Ροδάκινο… ένα από τα αγαπημένα φρούτα του καλοκαιριού! Το σχήμα του είναι σφαιρικό ή ωοειδές, έχει ραφή στη ράχη και χνουδωτή ή λεία φλούδα ανάλογα με την ποικιλία! Ενώ το χρώμα του ποικίλει, σε διάφορους χρωματισμούς του κίτρινου, ρόδινου και κόκκινου αλλά και του λευκοκίτρινου.

Η σάρκα του είναι χυμώδης, αρωματική με γλυκιά και υπόξινη γεύση. Υπάρχουν αρκετά είδη ροδάκινου με διαφορές στο σχήμα, στο χρώμα και στη γεύση. Έτσι έχουμε τα νεκταρίνια με τη σκληρή σάρκα, τα λευκόσαρκα ροδάκινα με τη λευκή σκληρή σάρκα και περισσότερη πικρή γεύση από ότι τα ροδάκινα, τους γιαρμάδες με τη μαλακή πολύ αρωματική σάρκα και τον πυρήνα να αφαιρείται εύκολα και τα σαγκουίνια, δηλαδή τα ροδάκινα με τους κόκκινους καρπούς. Τα επιτραπέζια ροδάκινα και τα νεκταρίνια καταναλώνονται νωπά και μαζεύονται από το δέντρο περίπου 1 εβδομάδα πριν από την πλήρη ωρίμανσή τους με αποτέλεσμα να μπορούν να διατηρηθούν γύρω στις 15 ημέρες. Το ροδάκινο είναι αρκετά ευαίσθητο στη ζέστη και αν μείνει εκτός ψυγείου σαπίζει γρήγορα. Μπορούν να καταναλωθούν νωπά αλλά και ως κομπόστα, γίνονται μαρμελάδες, χρησιμοποιούνται στη ζαχαροπλαστική, γίνονται λικέρ, αναψυκτικά και χυμοί. Για το 2012 σύμφωνα με στοιχεία του ΦΑΟ πρώτη παγκοσμίως σε παραγωγή ροδάκινων είναι η Κίνα και ακολουθούν η Ιταλία, οι Η.Π.Α, η Ελλάδα, η Ισπανία , η Τουρκία και το Ιράν.

Αποτελείται κυρίως από νερό (το 89% αυτού), είναι πλούσιο σε διαλυτές φυτικές ίνες και περιέχει λίγες θερμίδες (τα 100 γρ. μας αποδίδουν 39 θερμίδες)! Είναι πλούσιο σε κάλιο, βιταμίνη C και Α και αποτελεί καλή πηγή φωσφόρου, μαγνησίου, ασβεστίου, φυλλικού οξέος και βιταμίνης Κ.

Λόγω του ότι είναι πλούσιο σε νερό συμβάλλει στην ενυδάτωση μας και επομένως στην αποβολή τοξινών από τον οργανισμό μας, στην καλύτερη εμφάνιση της επιδερμίδας (αντιγηραντική δράση αλλά και στην καταπολέμηση της κυτταρίτιδας), στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου, στην αποφυγή κατακράτησης υγρών! Σε συνδυασμό με τις χαμηλές θερμίδες αλλά και τις φυτικές ίνες που περιέχει μπορεί να ενταχθεί στη διατροφή για απώλεια βάρους!

Οι φυτικές ίνες που περιέχει συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος και στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, στη ρύθμιση των επιπέδων των λιπιδίων και του σακχάρου και προκαλούν υψηλή αίσθηση κορεσμού!

Επίσης, χάρη στη βιταμίνη C που περιέχει το ροδάκινο συμβάλλει στην ομαλή σύνθεση του κολλαγόνου, έχει αντιοξειδωτική δράση, αυξάνει το ποσοστό απορρόφησης του σιδήρου στο έντερο (δρα έναντι της σιδηροπενικής αναιμίας), συμβάλλει στην ικανοποιητική λειτουργία των ανοσοποιητικών μηχανισμών (δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα). Επιπλέον, με τη βιταμίνη Α που περιέχει συμβάλλει ακόμη στην ικανοποιητική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, στην επιμήκυνση υγιών οστών κατά την ανάπτυξη και στη λειτουργία της όρασης. Τέλος, η βιταμίνη Κ που περιέχει συμβάλλει στην πήξη του αίματος και στη σύνθεση παραγόντων της πήξης του αίματος στο ήπαρ, αλλά και το φυλλικό οξύ συμβάλλει στον πολλαπλασιασμό των κυττάρων, στην πρωτεϊνοσύνθεση, στη λειτουργία του νευρικού συστήματος, στην καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου!

Από μέταλλά το ροδάκινο είναι πλούσιο σε κάλιο και έτσι βοηθάει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και του καρδιακού παλμού! Όπως επίσης αποτελεί καλή πηγή των μετάλλων: φώσφορο, μαγνήσιο και ασβέστιο, που συμβάλλουν στην καλή υγεία των οστών και των δοντιών, επιπλέον το ασβέστιο συμβάλλει και στη μυϊκή σύσπαση, ενώ το μαγνήσιο στη χαλάρωση των μυών μετά τη μυϊκή σύσπαση!

Επομένως, λόγω των πολλών οφελών που έχει στην υγεία το ροδάκινο καλό είναι να το εντάξετε στη διατροφή σας τους καλοκαιρινούς μήνες είτε ως κάποιο ενδιάμεσο γεύμα, είτε μπορείτε να το προσθέσετε σε κάποια σαλάτα λαχανικών ή στο γιαούρτι σας, είτε να το συνδυάσετε με ξηρούς καρπούς και άλλα φρούτα ώστε να έχετε μια φρουτοσαλάτα ως ένα ελαφρύ βραδινό γεύμα! Διαφορετικά μπορεί να καταναλωθεί είτε ως φρέσκος χυμός ροδάκινο στα ενδιάμεσα γεύματα, είτε ως μαρμελάδα στο ψωμί ή στη φρυγανιά στο πρωινό ή στο απογευματινό, είτε ως κομπόστα για να καλύψει τη γλυκιά γεύση!

SHARE
Προηγούμενο άρθροΕνίσχυση πριν την έναρξη της καλοκαιρινής προετοιμασίας
Επόμενο άρθροΟΑΕΔ: Έναρξη αιτήσεων για εγγραφές στους Βρεφονηπιακούς Παιδικούς Σταθμούς
Είναι πτυχιούχος του τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, από το 2005 και κατέχει το μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Διαιτολογία και Διατροφή (Κατεύθυνση: Διατροφή και Άσκηση) του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, από το 2008. Από το 2005 εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας και από το 2008 ιδιωτεύει σε διαιτολογικό γραφείο στο Αγρίνιο. Έχει συμμετάσχει εθελοντικά σε έρευνες που διεξήχθησαν υπό την αιγίδα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και ιστοσελίδες της πόλης της. E-mail: [email protected] - Διεύθυνση: Βότση 15, Αγρίνιο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here