Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Ιόνια Οδός: Όλα τα σημαντικά τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου

Κοινοποίηση

O αυτοκινητόδρομος των 196χλμ που έρχεται για να αλλάξει τις μεταφορές της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου, είναι πλέον στην ώριμη φάση κατασκευής του. Στο τέλος Μαίου 2016, είχε φτάσει στο 77.09% της συνολικής κατασκευής του.

Το ypodomes.com αναφέρει ότι η γενική εικόνα είναι ενός δρόμου πολύ προχωρημένου που στο συντριπτικό του τμήμα έχει ήδη ασφαλτοστρωθεί. Από άποψη κατασκευαστική η μάχη με το χρόνο έχει κερδηθεί και μένει το “κούμπωμα” κάποιων τμημάτων με τα εναπομείναντα απαλλοτριωθέντα ακίνητα που δεν έχουν αποδοθεί στο έργο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Μιλάμε για αυτοκινητόδρομο 196 χλμ. με 2 λωρίδες κυκλοφορίας +ΛΕΑ ανά ρεύμα κατεύθυνσης, με 19 Α/Κ, 9 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών , 3 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης, 33 Άνω & 100 Κάτω Διαβάσεις, 19 Τοίχοι Αντιστήριξης (μήκος 5χλμ.), 363 Οχετοί & Διευθετήσεις ρεμάτων.

Στα μεγάλα τεχνικά έργα έχουμε:
4 Σήραγγες διπλού κλάδου
-Κλόκοβας μήκους 2.950μ.
-Μακύνειας μήκους 542μ.
-Καλυδώνας μήκους 1.200μ.
-Αμπελιάς μήκους 900μ.

Μεγάλες γέφυρες
-Ευήνου ποταμού μήκους 260μ. και ύψους βάθρων 35μ.
-Μενιδίου μήκους 532μ και μέγιστου ύψους βάθρων 33μ.
-Γυμνότοπου μήκους 252μ. και ύψους βάθρων 30μ.
-Τσαγκαρόπουλου μήκους 447μ. και ύψους βάθρων 57μ.
-Κρυφοβού μήκους280 μ.

Στο έργο αυτή τη στιγμή απασχολούνται 2.300 εργαζόμενοι & 1.428 μηχανήματα και οχήματα, λειτουργουν 6 κεντρικά εργοτάξια (Εύηνου, Αιτωλικού, Στάνου, Συκούλας, Γυμνότοπου, Πέρδικας). Όλο το έργο χωρίστηκε σε 4 μεγάλα τμήματα: Αντίρριο-Κεφαλόβρυσο, Κουβαράς-Κομπότι, Φιλιππιάδα-Τσαγκαρόπουλο και Τσαγκαρόπουλο-Εγνατία.

Για να καταφέρει να φτάσει στο σημερινό επίπεδο προόδου χρειάστηκε να μισθωθούν 1746 στρέμματα από 363 διαφορετικούς ιδιοκτήτες. Αυτό συνέβαλε στη δραστική μείωση των προβλημάτων του έργου και στην ταχεία ωρίμανση του έργου.

Αυτή τη στιγμή υπολοίπονται ακόμα περίπου 400 στρέμματα γής που πρέπει να αποδοθούν στον κατασκευαστή για να ολοκληρωθεί το έργο.

Στα αρχαιολογικά είχαμε εργασίες σε μήκος 2,5χλμ στις παρακάτω περιοχές: Περιοχή Μακύνειας, Έξοδος Σήραγγας Κλόκοβας, Είσοδος Σήραγγας Καλυδώνας, Ρηγαίικα, Αλίκυρνα,
Άγιος Θωμάς Μεσολογγίου, Κομβος Αμβρακίας, Παραζαριά,
Κομπότι, Κόμβος Αμμότοπου, Κόμβος Γοργόμυλου.

Χρηματοδοτικά το έργο θα κοστίσει 1 δις 260 εκατομμύρια ευρώ. Από αυτά τα χρήματα έχουν απορροφηθεί τα 1,025 δις ευρώ. Σε αυτά τα χρήματα δεν λογίζονται οι αποζημιώσεις, υπερημερίες ή άλλα χρήματα που θα λάβει η παραχωρησιούχος. Το συνολικό ποσό που εκτιμάται ότι θα φτάσει η Ιόνια Οδός είναι 1,7 δις ευρώ.

Τμήμα Ειδήσεων
Τμήμα Ειδήσεωνhttps://agriniovoice.gr
Ειδησεογραφία με έμφαση στο Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία. Επικαιρότητα, Θέσεις Εργασίας, Παναιτωλικός, Μικρές Αγγελίες. Με την υποστήριξη της Εβδομαδιαίας Εφημερίδας της Αιτωλοακαρνανίας «Αναγγελία».
spot_img

Περιεχόμενα άρθρου

Διαβάστε επίσης: