Κυριακή, 20 Απριλίου, 2025

Υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας: Εξελίξεις το 2023 για τον διαγωνισμό

Κοινοποίηση

Ωριμάζει το μεγάλο έργο και σταδιακά βαίνει προς υλοποίηση

Ωριμάζει το μεγάλο έργο-ΣΔΙΤ που αφορά στην υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας. Η διαδικασία ωρίμανσης είναι σε εξέλιξη, καθώς είναι προγραμματισμένες τρεις συμβάσεις με μελετητικές εταιρείες που θα μας φτάσουν μέχρι τα τεύχη δημοπράτησης. Η προώθηση των συμβάσεων θα φέρει αποτελέσματα το 2023 και θα ορίσει το πώς θα προχωρήσει το έργο σ’ ένα διαγωνισμό για την υλοποίησή του.

Η πρώτη σύμβαση, η οποία είναι σε εξέλιξη, αφορά στην εκπόνηση των μελέτης υδραυλικών, κυκλοφοριακής μελέτης και της προμελέτης οδοποιίας, συνολικής αξίας 172.360 ευρώ (139.000 + 24% ΦΠΑ). Τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει η έρευνα για την κυκλοφοριακή κίνηση στην περιοχή της Λευκάδας.

Σύμφωνα με το ypodomes.com, ο σημαντικότερος διαγωνισμός θα είναι αυτός που θ’ ασχοληθεί με την εκπόνηση στατικής, γεωτεχνικής, περιβαλλοντικής, ηλεκτρομηχανικής μελέτης, μελέτης λιμενικών, ανάλυσης κόστους-οφέλους. Οι μελέτες αυτές περιλαμβάνουν και τα τεύχη δημοπράτησης που είναι το βασικό συστατικό που θα οδηγήσει στην εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Το κόστος ανέρχεται σε 750.000 ευρώ και ο διαγωνισμός θα γίνει μέσω της Συμφωνίας Πλαίσιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Εκεί τα 3 σχήματα, τα οποία έχουν προκριθεί, θα διαγωνιστούν μεταξύ τους, για να προκύψει ο ανάδοχος. Η δε εκκίνηση του διαγωνισμού αναμένεται.

Τέλος, υπάρχει κι ένας τρίτος διαγωνισμός, ο οποίος θα έχει ως αντικείμενο γεωτεχνικές και τοπογραφικές έρευνες. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 680.000 ευρώ και η χρηματοδότηση θα προέλθει από το ΠΔΕ.

Πως μπορεί να προχωρήσει το έργο

Το έργο, με την προϋπόθεση της υλοποίησης μέσω ΣΔΙΤ, θα πρέπει, για να πάρει την άγουσα της υλοποίησης να εγκριθεί (άρα να έχει υπάρξει προηγουμένως σχετικό αίτημα) από την Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ. Με την προώθηση προς υλοποίηση, το έργο ολοκληρώνει τις μεγάλες οδικές παρεμβάσεις στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας και της σύνδεσής της προς Ήπειρο και Ιόνια Νησιά. Σ’ αυτό το πλαίσιο έχει ήδη ολοκληρωθεί η υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου-Πρέβεζας, η Ιόνια Οδός, είναι προς ολοκλήρωση η Αμβρακία Οδός (Άκτιο-Αμβρακία) και είναι σε εξέλιξη το σημαντικό έργο της διπλής σύνδεσης Λευκάδας.

Η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας θ’ αποτελέσει μια νέα σύγχρονη πύλη από και προς το νησί του Ιονίου το οποίο το καλοκαίρι υποφέρει από κυκλοφοριακή συμφόρηση. Η νέα αυτή υποδομή θ’ αντικαταστήσει την πλωτή γέφυρα που για δεκαετίες προσφέρει τις υπηρεσίες πρόσβασης.

Ένα σημαντικό έργο

Κατά βάση η υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία είναι μια φυσική συνέχεια της Αμβρακίας Οδού (μέσω και του έργου της διπλής οδικής σύνδεσης της Λευκάδας). Το έργο έχει χαρακτηριστεί έργο Εθνικού Επιπέδου, πράγμα που δίνει μια άλλη διάσταση στην ανάγκη υλοποίησης του. Το έργο έχοντας ενταχθεί ως έργο προς υλοποίηση προσβλέπει:

  1. Στη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των χρηστών (μόνιμων κατοίκων και επισκεπτών).
  2. Στην τουριστική αναβάθμιση της περιοχής και την αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος με την διασφάλιση γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων.
  3. Στη μείωση του κόστους μεταφορών και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του σημαντικού σε έκταση και σημασία για την εθνική οικονομία πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της οικονομίας της περιοχής.

Πρόκειται για μια διεκδίκηση σχεδόν 35 ετών. Το 2013 είχε βγει στον αέρα ένας διαγωνισμός παραχώρησης ύψους περίπου 50 εκ. ευρώ, ο οποίος όμως δεν ευτύχησε μέσω οικονομικής κρίσης και είχε ακυρωθεί τρία χρόνια αργότερα.

Ακολουθήστε το agriniovoice.gr στο Google News.

Τμήμα Ειδήσεων
Τμήμα Ειδήσεωνhttps://agriniovoice.gr
Ειδησεογραφία με έμφαση στο Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία. Επικαιρότητα, Θέσεις Εργασίας, Παναιτωλικός, Μικρές Αγγελίες. Με την υποστήριξη της Εβδομαδιαίας Εφημερίδας της Αιτωλοακαρνανίας «Αναγγελία».
spot_img

Διαβάστε επίσης: