Kώστας Χειμώνας: Ο Συμπαραστάτης των πολιτών

Με όπλο την τήρηση της νομιμότητας και στόχο την καταπολέμηση της κακοδιαχείρισης, εδραιώνει την θέση του στην πυραμίδα των υπηρεσιών του Δήμου Αγρινίου ένας σχετικά νέος θεσμός. Ο Συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης καλείται να ανταποκριθεί σε ένα δύσκολο, για την εποχή, εγχείρημα. Να κάνει τους πολίτες να αισθανθούν ξανά ότι μπορούν να βρουν το δίκιο τους. Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου τον ρόλο του διαμεσολαβητή ανέλαβε ο Κώστας Χειμώνας.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ στη Ρούλα Φλώρου

 

Έχετε παράπονο από κάποια υπηρεσία του Δήμου Αγρινίου; Μήπως δεν έχουν απαντήσει έγκαιρα στο αίτημά σας ή μήπως διαπιστώσατε μια ακόμη περίπτωση κακοδιαχείρισης; Τώρα μάλλον βρήκατε τον συμπαραστάτη σας.

Στην συγκεκριμένη συγκυρία που ο πολίτης αισθάνεται ότι, πολύ δύσκολα θα βρει το δίκιο του, και όπου θεσμοί, πρόσωπα και υπηρεσίες τελούν υπό αμφισβήτηση, εμφανίζεται σε ρόλο κλειδί ο Συμπαραστάτης του δημότη και των επιχειρήσεων. Στο Αγρίνιο την ειδική αυτή αποστολή ανέλαβε ο Κώστας Χειμώνας.

Ποιος είναι όμως ο ρόλος του Συμπαραστάτη; Όπως προκύπτει από την θεσμική περιγραφή, στις υποχρεώσεις του αναφέρεται η αποδοχή των καταγγελιών άμεσα θιγόμενων πολιτών και επιχειρήσεων για κακοδιοίκηση του Δήμου Αγρινίου, των νομικών του προσώπων αλλά και των επιχειρήσεων του. Ο Συμπαραστάτης οφείλει να διαμεσολαβεί προσωπικά ώστε να δίνονται απαντήσεις στα ζητήματα που θέτουν οι θιγόμενοι. Τελικός στόχος είναι, μέσω της παρέμβασής του, να εξοικονομούνται χρόνος και πόροι, να διευκολύνονται οι διαδικασίες και βέβαια να ελαχιστοποιείται η ταλαιπωρία των πολιτών.

«Στους δύο μήνες λειτουργίας του γραφείου ήρθαν κάποιες καταγγελίες που αφορούσαν στον τομέα παιδείας, δηλαδή στην λειτουργία μη κατάλληλου παιδικού σταθμού. Παρενέβην στην Επιτροπή Παιδείας του Δήμου και σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου θα λειτουργήσει κανονικά την επόμενη χρονιά. Ακόμη δέχθηκα καταγγελία από δέκα συμπολίτες μας σχετικά με το Πάρκο, στην οποία υποδείκνυαν την εγκατάλειψή του. Έκανα αναφορά στην Διεύθυνση Καθαριότητας για να λάβω απάντηση ότι αυτό το θέμα έχει σχέση με το εργοτάξιο και την απόφαση του ΣτΕ. Παρόλα αυτά, με την διαμεσολάβησή μας, η Διεύθυνση Καθαριότητας μπόρεσε να καθαρίσει κάποια τμήματα του πάρκου. Με βάση το νόμο πρέπει να απαντήσω σε 30 ημέρες. Στις περισσότερες περιπτώσεις όμως η απάντησή μας ήταν άμεση, σε 2 εργάσιμες ημέρες. Πρέπει να σας πω ότι ο ρόλος μου αφορά σε καταγγελίες για κακοδιοίκηση υπηρεσιών του Δήμου. Για τον ευρύτερο δημόσιο τομέα υπεύθυνος είναι ο Συνήγορος του πολίτη. Όμως, αν ένας πολίτης έχει πρόβλημα με μια υπηρεσία και έρθει στο γραφείο μου, εγώ αισθάνομαι την υποχρέωση να τον κατευθύνω».

xeimonas

Κι αν αναρωτιέστε σε ποιες περιπτώσεις μπορείτε να ακουμπήσετε στην αποτελεσματικότητα του Συμπαραστάτη, τότε πρέπει να γνωρίζετε ότι θα τον βρείτε πρόθυμο να συνδράμει σε περιπτώσεις διοικητικής παρατυπίας, άδικης μεταχείρισης, αθέμιτης διάκρισης, κατάχρησης εξουσίας, παράλειψης οφειλόμενης απάντησης ή αδικαιολόγητης καθυστέρησης, άρνησης παροχής υπηρεσιών ή πληροφοριών και άρνησης πρόσβασης σε έγγραφα.

«Η καταγγελία πρέπει να είναι επώνυμη. Δεν θεωρώ ότι υπάρχουν δυσκολίες στην εκτέλεση του έργου μου γιατί έχω αντιμετωπίσει καλή διάθεση στο Δήμο για υπέρβαση των προβλημάτων. Θέλω να διατηρηθεί ο θεσμός. Έχω διαπιστώσει ότι υπάρχει συνεργασία. Αν με ρωτάτε ποιο είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του ανθρώπου που εκπροσωπεί το θεσμό, θα σας απαντούσα ότι είναι η εμπιστοσύνη που πρέπει να εμπνέει και η εχεμύθεια. Ίσως οι δημότες να μην θέλουν να στραφούν κατά της δημοτικής αρχής ή να σκεφθούν ότι ο Συμπαραστάτης προσπαθεί να κουκουλώσει τα στοιχεία. Να τα κάνει πλακάκια, όπως συνηθίζουμε να λέμε. Εγώ πρέπει να τον πείσω ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα. Εγώ πιστεύω ότι ο πολίτης μπορεί να βρει το δίκιο του. Είναι ευρωπαϊκός θεσμός και μάλιστα επιτυχημένος στις χώρες όπου εφαρμόστηκε».

 

O K. Xειμώνας γεννήθηκε στο Παναιτώλιο και φοίτησε στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και τη Νομική Σχολή Θεσσαλονίκης. Εργάζεται ως Διευθυντής στην Γραμματεία της Εισαγγελίας Αγρινίου. Έχει διατελέσει Γεν. Γραμ. της Τ.Ε. ΣΕΓΑΣ ενώ εκλέχθηκε στην Διοίκηση της Ένωσης Καλαθόσφαιρας ΒΔ Στερεάς Ελλάδοςκαι έχει διατελέσει πρόεδρος του ΑΟ Αγρινίου. Στην τοπική κοινωνία είναι γνωστός και από την επί σειρά ετών, αρθογραφία του στον τοπικό Τύπο. Σήμερα από το γραφείο του στον Δήμο, παραδέχεται ότι η εμπειρία του στην Εισαγγελία τον βοήθησε στον χειρισμό των περιπτώσεων που φθάνουν στο γραφείο του.

«Στην υπηρεσία μου καθημερινά αντιμετώπιζα περιπτώσεις ανθρώπων που ζητούσαν να δικαιωθούν. Σιγά σιγά συνειδητοποίησα ότι ήθελα να βλέπω τους ανθρώπους να φεύγουν χαμογελαστοί από το γραφείο μου. Αυτή είναι η φιλοδοξία μου και από την νέα μου θέση. Ο κόσμος θέλει να ακούσει μια γλυκιά και παρηγορητική κουβέντα. Να μην τον πιάσεις από τα μούτρα αλλά να τον κατευθύνεις. Την εμπιστοσύνη την εισπράττω καθημερινά αφού μου εκμυστηρεύονται το πρόβλημα τους. Ο ρόλος του Συμπαραστάτη είναι να δείχνει εχεμύθεια. Οι Αγρινιώτες δεν έχουν ενημερωθεί ακόμη για την λειτουργία του θεσμού αλλά νομίζω ότι προχωράμε καλά, αν κρίνω από τον αριθμό των καταγγελιών που έχουν φθάσει στο γραφείο μου. Εγώ εκλέχθηκα τον Ιανουάριο αλλά δεν μπορούσα να ξεκινήσω άμεσα γιατί δεν υπήρχαν καν γραφεία. Με την βοήθεια του αρμόδιου Αντιδημάρχου του κ. Ν. Καζαντζή όμως κατάφερα να προχωρήσω. Στεγάζομαι στον χώρο του Δημαρχείου στον 1ο όροφο και ξεκίνησα από την 1η Ιουνίου».

Τρόποι υποβολής της καταγγελίας

Έγγραφη με επίδοση της καταγγελίας αυτοπροσώπως
Μέσω fax
Τηλεφωνικά
Ηλεκτρονικά – Για ηλεκτρονική υποβολή αιτημάτων/καταγγελιών μπορείτε να συμπληρώσετε όλα τα στοιχεία της ηλεκτρονικής φόρμας αναφοράς. Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης θα ενημερωθεί άμεσα και θα επικοινωνήσει μαζί σας.
Το Γραφείο του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης στεγάζεται στο κτίριο του Δημαρχείου, Χ. Τρικούπη 10 πρώτος όροφος (γραφείο 1).
Ώρες λειτουργίας: 09:30 – 12:30
Τηλέφωνο Επικοινωνίας και φαξ: 26413 60209
Emal: [email protected]

Νόρα Καρατσικάκη - Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος