Ντίνος Πασιόπουλος: «Πελάδα» όπως λέμε Μεσολόγγι

«Πίνεται η πελάδα;» Με αυτό το ευρηματικό ερώτημα σύστησαν τα προϊόντα τους στην τοπική αγορά.

Τέσσερα χρόνια αργότερα το ούζο και το τσίπουρο «Πελάδα» ταξιδεύουν ήδη στην υπόλοιπη Ελλάδα ενώ αναμένεται η τοποθέτησή τους σε εστιατόριο της Αθήνας που έχει βραβευθεί με αστέρι Michelin. Αναμφίβολα μια δικαίωση των προσπαθειών του Ντίνου Πασιόπουλου, ενός Μεσολογγίτη επιχειρηματία, που σου δίνει την εντύπωση ότι δεν σταματά να ονειρεύεται. Επόμενος στόχος του η συμπόρευση με μια ομάδα νέων επιχειρηματιών της πόλης για την προώθηση των προϊόντων τους στην εγχώρια και την διεθνή αγορά αλλά και η ανάδειξη της τουριστικής ταυτότητας της περιοχής.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ στη Ρούλα Φλώρου

Ίσως το πιο εμβληματικό στοιχείο της λιμνοθάλασσας του Μεσολογγίου είναι οι πελάδες, τα μικρά ξύλινα σπιτάκια πάνω σε πασσάλους που ήταν οι καλύβες των ψαράδων αλλά και το καταφύγιό τους. Για την οικογένεια Πασιόπουλου η σχέση με τις πελάδες είναι ξεχωριστή και για έναν ακόμη λόγο.

«Έχω έναν θείο που είχε πελάδα. Η εικόνα του να ψαρεύει και να πίνει ουζάκι αποτέλεσε έμπνευση για εμάς και έτσι αποφασίσαμε να δώσουμε αυτή την ονομασία στα προϊόντα μας. Στις πελάδες οι ψαράδες αποθηκεύουν τα εργαλεία τους και εκεί απολαμβάνουν θαλασσινούς μεζέδες πίνοντας ούζο και τσίπουρο. Για μένα ήταν μια απολαυστική εικόνα, στα παιδικά μου μάτια φάνταζε σχεδόν μαγική. Η πελάδα μυρίζει Μεσολόγγι και αυτό είναι το μότο μας, γεύση από Μεσολόγγι».

Η οικογενειακή επιχείρηση ξεκίνησε το 1999 όταν τα τρία αδέρφια αποφάσισαν να ασχοληθούν με το εμπόριο και την αντιπροσωπεία αναψυκτικών, ζύθου, ποτών, εμφιαλωμένων νερών καθώς επίσης και την πώληση υγραερίων, προπανίων. Το 2011 απέκτησαν ιδιόκτητες κτιριακές εγκαταστάσεις και παράλληλα επέκτειναν την γκάμα των προϊόντων τους. Τότε προέκυψε η ιδέα της παραγωγής δικού τους ούζου και τσίπουρου από την ανάγκη, όπως εξομολογείται ο Ντίνος Πασιόπουλος, να δώσουν στην αγορά ένα τοπικό προϊόν που δεν φοβάται τον ανταγωνισμό.

«Πριν από 4 χρόνια αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στην παραγωγή ούζου και τσίπουρου. Είχα κουραστεί να βλέπω προϊόντα κακής ποιότητας να κυκλοφορούν στην αγορά. Εξάλλου απολαμβάνω την ποιότητα γιατί είμαι πρώτα πότης και μετά παραγωγός. Τα προϊόντα μας είναι ανταγωνιστικά και στην ποιότητα και στην τιμή. H απόσταξη του ούζου γίνεται σε παραδοσιακούς χάλκινους άμβυκες όπου αναμειγνύονται γλυκάνισος, αστεροειδής γλυκάνισος, μαστίχα Χίου και πολύ αγάπη δίνοντας ένα φινετσάτο και ιδιαίτερο ούζο. Όσον αφορά στο τσίπουρο, πρώτο μας μέλημα είναι η επιλογή και η συγκέντρωση των καλύτερων στέμφυλων από τις ποικιλίες Μοσχάτο Ρίου, Μοσχάτο Αμβούργου και Ροδίτες. Η απόσταξη του τσίπουρου γίνεται ομοίως σε παραδοσιακούς χάλκινους άμβυκες και ακολούθως με την χρήση της τεχνολογίας το απόσταγμα περνά από στήλη κλασματικής απόσταξης (ισοδύναμη περίπου σε εξαπλή απόσταξη) δίνοντας μας ένα έξτρα καθαρό απόσταγμα με ισορροπημένες γεύσεις και αρώματα. Είμαι ικανοποιημένος γιατί τα προϊόντα μας διατίθενται πλέον και στο Αγρίνιο ενώ ήδη διακινούνται στην Αττική. Το εξωτερικό είναι μια μάχη που πρέπει να κερδίσουμε. Ήδη έχουμε στείλει δείγματα στην Ιταλία και την Ιαπωνία. Παράλληλα από το 2011 που εγκαινιάσαμε το νέο κατάστημα λιανικής πώλησης η εταιρία μας εμπορεύεται το αυγοτάραχο αλλά και άλλα παραδοσιακά προϊόντα τοπικών παραγωγών. Όλα αυτά διατίθενται επίσης στο e-shop www.avgotaraxo.gr».

Πριν λίγους μήνες, σε μία έκθεση τροφίμων, δοκίμασα ένα σοκολατάκι με άρωμα τσίπουρου και τρίμμα αυγοτάραχου, δημιουργία ντόπιων παραγωγών που συνδύαζε τους θησαυρούς της πλούσιας γης του Μεσολογγίου. Η γευσιγνωσία συνοδεύτηκε από την είδηση ότι νέοι επιχειρηματίες της πόλης αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να χαράξουν κοινή πορεία στην προώθηση των προϊόντων τους.

«Σε συνεργασία με τον Πέτρο Παραγυιό της εταιρείας Στέφος και την συνδρομή του Προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου δημιουργήσαμε το Γραφείο Προβολής και Προώθησης Τοπικών Προϊόντων. Ξεκινήσαμε τον προηγούμενο Σεπτέμβριο με χρηματοδότηση από ίδια κεφάλαια. Τον Ιανουάριο επισκεφθήκαμε την Εxpo Τροφίμων με κοινό περίπτερο. Παρουσιάσαμε προϊόντα από 7 τοπικές επιχειρήσεις και καταφέραμε να βάλουμε τα προϊόντα μας στον εμπορικό χάρτη της χώρας. Δυστυχώς στο Μεσολόγγι επαναπαυτήκαμε στον ιστορικό χαρακτήρα της πόλης αλλά και στην παρουσία των φοιτητών και τα τελευταία χρόνια δεν αναπτύξαμε επιχειρηματική δράση. Πλέον οι φοιτητές είναι λίγοι και οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν έχουν τα ίδια εισοδήματα. Σκοπός μας είναι η ανάπτυξη όλης της πόλης. Αν τα προϊόντα μας περάσουν τα σύνορα και διατεθούν στην υπόλοιπη Ελλάδα θα ωφεληθεί όλη η πόλη. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα όσων λέω είναι ο κρόκος Κοζάνης. Ένα προϊόν, μια συσκευασία και ενιαίο μάρκετινγκ. Πιο πετυχημένο δεν γίνεται».

Ο Ντίνος Πασιόπουλος ασχολείται 16 χρόνια με τον συνδικαλισμό. Σήμερα είναι Γεν. Γραμ. του Εμποροβιομηχανικού Συλλόγου Μεσολογγίου και πρόσφατα εκλεγμένος στην Διοίκηση της ΕΣΕΕ με έντονη κοινωνική δράση και πολύ αγάπη για την πόλη του. Το καταλαβαίνεις όταν προσφέρεται να ξεναγήσει τους επισκέπτες στο Μεσολόγγι και να ξεδιπλώσει το όραμά του. Έτσι η επόμενη δράση του έχει να κάνει με την δημιουργία του Γραφείου Τουριστικής Ανάπτυξης, που στόχο έχει να μυήσει Έλληνες και ξένους τουρίστες στις μυστικές ομορφιές της περιοχής.

«Ανακάλυψα γωνιές της πόλης που ούτε εγώ ήξερα. H περιοχή μας είναι γνωστή για την περιβαλλοντική της αξία και την πλούσια ιχθυοπανίδα της. Μπορούμε να προσφέρουμε ορνιθοπαρατήρηση, γαστρονομικό τουρισμό (ψάρι, χέλια, αυγοτάραχο) αλλά και εκκλησιαστικό τουρισμό. Έχουμε δύο εκκλησάκια στην θάλασσα την Παναγία Φοινικιά και την Αγία Τριάδα τα οποία αξίζει να τα επισκεφθείς ενώ μπορούμε να προσφέρουμε εναλλακτικό τουρισμό όπως πχ ορειβασία στον Αράκυνθο. Έχουμε εξάλλου τα ιαματικά λουτρά που πιστοποιήθηκαν πριν από 1 χρόνο ενώ εκτιμώ ότι πολύς κόσμος θα ήθελε να νοικιάσει κανό σε χαμηλή τιμή και σε συνεργασία με τον Ναυτικό Όμιλο Μεσολογγίου να κάνει περιήγηση. Υπάρχει δίαυλος επικοινωνίας με την Περιφέρεια και τον Δήμο και έχουμε εξασφαλίσει την διαβεβαίωση ότι θα είναι αρωγοί σε αυτήν την προσπάθεια. Έτσι ετοιμάζουμε 2 sites για την πόλη που θα μεταφραστούν σε 7 γλώσσες. To www.visitmes.gr θα είναι έτοιμο πολύ σύντομα».

Πασιόπουλος

Νόρα Καρατσικάκη - Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος