Μία αποκαλυπτική συνέντευξη παραχώρησε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κος Γιώργος Δέδες, στον Νίκο Καραγιάννη για το ypodomes.com και μίλησε για τους αυτοκινητοδρόμους και την πορεία των εργασιών, την Ιόνια Οδό, την Ολυμπία Οδό, το νέο ΕΣΠΑ και για το πακέτο Γιούνκερ.
“Οι πόροι του ΕΣΠΑ είναι δραματικά μειωμένοι σε σχέση με την προηγούμενη προγραμματική περίοδο. Αυτό ήταν μία συμφωνία της προηγούμενης Κυβέρνησης και ως αποτέλεσμα είναι να έχουμε ένα ποσό ευρωπαϊκής συγχρηματοδότησης μειωμένο στο μισό για τις υποδομές” σημείωσε αρχικά ο κ. Δέδες και υπογράμμισε: “Στο προηγούμενο ΕΣΠΑ είχαμε 4,3δις ευρώ για υποδομές ενώ στο Νέο ΕΣΠΑ έχουμε 2,3δις ευρώ. Αν υπολογίσουμε ότι ένα σημαντικό ποσό θα κινηθεί για τα έργα γέφυρα, που έρχονται από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο, αυτό σημαίνει περιορισμένο αριθμό νέων έργων μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020”.
Ήδη ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος που οι τμηματικές δημοπρατήσεις του έχουν ήδη ξεκινήσει, 3 προχωρούν και επιταχύνουμε για τις άλλες 5. “Εδώ είχαμε μία καθυστέρηση λόγω των κινητοποιήσεων των μηχανικών και της αποχής τους από τις επιτροπές δημοπράτησης, αλλά θα κερδίσουμε το χρόνο. Mέσα στο Φθινόπωρο θα έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των δημοπρατήσεων και τα έργα θα ξεκινήσουν το συντομότερο” ανέφερε σχετικά ο Γενικός Γραμματέας.
Σε ό,τι αφορά την Ιόνια οδό, τη Σήραγγα Κλόκοβας και την Ολυμπία Οδό ανέφερε:
“Έχουμε χαρακτηρίσει ως εθνικό στόχο την παράδοση όλων των αυτοκινητόδρομων παραχώρησης τον Μάρτιο του 2017. Οι συμφωνίες που έχουν υπογραφεί τηρούνται με ευλάβεια και μάλιστα σε κάποιους από αυτούς είμαστε πιο μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Έχουμε μεγάλη επιτάχυνση και έχουμε ξεπεράσει επιτυχώς κρίσιμα ορόσημα, όπως με τη Σήραγγα Κλόκοβα που διανοίχθηκε σε χρόνο ρεκόρ.
Στο Κόρινθος-Πάτρα (σημ. Ολυμπία Οδός) εντός του μήνα παραδίδουμε το πρώτο τμήμα από την Κόρινθο μέχρι το Κιάτο, μήκους 19χλμ με 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Μαζί θα παραδώσουμε το ζεύγος Σηράγγων στο Δερβένι. Κε Καραγιάννη η Ολυμπία Οδός είναι ένας δύσκολος δρόμος, ένα δύσκολο έργο. Εργασίες κατασκευής δρόμου, σιδηρόδρομου, κυκλοφορία σε παλιά και νέα εθνική γίνονται ταυτόχρονα, ο βαθμός δυσκολίας είναι πολύ μεγάλος. Το συγκεκριμένο τμήμα που θα παραδοθεί εντός του Ιουλίου θα δώσει κυκλοφοριακή ανάσα στην περιοχή. Μέσα στο έτος θα παραδώσουμε και το τμήμα Κιάτο-Ξυλόκαστρο. Θεωρώ ότι αυτό το δύσκολο έργο έχει πάρει το δρόμο του.
Στην Ιόνια Οδό (σημ.Αντίρριο-Ιωάννινα) είχαμε την επιτυχία της διάνοιξης της Σήραγγας Κλόκοβας μήκους 3χλμ σε μόλις 14 μήνες και είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι θα πετύχουμε το χρονοδιάγραμμα. Μέχρι το τέλος του έτους (γίνεται και υπερπροσπάθεια για νωρίτερα) θα παραδώσουμε το τμήμα Κουβαράς-Κομπότι το οποίο μαζί με την Παράκαμψη Αγρινίου θα δημιουργήσει ένα συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο 75χλμ που είναι η ραχοκοκαλιά της Ιόνιας.”