«θα πίστευα μόνο σ’ ένα θεό που θα ήξερε να χορεύει», είχε πει ο Νίτσε. Ο χορός υπήρχε πάντα στη ζωή του ανθρώπου είτε ως μέρος κάποιου τελετουργικού, είτε ως τρόπος διασκέδασης. Η διαχρονικότητα του χορού δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστους και τους ερευνητές οι οποίοι θέλησαν να εξετάσουν την επίδραση του πάνω στον άνθρωπο τόσο σωματικά όσο και πνευματικά.

Έρευνα του Πανεπιστημίου του δυτικού Σύδνεϋ συσχέτισε το χορό με τη πρόληψη από τα καρδιαγγειακά προβλήματα. Οι επιστήμονες ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 48400 ανθρώπων άνω των 40 ετών, οι οποίοι δεν είχαν κάποιο καρδιολογικό πρόβλημα στην αρχή της μελέτης. Από αυτούς, κυρίως οι γυναίκες, οι 3100 ασχολούνταν με το χορό, ενώ ως το τέλος της μελέτης είχαν σημειωθεί 1714 θάνατοι από καρδιαγγειακά αίτια. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσοι χόρευαν συστηματικά, είχαν μικρότερες πιθανότητες να πεθάνουν λόγω καρδιοπάθειας. Η επικεφαλής της έρευνας Ντάφνα Μέρομ τόνισε ότι η προστατευτική δράση του χορού εμφανίζεται όσο πιο γρήγορο ρυθμό έχει ο χορός που κάνει κανείς.

Δρα θετικά και στη ψυχική διάθεση! Το πανεπιστήμιο του Derdy στην Αγγλία ήρθε να επιβεβαιώσει ότι ο χορός μπορεί να αλλάξει την ψυχολογία του ανθρώπου. Το αίσθημα στεναχώριας ακόμα και κατάθλιψης μπορεί να βοηθηθούν σημαντικά μετά από μαθήματα salsa. Στην έρεαυνα που πραγματοποιήθηκε συμμετείχαν άνθρωποι που έπασχαν από κατάθλιψη, οι οποίοι έκαναν 9 εβδομάδες μαθήματα salsa και παρατηρήθηκε τεράστια βελτίωση της διάθεσής τους. Οι ερευνητές εξήγησαν πως ο συνδυασμός της άσκησης με την κοινωνική συμπεριφορά και την συγκέντρωση στο να μάθει καποιος κάτι καινούργιο, ανέβασε τη διάθεση όλων των συμμετεχόντων.

Ο χορός βοηθά στην ευεξία αλλά και στο να χαθούν τυχόν περιττά κιλά. Βρετανική έρευνα υποστηρίζει ότι με το χορό αποβάλλεται η κόπωση της ημέρας αλλά επιπλέον «καίγονται» περισσότερες θερμίδες απ’ ότι με άλλα αθλήματα. Στη μελέτη συμμετείχαν 15 χορευτές από την ακαδημία χορού του Λονδίνου «City Academy». Οι ερευνητές μελέτησαν τον καρδιακό παλμό, την απόσταση που είχαν διανύσει χορεύοντας, την ενέργεια που είχαν καταναλώσει και την ψυχολογική τους κατάσταση. Τα αποτελέσματα ήταν πέρα από κάθε προσδοκία. Οι χορευτές που έκαναν μοντέρνο, street και swing χορούς είχαν κάψει περισσότερες θερμίδες απ’ όσους έκαναν τρέξιμο, ποδήλατο ή κολύμπι. Η μισή ώρα χορού ισοδυναμούσε με 293 θερμίδες. Ενώ η ίδια ώρα τρεξίματος ήταν 264 θερμίδες και 249 θερμίδες αντίστοιχα στο κολύμπι. Στο τελικό αποτέλεσμα μέτρησε το βάρος των χορευτών , η ηλικία τους και η γενικότερη φυσική τους κατάσταση.

Και στην Ελλάδα όμως ο χορός και η επιδράσεις του φαίνεται πως ενδιαφέρει έτσι πραγματοποιήθηκε έρευνα με θέμα την «Επίδραση του χορού και της μουσικής στο άγχος»  από το ΤΕΦΑΑ του ΑΠΘ και το 7ου Λύκειο Καλλιθέας Αττικής σε δείγμα 200 φοιτητών ΤΕΙ και από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι στους φοιτητές αρέσει να χορεύουν ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς σε ποσοστό 38.5%, ενώ μεγάλα ποσοστά συγκεντρώνουν οι μοντέρνοι χοροί με 19.5% και ακολουθεί ο κλασικός χορός με 18.5%.

Το Εργαστήριο Αθλητιατρικής του ΤΕΦΑΑ ΑΠΘ πραγματοποίησε μια έρευνα σε δείγμα 40 γυναικών από τα ΚΑΠΗ του δήμου Θεσσαλονίκης. Η μελέτη είχε σκοπό να δει την επίδραση ενός προγράμματος ελληνικών παραδοσιακών χορών στην κινητική και λειτουργική ικανότητα ηλικιωμένων ατόμων. Το πρόγραμμα είχε διάρκεια 14  εβδομάδων και διαπιστώθηκε ότι υπήρξε σημαντική βελτίωση στη δύναμη και την αντοχή των κάτω άκρων, τη δυναμική ισορροπία και την αντοχή στην κόπωση, την κινητική ικανότητα και το χρόνο αντίδρασης. Ο χορός βοηθά τα ηλικιωμένα άτομα να είναι λειτουργικά στην καθημερινότητά τους και βελτιώνεται η ποιότητα ζωής τους.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ