Η συναυλία πήρε από νωρίς την διάσταση θείας λειτουργίας που παρακολούθησε ευλαβικά το κοινό

“Ο καθένας φτιάχνει καυσόξυλα απ’ το πεσμένο δέντρο της παιδικής ηλικίας για να ζεστάνει τους φίλους του”, γράφει ο ποιητής Αντώνης Αντωνάκος και δίνει έτσι το μουσικό στίγμα του Πάνου Μαμασούλα, προς τιμήν του οποίου έσπευσαν εκατοντάδες φίλοι του την Δευτέρα το βράδυ (7 Μαΐου 2018) και πλημμύρισαν το Παπαστράτειο Μέγαρο για να παρακολουθήσουν μιαν “άλλη” συναυλία. Τίτλος της μια κουβέντα που θα μπορούσε να πει μιλώντας στην παρέα ο τιμώμενος συνθέτης της βραδιάς: “Δρόμοι… που ταξίδεψα”. Για να δώσει έτσι σε λίγη ώρα μια μουσική διαδρομή δεκαετιών!

Σε κείμενα Λευτέρη Τηλιγάδα και παρουσίαση του Νώντα Σαρλή, η συναυλία πήρε από νωρίς την διάσταση θείας λειτουργίας που παρακολούθησε ευλαβικά το κοινό. Θεμελιωμένη πάνω στις φωνές της καλλικέλαδης Ευγενίας Γρέντζελου, της μελωδικής Μικαέλλας Παπαχρυσάνθου και του απέριττου Βασίλη Γισδάκη, αλλά και της νεανικής χορωδίας “Αλθαία” του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου, υπό την διδασκαλία της Άννας Πανοπούλου, δίδαξε τους Αγρινιώτες της αίθουσας ότι σ’ αυτήν την πόλη παράγουν αθόρυβα οξύνοες δημιουργοί σαν τον Πάνο Μαμασούλα ζώντας καλλιτεχνικά σε κενό αέρος, καταμεσίς της ερήμου.

Η μουσική του Πάνου Μαμασούλα, με απολύτως διακριτή την προσωπική σφραγίδα στην σύνθεση και τον χαρακτήρα της, οικοδομήθηκε πάνω σε ποίηση του Νικηφόρου Βρεττάκου, του Μίνωα Ζώτου, του Γιώργου Σαραντάρη, του Σαράντη Αλιβιζάτου, της Αγαθής Δημητρούκα και του Λευτέρη Τηλιγάδα. Της έδωσαν δε μορφή πάνω στη σκηνή οι μουσικοί: Αγγελική Δαλιάνη (πιάνο), Έβις Γκιώνη και Ερμής Παπακωνσταντίνου (βιολί), Φωτεινή Αλεξοπούλου (τσέλο), Ευγενία Κοΐνη (φλάουτο), Ευγενία Γρέντζελου και Τάσος Κουτσοσπύρος (κιθάρα), Παναγιώτης Μήτσος (Νέι, λαούτο, μπουζούκι)και ο Κώστας Κονδύλης (κρουστά).

Ιδιαίτερη θέση στα μελωδικά ακούσματα της βραδιάς κέρδισαν τα δύο ορχηστρικά με τα οποία ξεκίνησε και η συναυλία, καθώς και η μουσική επένδυση της τραγωδίας του Ευριπίδη “Ιφιγένεια εν Αυλίδι” που συνέθεσε ο Πάνος Μαμασούλας το 2009.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των καλλιτεχνικών εκδηλώσεων που οργανώνει η Σχολή Τοπικής Ιστορίας και Πολιτισμού «Αθανάσιος Παλιούρας» της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, με χορηγούς την ΓΕΑ, τον Δήμο Αγρινίου και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Ένα καλό σχόλιο για την συναυλία του Πάνου Μαμασούλα, θα ήταν το ερώτημα: Τι θα γινόταν κοινωνικά σε μια επαρχιακή πόλη όπως το Αγρίνιο, αν αυτές οι πολυεπίπεδες δημιουργίες των δημοτών του (που συμβαίνουν σε πολλά “εργαστήρια ευαισθησίας”, όπως προσφυώς τα ονόμασε ο Λευτέρης Τηλιγάδας) τι θα συνέβαινε άραγε αν έβρισκαν την ηθική αναγνώριση που αποζητούν και – αναγνωρισμένες πια ως τοπικές αρετές – μπορούσαν να συναντηθούν στο κέντρο του κύκλου;

Ενεργειακό Νόρα Καρατσικάκη - Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
SHARE
Προηγούμενο άρθροΆκτιο: Δύο Σύρες προσπάθησαν να ταξιδέψουν με πλαστά διαβατήρια
Επόμενο άρθροΗ Λιτανεία του Αγίου Χριστοφόρου στο Αγρίνιο (ΦΩΤΟ)
... γεννήθηκε στη Μυρτιά της Αιτωλίας το 1955. Εκδότης και συντάκτης περιοδικών, μεταξύ των οποίων: «Αραμπάς» (1991 – 1997), «Στρατόσφαιρα» (1999 – 2000) και «ΑγοράΖην» (2004 – 2008). Εκδότης και δημοσιογράφος της εβδομαδιαίας εφημερίδας «Αναγγελία» (Αγρινίου) από το 2000 μέχρι τον Ιούλιο του 2017, έκτοτε δε, τακτικός συνεργάτης της “Αναγγελίας” με άρθρα, χρονογράφημα και παραμύθι. Εργάστηκε στο ραδιόφωνο από το 1990 μέχρι το 1996. Το 2016 βραβεύτηκε από τον “Παρνασσό” για το θεατρικό έργο του “ο Καραγκιόζης... Έλληνας”. Παραμυθογράφος, με πρώτο παραμύθι του την “Πολιτεία των λουλουδιών” (1980) και τον “Παραμυθόκηπο” (2010 και 2018).