Καθώς η θερμοκρασία πέφτει και πλησιάζουμε σιγά, σιγά στο χειμώνα προσθέτουμε στη διατροφή μας τα φρούτα της εποχής αυτής! Ένα από τα φρούτα αυτά είναι το ακτινίδιο! Η αλήθεια είναι ότι λόγω της ιδιαίτερης εμφάνισης και γεύσης που διαθέτει δεν είναι η πρώτη επιλογή φρούτου από τους περισσότερους! Όμως διαθέτει πληθώρα θρεπτικών συστατικών που συνεισφέρουν στην υγεία μας, γι΄ αυτό καλό θα είναι να το εντάξουμε στην καθημερινή μας διατροφή!

Συγκεκριμένα, το ακτινίδιο είναι θάμνος με άνθη χρώματος κόκκινου ή λευκού. Τα φύλλα του έχουν ωοειδές σχήμα και στο κάτω μέρος τους έχουν χνούδι. Ο καρπός του είναι ράγα και είναι εδώδιμος, με γλυκόξινη γεύση. Το εξωτερικό του μέρος είναι χρώματος καφέ και το εσωτερικό είναι χυμώδες, με πράσινο χρώμα και μικρά σποράκια, χρώματος μαύρου. Η Κίνα θεωρείται επικρατέστερη πατρίδα του ακτινιδίου, από τα αρχαία χρόνια. Το γνωστότερο είδος που καλλιεργείται στην Ελλάδα ονομάζεται Ακτινίδιον το σινικό (Actinidia chinensis). Το φυτό ήταν αυτοφυές στην Κίνα και ταξίδεψε μετά το 19ο αιώνα στη Βρετανία και το 1906 στη Νέα Ζηλανδία. Η ονομασία του όμως κίουι (Kiwi) προέρχεται από το ομώνυμο πτηνό, το οποίο είναι εθνικό σύμβολο της Νέας Ζηλανδίας, όπου ζει αποκλειστικά. Την ονομασία αυτή την πήρε το ακτινίδιο από το φυτοκόμο Hayward Wright (1873-1959), ο οποίος πειραματίστηκε με τα φυτά και κατόρθωσε να δημιουργήσει την ποικιλία που είναι γνωστή σήμερα. Με τη σημερινή μορφή του, το ακτινίδιο καλλιεργείται από το 1950, συγκεκριμένα το είδος Ακτινίδιο το νόστιμο (Actinidia deliciosa).

Το ακτινίδιο στα 100 γρ. μας παρέχει 61 θερμίδες, επομένως δεν είναι από τα υψηλά σε θερμίδες φρούτα! Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες (στα 100 γρ. μας αποδίδει 3 γρ. φυτικών ινών), επομένως συνεισφέρει στην καλύτερη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος και είναι μία καλή σύσταση κατανάλωσης από ένα άτομο που αντιμετωπίζει πρόβλημα δυσκοιλιότητας! Επίσης, αναφέρεται ότι δρα ενάντια στην εμφάνιση καρκίνου του παχέως εντέρου!

Επιπλέον, είναι πλούσιο σε μέταλλα όπως κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο και μαγνήσιο! Ενώ, σε βιταμίνες είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, K, A, E και φυλλικό οξύ! Το κάλιο συμβάλλει στην καλή ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, ενώ το ασβέστιο, φώσφορο και μαγνήσιο συντελούν στην καλή υγεία των οστών και των δοντιών! Η βιταμίνη C αποτελεί ασπίδα στην άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος και παράλληλα συμβάλει στην καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου! Η βιταμίνη Κ συμμετέχει στην πήξη του αίματος και είναι απαραίτητη για τη σύνθεση παραγόντων της πήξης του αίματος στο συκώτι. Από την άλλη, η βιταμίνη Α συμβάλλει στην ικανοποιητική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, στη διατήρηση υγιών επιθηλίων (επιθηλιακός ιστός), στην επιμήκυνση υγιών οστών κατά την ανάπτυξη και στην λειτουργία της όρασης. Επίσης, η βιταμίνη Ε που είναι αντιοξειδωτική, δρα έναντι της γήρανσης, έναντι εκφυλιστικών ασθενειών, όπως η νόσος Alzheimer και συνδέεται με την καλή υγεία της καρδιάς! Τέλος, το φυλλικό οξύ είναι απαραίτητο για τον πολλαπλασιασμό των κυττάρων, για τη πρωτεϊνοσύνθεση και τη λειτουργία του νευρικού συστήματος!

Ακόμη, να αναφέρουμε τα σπόρια, που βρίσκονται στο εσωτερικό του φρούτου είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα, που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία της καρδιάς! Επίσης, σημαντικό είναι να τονίσουμε ότι το ακτινίδιο περιέχει λουτεΐνη, η οποία είναι αντιοξειδωτική ουσία και συντελεί στη βελτίωση της όρασης!

Επομένως, τα οφέλη που παρέχει στην υγεία μας είναι πολλά και γι’ αυτό την περίοδο του χειμώνα μπορούμε να το επιλέγουμε ως ένα από τα 2-4 φρούτα που πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά στη διατροφή μας! Η ποσότητα των φρούτων που πρέπει να καταναλώσουμε μέσα στην ημέρα εξαρτάται από τις ατομικές ημερήσιες ενεργειακές μας ανάγκες, δηλαδή είναι συγκεκριμένη και διαφορετική για κάθε άτομο!

Το ακτινίδιο μπορούμε να το επιλέξουμε ως ενδιάμεσο γεύμα στη δουλειά ή ως το απογευματινό μας φρούτο, να το συνδυάσουμε με ξηρούς καρπούς, όπως τα καρύδια! Επίσης, μπορούμε να το προσθέσουμε στο γιαούρτι με τα δημητριακά ή να κάνουμε φυσικό χυμό, που μπορεί να περιέχονται και άλλα φρούτα (ανάμεικτος φυσικός χυμός)!

SHARE
Προηγούμενο άρθροΧρειάζεται σταθερότητα
Επόμενο άρθροΑνακύκλωση τώρα!
Είναι πτυχιούχος του τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, από το 2005 και κατέχει το μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Διαιτολογία και Διατροφή (Κατεύθυνση: Διατροφή και Άσκηση) του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, από το 2008. Από το 2005 εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας και από το 2008 ιδιωτεύει σε διαιτολογικό γραφείο στο Αγρίνιο. Έχει συμμετάσχει εθελοντικά σε έρευνες που διεξήχθησαν υπό την αιγίδα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και ιστοσελίδες της πόλης της. E-mail: [email protected] - Διεύθυνση: Βότση 15, Αγρίνιο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here