Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν! Ευκαιρία για τους ερευνητές να «ψάξουν» και να αναλύσουν τι συμβαίνει στο κόσμο κατή τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Η Detoil, έκανε την αρχή με τα αποτελέσματα της 19ης χριστουγεννιάτικης έρευνας να έρχονται στο φως της δημοσιότητας. Εννέα ευρωπαϊκές χώρες συμμετείχαν στην έρευνα με την Ελλάδα να είναι μια από αυτές. Συμμετείχαν 6580 καταναλωτές ηλικίας από 18 έως 75 ετών προκειμένου να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με τις προθέσεις τους για αγορές δώρων και πόσα σκοπεύουν να ξοδέψουν γενικά αυτές τις μέρες. Οι Έλληνες καταναλωτές σκοπεύουν να ξοδέψουν τα φετινά Χριστούγεννα 438 ευρώ, μείον 4,2% συγκριτικά με πέρσι. Συγκεκριμένα θα ξοδέψουν 156ευρώ για φαγητά, 128 ευρώ για δώρα, 69 ευρώ για εξόδους και 86 ευρώ για ταξίδια και εκδρομές. Σε αντίθεση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους που θα δαπανήσουν κατά μέσο όρο 517 ευρώ, μόνο 1% λιγότερο από πέρσι.

Όσον αφορά τα δώρα που θα προτιμηθούν τα μετρητά είναι η πιο συχνή επιλογή, μετά από τα βιβλία, τα καλλυντικά και τα αρώματα. Οι καταναλωτές εμπνέονται για τα δώρα από τα μέσα ενημέρωσης και από τους ίδιους τους φίλους και την οικογένεια. Στην Ελλάδα σε ποσοστό 88% οι καταναλωτές χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να πάρουν ιδέες, κυρίως για προϊόντα τεχνολογίας, για τη διασκέδαση σε ποσοστό 83%, για δώρα για το σπίτι 82% και για ταινίες 81%. Όταν έρθει ωστόσο η ώρα για την αγορά των προϊόντων επιλέγουν τα φυσικά καταστήματα έναντι των ηλεκτρονικών.

Αν και για πολλούς τα Χριστούγεννα είναι συνυφασμένα με μέρες χαράς, ανταλλαγής δώρων και ευκαιρία να συναναστραφείς με φίλους και οικογένεια, ένα μεγάλο ποσοστό αυτές τις μέρες πέφτει σε βαθιά μελαγχολία. «Δεν υπάρχει τίποτε πιο θλιβερό σ’ αυτόν τον κόσμο από το να ξυπνάς τα Χριστούγεννα το πρωί και να μην είσαι παιδί», όπως είχε πει η Αμερικανίδα αρθρογράφος Έρμα Μπόμπεκ. Σύμφωνα με έρευνα της Εταιρείας Μελέτης Ανθρώπινης Σεξουαλικότητας το 33% των ανδρών και το 45% των γυναικών αισθάνεται κατ’ αυτόν τον τρόπο. Η οικονομική δυσπραγία είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες για την μελαγχολία αλλά δεν είναι η μόνη. Οι αναμνήσεις και τα οικογενειακά βιώματα περασμένων γιορτών, το νόημα που έχει αποδώσει ο καθένας στις μέρες αυτές αλλά και κατά πόσο εξωστρεφής ή εσωστρεφής είναι κανείς παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ψυχολογία του. Το πρόβλημα εντείνεται για εκείνους που περνούν ερωτική απογοήτευση ή κάποιο αγαπημένο τους πρόσωπο έχει φύγει από τη ζωή και η μοναξιά, η απομόνωση είναι εντονότερη την περίοδο αυτή.

Οι χωρισμοί κατά τον Δεκέμβρη είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο σύμφωνα με τον ερευνητή της «Daily Mail», Ντέιβιντ ΜακΚάντλες, ο οποίος έφτιαξε ένα γράφημα με το πόσο συχνά εμφανίζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η λέξη «χωρισμός», «χώρισα» και συναφείς λέξεις. Τα αποτελέσματα αυτού του γραφήματος έδειξαν ότι οι δυο πρώτες βδομάδες του Δεκέμβρη είναι οι πιο «επικίνδυνες» όπως και οι δυο πρώτες του Μαρτίου, σηματοδοτώντας δυο σημαντικές χρονικές στιγμές, μια πολιτισμική με την αλλαγή του χρόνου και μια φυσική με την μετάβαση από το χειμώνα στην άνοιξη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here