xalvas

Ο χαλβάς είναι από τα εδέσματα που προτιμάται κατά τη διάρκεια νηστείας και περισσότερο στη νηστεία της Σαρακοστής! Η γλυκιά του γεύση μας κάνει να θέλουμε να το καταναλώνουμε και μάλιστα σε αρκετή ποσότητα!

Κατά βάση όταν αναφερόμαστε στον χαλβά εννοούμε τον χαλβά από ταχίνι που κυκλοφορεί στο εμπόριο και όχι τόσο στον σιμιγδαλένιο, που συνήθως φτιάχνουμε μόνοι σπίτι, ή στον «Φαρσάλων», που παρασκευάζεται από νισεστέ! Παρακάτω θα αναλύσουμε τη θρεπτική αξία του χαλβά από ταχίνι και τη συμβολή του στην υγεία!

Ο χαλβάς λόγω του ότι παρασκευάζεται από ταχίνι, δηλαδή από τους σπόρους του σουσαμιού, έχει πολύ υψηλή θρεπτική αξία! Το σουσάμι μας παρέχει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα («καλά» λιπαρά οξέα), αντιοξειδωτικές ουσίες (βιταμίνη Ε, σελήνιο, λιγνάνες) αλλά και μικροθρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β: κυρίως Β1, ασβέστιο, ψευδάργυρο και μαγνήσιο! Επίσης, είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες!

Λόγω των παραπάνω θρεπτικών συστατικών ο χαλβάς έχει αρκετά οφέλη στην υγεία:

  • Μας παρέχει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, που κυρίως βρίσκεται στο κρέας (λευκό ή κόκκινο), η οποία είναι χρήσιμη για όσους νηστεύουν ή ακολουθούν χορτοφαγική δίαιτα!
  • Τα μονοακόρεστα και τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα συμβάλλουν στην καλή λειτουργία της καρδιάς και προστατεύουν από καρδιαγγειακά νοσήματα!
  • Οι αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχει συμβάλλουν στην υγεία της καρδιάς, δρουν ενάντια στην γήρανση του δέρματος, προστατεύουν από εκφυλιστικές παθήσεις, όπως η νόσος Alzheimer.
  • Μέσω της βιταμίνης Β1 συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος!
  • Μέσω του ασβεστίου που περιέχει συμβάλλει στη δομή των οστών και των δοντιών, συμμετέχει στη ρύθμιση του μεταβολισμού και στη διατήρηση φυσιολογικής αρτηριακής πίεσης.
  • Μέσω του ψευδαργύρου συμβάλλει στην ανάπτυξη, στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, στη σεξουαλική ανάπτυξη, στις λειτουργίες της γεύσης και της όσφρησης.
  • Τέλος, το μαγνήσιο που περιέχει επηρεάζει άμεσα το μεταβολισμό του καλίου, του ασβεστίου και της βιταμίνης D, βοηθάει τους μυς να χαλαρώσουν μετά τη σύσπαση, αποτελεί μέρος των οστών, προσδίδει σκληρότητα στα δόντια επειδή συγκρατεί ασβέστιο στο σμάλτο.

Να αναφέρουμε ότι άλλο κύριο συστατικό του χαλβά είναι η ζάχαρη ή το μέλι που προσδίδει τη γλυκιά του γεύση! Η ζάχαρη που περιέχει δεν μας προσφέρει κάτι, από άποψη θρεπτικών συστατικών, γι’ αυτό προτιμάτε χαλβά με μέλι!

Να τονίσουμε ότι ο χαλβάς εκτός από την υψηλή θρεπτική αξία έχει και υψηλή θερμιδική αξία, διότι τα 100 γραμμάρια μας παρέχουν 350-500 θερμίδες! Όσο πιο «απλός» (από άποψη πρόσθετων συστατικών) ο χαλβάς τόσες λιγότερες οι θερμίδες που μας προσδίδει. Ενώ όταν περιέχει σοκολάτα ή ξηρούς καρπούς οι θερμίδες αυξάνονται! Επομένως χρειάζεται προσοχή στην ποσότητα που θα καταναλώσετε! Καλό θα είναι να προσπαθήσετε να καταναλώσετε μέχρι 100 γραμμάρια χαλβά την εβδομάδα, ως το γλυκό της εβδομάδας!

Μπορείτε να προτιμήσετε την κατανάλωση του χαλβά και σε ημέρες που δεν νηστεύετε λόγω της υψηλής του θρεπτικής αξίας και να τον καταναλώσετε ως σνακ για παροχή ενέργειας!

kammenosbanner2

Ενεργειακό Νόρα Καρατσικάκη - Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
SHARE
Προηγούμενο άρθροΗ Ελλάδα έγινε για δεύτερη φορά ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΖΩΟ της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Επόμενο άρθροΗ αβάσταχτη ρετσινιά
Είναι πτυχιούχος του τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, από το 2005 και κατέχει το μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Διαιτολογία και Διατροφή (Κατεύθυνση: Διατροφή και Άσκηση) του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, από το 2008. Από το 2005 εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας και από το 2008 ιδιωτεύει σε διαιτολογικό γραφείο στο Αγρίνιο. Έχει συμμετάσχει εθελοντικά σε έρευνες που διεξήχθησαν υπό την αιγίδα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και ιστοσελίδες της πόλης της. E-mail: [email protected] - Διεύθυνση: Βότση 15, Αγρίνιο.