diatrofi-askisi

Πολλοί αναρωτιούνται αν πρέπει μαζί με το πρόγραμμα διατροφής να ξεκινήσουν να γυμνάζονται και άλλοι αν η άσκηση από μόνη της αρκεί για να είναι εμφανή τα αποτελέσματα αυτής. Η απάντηση και στις δύο περιπτώσεις είναι ναι στον συνδυασμό ισορροπημένης διατροφής και άσκησης! Και αυτό γιατί η ένταξη σε ένα πρόγραμμα ισορροπημένης διατροφής και η επιλογή άσκησης-φυσικής δραστηριότητας θα συνεισφέρει στο να δει αποτελέσματα κάποιος που επιθυμεί να χάσει βάρος και να δει το κορμί του να παίρνει μορφή αθλούμενου, με απώτερο όφελος τη διατήρηση της υγείας μας (σωματική και ψυχική).

Αυτό που συστήνεται όταν κάποιος επιθυμεί να χάσει βάρος είναι να μειώσει ένα μέρος από τις θερμίδες που προσλαμβάνει από τη διατροφή του και να καίει θερμίδες από την άσκηση που ακολουθεί. Οι θερμίδες που συστήνεται να χάνει από την άσκηση είναι περίπου 200-300 καθημερινά.

Ο συνδυασμός διατροφής και άσκησης θα επιφέρει καλύτερα αποτελέσματα, διότι όταν κάποιος ακολουθεί μόνο διατροφή χάνει φυσικά βάρος και κυρίως λίπος αλλά είναι πιθανόν να χάσει και λίγη μυϊκή μάζα, ενώ με τη συμβολή της άσκησης αποτρέπεται αυτή η πιθανή απώλεια. Επίσης, η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στο να αυξήσει τη μυϊκή του μάζα κάποιος, αλλά φυσικά τα αποτελέσματα είναι καλύτερα με την κατάλληλη διατροφή! Να επισημάνουμε ότι η διατήρηση της μυϊκής μάζας θα συμβάλλει στην αποφυγή μείωσης του μεταβολισμού! Επιπλέον, η άσκηση θα αποτρέψει τη πιθανή χαλάρωση του σώματος που εμφανίζεται μετά από μεγάλη απώλεια βάρους και αποτελεί το κλειδί στη διατήρηση της απώλειας βάρους!

Από την άλλη πλευρά η άσκηση από μόνη της δεν θα επιφέρει τα ίδια αποτελέσματα με το να ακολουθεί κάποιος παράλληλα και ισορροπημένη διατροφή. Όταν κάποιος γυμνάζεται βρίσκεται σε καλή φυσική κατάσταση, μπορεί να ρυθμίσει κάποιους δείκτες υγείας αλλά αν η διατροφή του δεν είναι καλή τα αποτελέσματα δεν θα είναι εμφανή. Δηλαδή μπορεί να μην δει απώλεια βάρους εφόσον συνεχίζει και καταναλώνει αρκετό όγκο τροφής και να μην βλέπει τα αποτελέσματα της άσκησης αν δεν καταναλώνει τα κατάλληλα γεύματα την κατάλληλη στιγμή. Είναι συγκεκριμένες οι διατροφικές συστάσεις για κάποιον που ακολουθεί πρόγραμμα γυμναστικής. Επομένως, όταν κάποιος γυμνάζεται δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι έχει ένα φυσιολογικό βάρος με χαμηλό ποσοστό λίπους… έτσι η κατάλληλη διατροφή θα συμβάλλει στο να αναδειχθεί το γυμνασμένο κορμί.

Για κάποιον/α που θέλει να χάσει βάρος συστήνεται να ακολουθήσει ένα πρόγραμμα διατροφής απώλειας 0,5-1 κιλού την εβδομάδα με τη συμβολή της άσκησης. Οι ελάχιστες συστάσεις για φυσική δραστηριότητα είναι τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας έντασης άσκησης την ημέρα για τις περισσότερες μέρες μέσα στην εβδομάδα. Για το κατάλληλο πρόγραμμα διατροφής για εσάς συμβουλευτείτε τον διαιτολόγο-διατροφολόγο και για την ιδανική άσκηση για εσάς τον γυμναστή σας!

Συμπερασματικά, αυτό που συστήνεται είναι ο συνδυασμός ισορροπημένης διατροφής και άσκησης για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Ισορροπημένη διατροφή και φυσική δραστηριότητα σημαίνει σωματική και ψυχική υγεία!

kammenos5

Ενεργειακό Νόρα Καρατσικάκη - Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
SHARE
Προηγούμενο άρθροΠρος νέα παράταση η αδειοδότηση κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
Επόμενο άρθροΜικρά βήματα και σταθερά
Είναι πτυχιούχος του τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, από το 2005 και κατέχει το μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Διαιτολογία και Διατροφή (Κατεύθυνση: Διατροφή και Άσκηση) του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, από το 2008. Από το 2005 εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας και από το 2008 ιδιωτεύει σε διαιτολογικό γραφείο στο Αγρίνιο. Έχει συμμετάσχει εθελοντικά σε έρευνες που διεξήχθησαν υπό την αιγίδα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και ιστοσελίδες της πόλης της. E-mail: [email protected] - Διεύθυνση: Βότση 15, Αγρίνιο.