Σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2018

Άνοδο 4% όσον αφορά την αξία πωλήσεων και 2,9% ως προς τον όγκο κατέγραψε η εγχώρια αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς (Ιανουάριος-Μάρτιος) συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Hellas.

Βέβαια, θα πρέπει να σημειωθεί πως τον Μάρτιο η άνοδος της αξίας πωλήσεων ήταν οριακή (0,9%), ενώ ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε μικρή κάμψη (-0,8%). Mε δυναμική από τις πολύ καλές επιδόσεις του Ιανουαρίου (στον οποίο συμπεριλήφθηκε και η τελευταία ημέρα του 2018) στο πρώτο τρίμηνο του 2019, όλες οι μεγάλες κατηγορίες (gigacategories) κινήθηκαν για ακόμη μια φορά ανοδικά, με τα τρόφιμα να επιδεικνύουν τη σημαντικότερη ανάπτυξη (+4,7% σε αξία πωλήσεων και +3,5% σε όγκο πωλήσεων). Τα είδη προσωπικής φροντίδας (ΗΒΑ) κατέγραψαν άνοδο 1,1% σε αξία και 1,2% σε όγκο, ενώ στα είδη νοικοκυριού (Ηousehold) σημειώθηκε άνοδος 1,4% σε αξία αλλά κάμψη -0,8% όγκο.

Επίσης, όλες οι επιμέρους βασικές 11 υποκατηγορίες που καταγράφει η εταιρεία, κινήθηκαν ανοδικά εκτός από τα «Είδη μαγειρικής» (Cooking aids, ingredients & condiments), που υποχώρησαν κατά -0,8% σε αξία και κατά 0,4% σε όγκο πωλήσεων. Η σημαντικότερη άνοδος καταγράφηκε στα Αλκοολούχα Ποτά (+11 σε αξία πωλήσεων και +8,1% σε όγκο) καθώς και στα Snacks (+7% σε αξία πωλήσεων και +7,4% σε όγκο).

Η ιδιωτική ετικέτα, σύμφωνα με την ΙRI, κατέγραψε άνοδο 2%, με το μερίδιο αγοράς της να ανέρχεται στο 16% πλέον. Ο ρυθμός ανάπτυξης είναι πιο μικρός σε σχέση με εκείνον της συνολικής αγοράς, αλλά δεν πρέπει να παραβλέπεται πως το 2018 έκλεισε με κάμψη 1,3% για τα προϊόντα PL. Βέβαια, το μερίδιο αγοράς τους κυμαίνεται πλέον στα επίπεδα του 2011 (16,1%).

Τέλος, σε επίπεδο format, τα hypermarkets συνεχίζουν να καταγράφουν τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης (+8%), ωστόσο έχουν τη μικρότερη συνεισφορά στη συνολική πίτα, με μερίδιο 12,2% όσον αφορά την αξία πωλήσεων.

ΠΗΓΗ

Ενεργειακό Νόρα Καρατσικάκη - Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος