Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Ολοκληρώνονται οι μελέτες για την σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό – Προχωρά και ο περιφερειακός

Κοινοποίηση

Η σύνδεση προβλέπεται μέσω του κόμβου Αγγελοκάστρου – Ξεκινά διαδικασία πρόσληψης Τεχνικού Συμβούλου που θα ωριμάσει περισσότερο το έργο

Ένα βήμα μπρος κάνει το έργο οδικής σύνδεσης Αγρινίου με την Ιόνια Οδό. Με απόφαση του Υπουργείου ΥΠΟΜΕ, ξεκινά διαδικασία πρόσληψης Τεχνικού Συμβούλου που θα ωριμάσει περισσότερο το έργο. Θ’ αναλάβει την εκπόνηση Κυκλοφοριακής Μελέτης Ανάλυσης Κόστους Οφέλους, προκαρκτικών μελετών τεχνικών έργων και προμελέτης αποχέτευσης-αποστράγγισης. Η απόφαση έρχεται ως συνέχεια άλλης απόφασης για μελέτες τον περασμένο Ιούνιο.

Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και η ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού Αγρινίου. Το έργο έχει χαρακτηριστεί Εθνικού Επιπέδου, Ειδικού και Σημαντικού. Είναι επίσης ενταγμένο στον προγραμματικό σχεδιασμό της ΓΓ Υποδομών.

Η σύνδεση προβλέπεται μέσω του κόμβου Αγγελοκάστρου με διέλευση νότια του υφιστάμενου στρατιωτικού αεροδρομίου, με κατάληξη στη νέα δυτική περιφερειακή οδό της πόλη του Αγρινίου.

Το τεχνικό αντικείμενο του έργου

Το μήκος του συνδετήριου αυτού δρόμου είναι 13,3 χλμ., ενώ το μήκος της δυτικής περιφερειακής οδού είναι 6,8 χλμ.. Θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας πλάτους 3,5 μέτρων εκάστη. Το έργο έχει εκτιμώμενο κόστος 80 εκ. ευρώ.

Σύμφωνα με το ypodomes, στα έργα περιλαμβάνονται ένας ανισόπεδος κόμβος, πέντε κυκλικοί κόμβοι, τρεις άνω διαβάσεις, πέντε κάτω διαβάσεις, τέσσερις γέφυρες, 14 οχετοί, ανακατασκευή και κατασκευή νέου τοπικού οδικού δικτύου κάθετων και παράπλευρων οδών και αποκατάσταση αρδευτικού δικτύου 14χλμ.

Για την ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού περιλαμβάνεται νέος άξονας 6,8χλμ. Περιλαμβάνονται τέσσερις κυκλικοί κόμβοι, δυο γέφυρες, μια άνω διάβαση, δυο κάτω διαβάσεις, 4 οχετοί, ανακατασκευή και κατασκευή νέου τοπικού οδικού δικτύου κάθετων και παράπλευρων οδών και κατασκευή ποδηλατοδρόμου συνολικού μήκους 3χλμ.

Η ολοκλήρωση της περιμετρικής οδού (συνδέεται με κόμβους με τον Ρεμπελιά και το νέο νοσοκομείο), σύνδεσης του δρόμου με το Βιοτεχνικό Πάρκο επιδιώκεται να δημιουργηθεί κοντά στα Καλύβια, προβλέπει πιθανή αξιοποίηση του στρατιωτικού αεροδρομίου του ΝΑΤΟ, ανισόπεδους κόμβους, υπόγειες διαβάσεις κλπ. Το έργο περιλαμβάνει και απαλλοτριώσεις 1.400 στρεμμάτων, το κόστος των οποίων ανέρχεται σε περίπου 10 εκ. ευρώ.

Πώς προχωρά η ωρίμανση των μελετών

Ουσιαστικά με τις μελέτες που προωθούνται θα φτάσουμε κοντά στο στάδιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου.

Η υπόθεση ωρίμανσης ξεκίνησε από την προηγούμενη δεκαετία. Το 2018 η μελετητική εταιρεία RACE παρέδωσε προμελέτη του έργου στο Υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Με την υπ΄ αρ. πρωτ. ΔΟΥ/οικ/2996/06-06-2018 Υπουργική Απόφαση εγκρίθηκε καταρχάς η εκπόνηση της μελέτης. Στη συνέχεια το 2020 προχωρά η εκπόνηση (μέσω Τεχνικού Συμβούλου) για την προμελέτη οδοποϊίας, οριστική μελέτη και μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Με την νέα αυτή κίνηση πρόσληψης Συμβούλου που ολοκληρώνει την ωρίμανση των έργων, στήνονται οι βάσεις ώστε το έργο να διεκδικήσει κονδύλια από κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα και να μπορέσει να υλοποιηθεί.

Ακολουθήστε το agriniovoice.gr στο Google News.

Τμήμα Ειδήσεων
Τμήμα Ειδήσεωνhttps://agriniovoice.gr
Ειδησεογραφία με έμφαση στο Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία. Επικαιρότητα, Θέσεις Εργασίας, Παναιτωλικός, Μικρές Αγγελίες. Με την υποστήριξη της Εβδομαδιαίας Εφημερίδας της Αιτωλοακαρνανίας «Αναγγελία».
spot_img

Διαβάστε επίσης: