Η πρόσκληση σε φαγητό που γίνεται για να συναντηθούμε φίλοι ή συγγενείς χωρίς ιδιαίτερο λόγο ή με αφορμή μία γιορτή, γενέθλια, ένα ευχάριστο γεγονός είναι συχνή πρόταση και πρόκληση για όσους προσέχουν τη διατροφή τους! Δεν πρέπει όμως μία πρόταση για φαγητό να μας πανικοβάλλει όταν ακολουθούμε διατροφή για απώλεια βάρους ή προσέχουμε αυτή!

Το φαγητό είναι απόλαυση και μέσο κοινωνικοποίησης, γι’ αυτό το ότι ακολουθούμε ισορροπημένη διατροφή δεν μας αποκλείει από την απόλαυση του φαγητού παρέα με φίλους!

Επομένως, όταν μας προσκαλέσουν για φαγητό σε κάποιο φιλικό σπίτι ή σε κάποιο εστιατόριο ή ταβέρνα και το γνωρίζουμε ώρες πριν μπορούμε να καταναλώσουμε στο άλλο μας κυρίως γεύμα κάτι «ελαφρύ» ώστε να απολαύσουμε το φαγητό στη βόλτα χωρίς τύψεις.

Αυτό που επιλέγουμε να φάμε στο άλλο κυρίως γεύμα, λέγοντας «ελαφρύ» γεύμα, είναι για παράδειγμα:

  • μία σαλάτα με κοτόπουλο ή τόνο ή τυρί και 1 φέτα ψωμί ή 2 παξιμαδάκια
  • ντάκος σαλάτα (τυρί, ντομάτα, παξιμάδι, ελαιόλαδο)
  • τοστ ή αραβική πίτα ή τορτίγια τυρί-γαλοπούλα και σαλάτα
  • γιαούρτι 2% με φρούτο, ξηρούς καρπούς και μέλι
  • ομελέτα (1-2 αυγά, τυρί, ελαιόλαδο, λαχανικά)

Όταν όμως δεν γνωρίζουμε ότι θα γευματίσουμε κάπου εκτός του σπιτιού μας και η πρόσκληση γίνεται τελευταία στιγμή και ενώ έχουμε καταναλώσει ήδη το μεγαλύτερο γεύμα της ημέρας μας, δεν πανικοβαλλόμαστε και αρνούμαστε την πρόσκληση ή δεχόμαστε την πρόσκληση και τρώμε χωρίς έλεγχο! Επομένως, αποδεχόμαστε ή αρνούμαστε την πρόσκληση με γνώμονα τη διάθεση μας και όχι ότι μπορώ ή δεν μπορώ να φάω γιατί κάνω διατροφή! Έτσι, σε αυτή την περίπτωση επιλέγουμε να καταναλώσουμε κάτι «ελαφρύ», αποφεύγοντας τα τηγανιτά και τα ορεκτικά, επιλέγοντας σίγουρα σαλάτα, τρώγοντας από το πιάτο που έχουμε παραγγείλει (το οποίο μπορεί να είναι κάτι σε ψητό κόκκινο κρέας, κοτόπουλο ή ψάρι με λίγο ρύζι ή πατάτα ή ψωμί).

Στην ιδανική περίπτωση που γνωρίζουμε την πρόσκληση από νωρίς και έχουμε καταναλώσει στο άλλο μας γεύμα κάτι «ελαφρύ» μπορούμε να επιλέξουμε κάτι που υπάρχει ήδη στη διατροφή μας αν ακολουθούμε συγκεκριμένη διατροφή για απώλεια βάρους ή ακολουθούμε τα παρακάτω βήματα (εικόνα 1.)!

  1. Ξεκινώ με σαλάτα και αποφεύγω τα ορεκτικά! Η ποσότητα της σαλάτας μου πρέπει να αντιστοιχεί στο μισό πιάτο! Αν και παραπάνω ποσότητα να καταναλώσουμε από τη σαλάτα, δεν έχουμε πρόβλημα. Προσοχή μόνο στην ποσότητα ελαιόλαδου, με μέτρο και δεν βουτάμε! Αποφεύγουμε τη σως μαγιονέζας!
  2. Στη συνέχεια επιλέγω το κυρίως πιάτο μου με γνώμονα να περιέχει κάτι από πρωτεΐνη (κόκκινο κρέας, κοτόπουλο ή ψάρι… όπου αφαιρούμε το ορατό λίπος), κάτι από υδατάνθρακες (πατάτα ή ρύζι ή ζυμαρικά ή ψωμί ή πίτα) και λίγο λίπος (κατά προτίμηση μαγειρεμένο με ελαιόλαδο). Αποφεύγουμε τα τηγανιτά!
  3. Το 1/4 του πιάτου μας πρέπει να περιέχει κάτι από πρωτεΐνη και το άλλο 1/4 κάτι από υδατάνθρακες! Λέγοντας πρωτεΐνη και υδατάνθρακες είναι επιλογές που αναφέραμε παραπάνω!
  4. Μπορούμε να συνοδεύσουμε με νερό ή αναψυκτικό χωρίς ζάχαρη ή κρασί (στην ποσότητα που μας αναλογεί, μέχρι 1 ποτηράκι κρασί την ημέρα για τις γυναίκες και 1-2 ποτηράκια κρασί την ημέρα για τους άνδρες, με ιατρική έγκριση).
  5. Μπορούμε να κλείσουμε το γεύμα μας με κάτι γλυκό προτιμώντας να το μοιραστούμε με τον φίλο ή την φίλη μας ή να καταναλώσουμε 1-2 κουταλιές!

Καλή σας απόλαυση!

2c - Coffee & Cigarettes
SHARE
Προηγούμενο άρθροΞεκίνησε το πασχαλινό παζάρι από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» στο Αγρίνιο
Επόμενο άρθροΔημήτρης Παπατρέχας: Το ταξίδι προς την «Έξοδο»
Είναι πτυχιούχος του τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, από το 2005 και κατέχει το μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Διαιτολογία και Διατροφή (Κατεύθυνση: Διατροφή και Άσκηση) του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, από το 2008. Από το 2005 εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας και από το 2008 ιδιωτεύει σε διαιτολογικό γραφείο στο Αγρίνιο. Έχει συμμετάσχει εθελοντικά σε έρευνες που διεξήχθησαν υπό την αιγίδα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και ιστοσελίδες της πόλης της. E-mail: [email protected] - Διεύθυνση: Βότση 15, Αγρίνιο.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ