουργούς:
- να αποσαφηνίσουν τα κριτήρια επιλογής των σχολείων που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα,
- να εξηγήσουν γιατί εξαιρέθηκαν ολόκληροι δήμοι από τη χρηματοδότηση,
- να δεσμευτούν για ένταξη επιπλέον σχολικών μονάδων της Αιτωλοακαρνανίας σε επόμενες φάσεις,
- και να αναφέρουν ποιες προβλέψεις υπάρχουν για τη διασφάλιση ισόρροπης και δίκαιης κατανομής των δημόσιων πόρων.
Επισήμανε τέλος ότι: «Η παιδεία δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με λογικές γεωγραφικού αποκλεισμού. Το δικαίωμα κάθε παιδιού σε ένα σύγχρονο, ασφαλές και αξιοπρεπές σχολείο είναι αδιαπραγμάτευτο. Και η Πολιτεία οφείλει να το διασφαλίσει – για όλους, παντού».