Στους λάτρεις του βιβλίου ο «κανόνας της σελίδα 69» είναι γνωστός. «Για να αποφασίσετε τι θα διαβάσετε, ανοίξτε ένα βιβλίο στη σελίδα 69 και διαβάστε την. Αν σας άρεσε εκείνη η σελίδα, αγοράστε το βιβλίο», είναι η προτροπή του Καναδού επικοινωνιολόγου Marshall McLuhan και δεν είναι λίγοι εκείνοι που την ακολουθούν πιστά.

Σχεδόν κάθε χρόνο πραγματοποιούνται έρευνες για να διαπιστωθούν τα ποσοστά αναγνωσιμότητας. Σε διάστημα 10 ετών το Εθνικό Κέντρο βιβλίου στην Ελλάδα έχει διεξάγει 3 πανελλήνιες έρευνες, το 1999, το 2004 και το 2010. Τα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά, με 780.000 αναγνώστες να διαβάζουν περισσότερα από 10 βιβλία το χρόνο. Ενώ 3.380.000 αναγνώστες ανήκουν στη κατηγορία των «ασθενέστερων» που έχουν διαβάσει από 1 έως 9 βιβλία το χρόνο. Το 16,9% δήλωσε ότι δεν διάβασε κανένα βιβλίο. Η θεματολογία που προσελκύει περισσότερο κοινό, βάσει της συγκεκριμένης έρευνας, είναι η ελληνική και ξένη λογοτεχνία με ποσοστά 73% και 61% αντίστοιχα, το μυθιστόρημα με 79% και ακολουθεί η ιστορία με 29% και η ψυχολογία με 22%.

Μια πιο πρόσφατη έρευνα που έγινε το Φεβρουάριο –Μάρτιο 2016 από την εταιρία INSIGHTS MARKET RESEARCH, για λογαριασμό γνωστής αλυσίδας βιβλιοπωλείων, έδειξε ότι: το 68% των ερωτηθέντων διαβάζει βιβλία, ενώ το 32% όχι. Το καλοκαίρι είναι η εποχή κατά την οποία οι περισσότεροι επιλέγουν την συντροφιά ενός καλού βιβλίου. Αυτό αποδεικνύεται από το ποσοστό του 41% που απάντησε ότι διαβάζει στις διακοπές του. Ακολουθεί το 39% που διαβάζει στον ελεύθερο χρόνο του, το 23% το βράδυ και μόλις το 11% κατά τους χειμερινούς μήνες και 5% τα Σαββατοκύριακα.

Η επιλογή ενός βιβλίου, πέρα από τον κανόνα της σελίδας 69, είναι μια ιδιαίτερη υπόθεση. Το 54% δήλωσε ότι ξέρει από πριν ποιο βιβλίο θα αγοράσει, το 16% ζητάει τη γνώμη του υπεύθυνου του βιβλιοπωλείου, ενώ το 33% αφήνει το ένστικτο της στιγμής για την τελική επιλογή. Τα βιβλιοπωλεία σε συντριπτικό ποσοστό 91% αποτελούν την πηγή από όπου προμηθεύονται οι αναγνώστες τα βιβλία τους, αφήνοντας πίσω με ποσοστό 13% το διαδίκτυο. Με ποσοστό 50%, η λογοτεχνία, τα μυθιστορήματα και τα διηγήματα έρχονται πρώτα στην επιλογή των αναγνωστών. Τα βιβλία με θέμα την θρησκεία ακολουθούν με ποσοστό 11%, με την πολιτική / οικονομία με 3% και οι βιογραφίες με 1%.

Πολύ θετικό είναι ότι σε περισσότερες από μια έρευνες, παρ’ όλη την εξάρτηση της νέας γενιάς κυρίως από την τεχνολογία, τα e-books, δεν έχουν αντικαταστήσει τα παραδοσιακά βιβλία. Το 69% επιθυμεί να αγοράζει τα βιβλία ενώ το 31% τα «κατεβάζει» σε ηλεκτρονική μορφή. Η μυρωδιά που έχει το εκτυπωμένο βιβλίο είναι και ο κύριος λόγος αλλά και οι «γεμάτες βιβλιοθήκες» άλλος ένας, σύμφωνα με τις απαντήσεις που δόθηκαν από τους ερωτηθέντες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ