Εντάσσεται στον προγραμματικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Η κυρίαρχα προτεινόμενη λύση στο πρόβλημα πρόσβασης στη Λευκάδα είναι γνωστή εδώ και χρόνια και πρόκειται για την υποθαλάσσια ζεύξη του νησιού με την Αιτωλοακαρνανία. Το 2012 είχε γίνει μία απόπειρα να δημοπρατηθεί ως έργο παραχώρησης, αλλά τα σχέδια ναυάγησαν καθώς στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας η διαδικασία ακυρώθηκε. Το έργο πέρασε την δική του περίοδο αφάνειας μέχρι που το 2021 φάνηκε κάτι να κινείται.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το χαρακτηρίζει ως «εθνικό έργο» και, σύμφωνα με το ypodomes.com, εντάσσεται στον προγραμματικό σχεδιασμό της ΓΓ Υποδομών του Υπουργείου ως «έργο προς υλοποίηση», ενώ γίνονται κάποιες πρώτες προσπάθειες για την ενδεδειγμένη χάραξη. Το έργο ήδη ωριμάζει σε επίπεδο μελετών και πρόκειται για μία από τις προσωπικές υποσχέσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Το 2022 ξεκίνησε η πρώτη μελέτη ύψους 176.000 ευρώ με την εκπόνηση προμελέτης οδοποιΐας και υδραυλικών έργων. Φέτος, προς το τέλος της Άνοιξης, προχωρά η δεύτερη και πιο σημαντική σύμβαση που αφορά στην υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) στην προετοιμασία, ωρίμανση και διενέργεια σχετικού διαγωνισμού. Ο διαγωνισμός έγινε μέσω της Συμφωνίας Πλαίσιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Για να ολοκληρωθεί η ωρίμανση του έργου απαιτείται η εκπόνηση των τελευταίων μελετών με αντικείμενο γεωτεχνικές και τοπογραφικές έρευνες. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 680.000 ευρώ και η χρηματοδότηση θα προέλθει απ’ το ΠΔΕ.
Η ζεύξη ολοκληρώνει ένα πλέγμα οδικών έργων
Το έργο είναι κατά πολλούς απαραίτητο, καθώς ολοκληρώνει ένα πλέγμα με μεγάλα οδικά έργα που γίνονται στην Αιτωλοακαρνανία (Ιόνια Οδός, Αμβρακία, Διπλή Σύνδεση Λευκάδας). Εκτιμάται δε πως θα δώσει «ανάσες» στην πόλη του νησιού, ενώ θα αποτελεί την απόληξη του υπό κατασκευή έργου της διπλής σύνδεσης Λευκάδας με την Αμβρακία Οδό που θα λειτουργήσει το 2023.
Η απόσταση από την Αθήνα θα συρρικνωθεί στις 3 περίπου ώρες, δηλαδή 40 λεπτά λιγότερο απ’ ότι σήμερα. Παράλληλα θα μπορέσει ν’ αναπτυχθεί περαιτέρω ο οδικός τουρισμός της Λευκάδας, χωρίς να επιβαρύνει υπέρμετρα την λειτουργία της πόλης που υποφέρει για σχεδόν 4 μήνες κάθε χρόνο.
Ακολουθήστε το agriniovoice.gr στο Google News.